#Moja-muzyka: nordycki folk, który ostatnio mnie zainspirował

in #pl-muzyka6 years ago (edited)

Ktoś ostatnio poprosił mnie, abym wysłał mu kilka inspirujących-niszowych utworów. Ja zaś spełniłem jego prośbę i pokazałem mu m.in. mniej znane oblicze nordyckiego folku. Moje propozycje spotkały się z bardzo ciepłym przyjęciem, a ja zostałem doceniony dobrym słowem. W tym momencie uświadomiłem sobie, że mógłbym przecież podzielić się moją muzyką z nieco szerszym gronem - w domyśle z wami - i przy okazji zainspirować muzycznie bardziej liczne grono słuchaczy. Tak właśnie narodził się pomysł na serię #Moja-Muzyka.

W tej serii chciałbym przedstawić wam utwory, które w mojej ocenie umiejętnie oddają ducha nordyckiego folku. Słuchając ich można odnieść wrażenie, że tak właśnie mógł brzmieć śpiew Wikingów sprzed setek lat. Załóżcie słuchawki, poczekajcie aż zapadnie zmroku, a być może poczujecie na własnej skórze klimat dalekiej północy.

Hindarfjäll - Från Tidernas Begynnelse

Hindarfjäll to młody szwedzki zespół nawiązujący do nordyckich korzeni, można doszukać się inspiracji norweską Wardruną, a także duńskim Of The Wand and The Moon. Wykorzystanie gitary akustycznej w nordyckiej aranżacji tworzy niesamowity klimat.

Nils Edström - Helvegen (cover utworu Wardruny pod tym samym tytułem)

Nils Edström to niezwykle uzdolniony szwedzki multiinstrumentalista - przy okazji wokalista wspomnianego wcześniej Hindarfjäll. W utworze pokazuje w jaki sposób oddaje staronordyckiego ducha z pomocą gitary, a jego emocjonalne zaangażowanie nadaje wykonaniu dodatkowej autentyczności. Bardzo ciekawa interpretacja znanego utworu Wardruny.

Forndom - Återkomst

Forndom to szwedzka grupa założona w 2012 roku, która czerpie inspiracje z nordyckich wierzeń. Twórczość Forndom łączy w sobie element folku, ambientu, a teksty inspirowane są skandynawską mitologią oraz wierzeniami. Ludwig Swärd, założyciel Forndom tak oto opisuje swoją utwory "rytualne podróże do źródła starych tradycji nordyckich". Jak dotąd światło dzienne ujrzały dwie płyty: "Flykt" (2013) oraz "Dauðra Dura" (2016).

Niechaj Odyn czuwa nad wami!

Sort:  

Fajne granie, takie darkfolkowe troche:) No będzie seria muzyczna, które tak lubie! Nie pojawiła się ani jedna pani, więc może kultowa Agnes?

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 62836.52
ETH 2558.21
USDT 1.00
SBD 2.72