[PL]Domowa hodowla chilli - Dzień 37 - #życiowo

in #pl-ogrod6 years ago

Cześć!
Czas na świąteczną aktualizację papryczek :D Z okazji świąt podlałem je specjalnym nawozem, o którym poniżej :)

Poprzednie raporty
Dzień 1: https://steemit.com/pl-artykuly/@kappucino/pl-domowa-hodowla-chilli-dzien-1-zyciowo
Dzień 11: https://steemit.com/pl-artykuly/@kappucino/pl-domowa-hodowla-chilli-dzien-11-zyciowo
Dzień 14: https://steemit.com/pl-artykuly/@kappucino/pl-domowa-hodowla-chilli-dzien-14-zyciowo
Dzień 17: https://steemit.com/pl-artykuly/@kappucino/pl-domowa-hodowla-chilli-dzien-17-zyciowo
Dzień 25: https://steemit.com/pl-artykuly/@kappucino/pl-domowa-hodowla-chilli-dzien-25-zyciowo
Dzień 32: https://steemit.com/pl-artykuly/@kappucino/pl-domowa-hodowla-chilli-dzien-32-zyciowo

Nawóz

Świąteczna atmosfera, jemy poświęcone jajka, a mi do głowy wpada pewien pomysł... Papryczki potrzebują głównie wapnia, oraz potasu. Potas łatwo znaleźć w bananie, ale jedząc jajka pomyślałem właśnie o nich - przecież w skorupce jest masa wapnia! Wziąłem więc skorupki, wymoczyłem w wodzie i taką wodą podlałem papryczki. Czy to coś da? Nie wiem, ale z tego co znalazłem w Internecie jest to jeden ze sposobów nawożenia roślin, więc mam nadzieję że im pomoże :D



Domowej roboty nawóz ze skorupek jaj

No, a teraz przechodząc do samych papryczek...

Raport na dzień 01.04.2018 - dzień 37

  • Mix dekoracyjnech
    Zdecydowanie odstają od reszty papryczek, niestety negatywnie. Są najmniejsze :( Nie wiem czy tak być powinno, ale martwi mnie to :( Może po prostu rozwijają korzenie...

    Mix dekoracyjnych

  • Cherry bomb
    Ta jest jedną z najszybciej rozwijających się papryk jakie mam. Ma największe liście i wydaje się być najsilniejszą ze wszystkich.

    Cherry bomb

  • Dragon chili
    Z dwóch nasionek tylko jedno wypuściło listki. Drugie ma chyba problem z pozbyciem się skorupki. Nie chce mu pomagać - selekcja naturalna. Gdy okaże się za słabe, to... no cóż, plony pewnie też nie byłyby najlepsze :(

    Dragon chili

  • Mix ostrych
    Tutaj miała miejsce katastrofa - podczas podlewania papryczka nieco się przechyliła - chyba nie zakorzeniła się jeszcze zbyt mocno. Z tego względu oparłem ją o wykałaczkę. Nie zaczęła usychać, rośnie normalnie, więc raczej wszystko jest w porządku.

    Mix ostrych

Podsumowanie

W końcu udało mi się podlać papryczki nawozem - długo się za to zabierałem, ale zrobiłem to! :D Może im to pomoże. Planuje jeszcze wykorzystać banana do domowej roboty nawozu. Zobaczymy co z tego będzie :)

Dzięki za przeczytanie :)

Sort:  

Ile czasu zostało do "Ciekawe czy piecze dwa razy?" :P

Oj długo ;( Jakoś na wakacje dopiero, lipiec - sierpień pewnie :P Będzie idealna na rozgrzanie się podczas jesiennych dni :D

To i tak szybko w porównaniu do mojej przyszłej hodowli. Zamierzam hodować mandarynki karłowate, one wypuszczają owoce dopiero po 2 latach, hah :)

Wyglądają ślicznie :)

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.15
JST 0.030
BTC 59181.56
ETH 2521.00
USDT 1.00
SBD 2.47