Mike + The Mechanics - "The Singles 1985-2014 + Rarities" (2014)

in #pl-muzyka6 years ago (edited)

Witam bardzo serdecznie wszystkich Steemian w kolejnej notce na moim blogu.

W sobotę 14 kwietnia pojechałem sobie do Media Marktu w Czeladzi, aby sobie kupić debiutancki album zespołu Mike & The Mechanics - "Mike + The Mechanics" z 1985 roku. Ponieważ są na nim trzy piosenki, które bardzo lubię, a mianowicie: omawiane w poprzedniej notce "Silent Running", także bardzo duży przebój "All i need is a Miracle", oraz mniej znana ballada "You are the One"

Źródło: Wikipedia (fair use).

Kiedy byłem tam ostatnio i kupowałem "Tango in the Night" Fleetwood Mac (1987) i "Rendez-Vous" Jean-Michel Jarre'a (1986), to też przypadkiem zauważyłem ten album i... miałem go w ręku. Kosztował zaledwie 32 złote i nie wziąłem go tylko przez cenę albumu Jean Michel Jarre'a. Nie wiem skąd to mam, ale czasami uaktywnia się we mnie taki... "centuś", taki stereotypowy Szkot z dowcipów. Żałuję, że go wtedy nie kupiłem, ponieważ gdy wróciłem w sobotę to tego albumu już nie było. Lecz nie wszystko stracone, w poniedziałek zamówiłem sobie ten album na Allegro i na dniach powinien do mnie dotrzeć.

Za to także wróciłem z trzecim albumem Tears For Fears - "The Seeds of Love" z 1989 roku. Tego się nie spodziewałem, ale o tym albumie napiszę coś więcej wkrótce.

Tak jest przeważnie za każdym razem. Człowiek chce coś kupić, a wraca z czym innym :)


Mike + The Mechanics - "The Singles 1985-2014 + Rarities" jest dwupłytowym albumem składankowym. Można rzec, iż jest to album typu "Greatest Hits" czy "The Best of..." Znalazły się na nim ich największe przeboje, ale także piosenki, które ukazały się na stronach B singli.

Album ten został wydany 20 stycznia 2014 roku dzięki wytwórni Virgin Records.


Spis utworów :

CD1

1 Silent Running (On Dangerous Ground) 5:47
2 All I Need Is A Miracle '96 5:40
3 The Living Years 5:23
4 Word Of Mouth 3:49
5 Over My Shoulder 3:35
6 A Beggar On A Beach Of Gold 4:28
7 Another Cup Of Coffee 4:15
8 Now That You've Gone 4:44
9 Taken In 4:06
10 Nobody's Perfect 4:41
11 Everybody Gets A Second Chance 3:56
12 Nobody Knows 4:14
13 Seeing Is Believing 3:11
14 A Time And Place 4:47
15 Whenever I Stop 3:38
16 Reach Out (Touch The Sun) 4:03
17 Try To Save Me 3:48
18 When My Feet Don't Touch The Ground 4:02

CD2

1 One By One 3:34
2 Nobody Told Me 3:41
3 I Think I've Got The Message 3:39
4 Too Many Friends 4:22
5 You Never Change 5:13
6 Always The Last To Know 4:09
7 You Don't Know What Love Is 5:15
8 Boys At The Front 4:02
9 Perfect Child 5:00
10 My Crime Of Passion (Acoustic Version) 5:01
11Little Boy 4:31
12 Help Me 4:41
13 Revolution 4:02
14 I Get The Feeling (Live) 5:52
15 Taken In (Live) 5:32
16 Word Of Mouth (East West Mix) 6:17
17 Too Far Gone 4:13


Praktycznie ich wszystkie największe przeboje znalazły się na początku pierwszej płyty.

Album otwiera oczywiście "Silent Running (On Dangerous Ground)" w wersji z longplay'u z lekko skróconym intro. Bałem się że wstawią tu wersję singlową, która trwa 4:09.


Druga piosenka to ich wielki przebój, a mianowicie "All i need is a Miracle" z ich debiutanckiego albumu. Tutaj wrzucono wersję, którą bardziej lubię, a mianowicie re-record z 1996 roku. Szkoda, że nie umieścili tu też wersji z 1985 roku. Tym razem na wokalu nie Paul Carrack, lecz Paul Young (nie ten od "Come back and stay"), po którego śmierci w 2000 roku zespół zawiesił działalność.


Nie mogło też zabraknąć tytułowej piosenki z drugiego albumu - "The Living Years". Tą piosenkę pamiętam z lat dzieciństwa, zwłaszcza ten dziecięcy chórek śpiewający refren. Tym razem na wokalu znów Paul Carrack.


Nie mogło także zabraknąć tej piosenki.


Aha i jeszcze... TO ... Gdybym chciał sobie... TEGO posłuchać, to bym sobie włączył RMF FM 😂. Gdy to słyszę to dostaję spazmów i piana toczy mi się z ust 😄

Żartuję... W latach 90 nawet lubiłem tą piosenkę, nawet miałem ją na jakiejś kasecie składance, których sprzedawano na targowiskach multum. Ale niektórym stacjom radiowym udało się obrzydzić ten utwór, tak jakby Mike i jego Mechanicy nie mieli innych piosenek.

"Over my Shoulder", chyba najczęściej grana ich piosenka w stacjach radiowych.


Największy minus tego albumu.

Brak ballady "You are the One" z ich debiutanckiego albumu. Pewnie dlatego, że nie wyszła na singlu, a szkoda. Mogli ją tu "upchnąć", chociaż na CD2.

Pamiętam tą piosenkę z wczesnego dzieciństwa, ale nigdy bym nie przypuszczał, że to M&TM. Dowiedziałem się o tym dosyć późno dzięki Radiowej Trójce dzięki audycji "Muzyczna Poczta UKF".


Czy warto kupić tą skladankę?

Myślę że tak. Jeśli ktoś nie jest jakimś fanatykiem tego zespołu i chciałby mieć ich największe przeboje. Myślę, że to jest dobry wybór dla osób, które chciałyby się zaznajomić z twórczością tego zespołu. Dużym plusem jest przystępna cena, jak na dwupłytowy album typu Greatest Hits.

Sort:  

Fajne stare kawałki

Stare ale jare, jak to mówią. :)

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 62102.06
ETH 2415.08
USDT 1.00
SBD 2.49