You are viewing a single comment's thread from:

RE: Łyk historii o Niepełnoprawności - Kto się oswoi ten się nie boi !! część 1

in #pl-niepelnosprawnosc6 years ago

Niepełnosprawny-jeszcze niedawno nazywano jako inwalida, kaleka, czy też niepełnosprawność psychiczna, do niedawna, debil, niedorozwinięty czy wariat.
Dopiero w drugiej połowie XX wieku słowo zostało „wynalazkiem” dzisiejszej świadomości.
Do rzeczy.
Świetnie opisany temat, ale pozwolę sobie wyrazić swoje obawy, na temat słowa „niepełnosprawność” co nie oznacza, że jestem przeciwnikiem.
Dla mnie to klasyfikacja człowieka jak „biedny” czy „bogaty” tak i niepełnosprawny lub zdrowy człowiek niespełniający norm społecznych, jakie sobie narzuciliśmy, lub po prostu jest nas zdrowych więcej więc włóżmy mniejszość do jednego „worka”.
Fajnie, że świadomość społeczna rośnie i wiemy coraz więcej, bo ja jeszcze pamiętam, kiedy to mówiono dziecku „nie patrz na inwalidę jak jedzie na wózku, bo będzie się źle czuł lub nie wypada” Teraz już tego nie ma, albo nie widzę.
Tak też co do „klasyfikacji” chorych uważam, że nie wiele się nauczyliśmy, a po prostu wracamy do XIX wieku i wcześniej, ale z inteligencją XXI wieku, nazywamy teraz „innych ludzi” konkretnym słowem, zamykamy tych już naprawdę niemogących według nas funkcjonować w społeczeństwie (czyli tak jak kiedyś). Pozwalamy na tyle ile mogą i możliwe że robimy się zbyt troskliwi, niż tego potrzebują czasem.
Chyba po prostu chcemy poprawić swoje ego i zamazać przeszłość w której byliśmy źli lub nieświadomi jaką krzywdę robili nasi prapradziadkowie.

Możliwe, że dość Ostro się wypowiedziałem, może też być trochę niezrozumiałe, ale kto będzie czytał moją wypowiedź, niech wie że nie ma w tym żadnej nienawiści, a obawy co do rozwoju naszej kultury i świadomości. Możemy kiedyś przedobrzyć, zamiast pomóc. A kto z nas wie co będzie za 100 lat...

Ja na ten moment również działam ze wspólczesną świadomością i staram się pomagać jak mogę.

Sort:  

seria kto się oswoi ten się nie boi będzie tłumaczyła pokazywała i wyjasnała dzisiejszy świat i klasyfikację oraz nazewnictwo . w następnym odcinku opowiem o tym i owym cierpliwości i spokoju. cieszę się że udaje nam się ruszyć ludzi i ich swiadomość że chcą słuchać

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 62102.06
ETH 2415.08
USDT 1.00
SBD 2.49