Kasza kuskus do Lunchboxa :) #pl-kuchniakonkurs

in #pl-kuchniakonkurs6 years ago (edited)

Dzień dobry Kochani,

Zainspirowana postem @grecki-bazar-ewy o konkursie kulinarnym, tak dla odmiany postanowiłam stworzyć:

Szybkie, łatwe w przygotowaniu, tanie i smaczne danie z ogólnie dostępnych w każdym markecie produktów.

Jak dotąd poznaliście mnie od tej artystycznej strony, da się też zauważyć, że ją polubiliście. Co niezmiernie mnie cieszy.

Dzisiaj chciałam wam zaproponować pewne danie, które od dobrych dwóch lat jest bardzo częstym gościem w mojej kuchni. To danie bardzo szybkie w przygotowaniu, może być jedzone jako osobny posiłek lub dodatek do wielu rodzajów mięs lub sałatek.

Świetnie nadaje się do lunchboxów ponieważ można go szybko zapakować, błyskawicznie podgrzać i zabrać gdzie tylko chcecie.

Składniki do tego dania są bardzo tanie.

Nie przestraszcie się proszę ilością użytych przeze mnie składników, tak bardo lubię to danie, że przygotowuję je na 3 dni. Ilość składników może być przez was zmieniona, wszystko zależy od upodobań i smaków. Proporcje w daniu są dowolne.

Przede wszystkim potrzebować będziemy:

Kaszy Kuskus
Pieczarki
Cebuli
Czosnku
Kostki rosołowej
Pietruszki
Carry
Soli
Pieprzu
Masła

1.JPG

Przyda nam się również:
Deska do krojenia, ostry nóż oraz tarka.
2.JPG

Zaczynamy od przygotowania pieczarek, należy je dokładnie umyć i zetrzeć na tarce.
Wrzucamy je na rozgrzaną patelnię z dodatkiem masełka. Podsmażamy do momentu puszczenia wody przez pieczarki, następnie kroimy drobno cebulkę i również dodajemy do pieczarek, całość chwilę dusimy. Solimy oraz pieprzymy w zależności od upodobań.
konkurs kulinarny.jpg

Następnie do całości dodajemy kostkę rosołową lub łyżeczkę ręcznie robionego bulionu np. w termomixie. Kroimy drobno pietruszkę i również ją wrzucamy.
konkurs kulinarny1.jpg

Dodajemy przepuszczony przez praskę lub drobno pokrojony czosnek i Carry do smaku.
Zalewamy całość wodą tak, aby starczyło na zalanie kaszy Kuskus w osobno przygotowanym garnku.
konkurs kulinarny2.jpg

Całość zostawiamy na ogniu do momentu zagotowania. Zalewamy kaszę Kus-Kus i zostawiamy pod przykryciem ok. 5 min.
konkurs kulinarny3.jpg

Następnie przygotowujemy boczek, najlepiej kupić taki gotowy już pokrojony w cienkie plasterki. Kroimy go w drobną kosteczkę i podsmażamy na patelni do momentu, aż będzie chrupiący.
konkurs kulinarny4.jpg

Podsmażony boczek dodajemy do gotowej już kaszy Kuskus i dokładnie mieszamy.
konkurs kulinarny5.jpg

Całość kosztowała mnie ok. 15 zł
Jak sami widzicie to tanie i szybkie w przygotowaniu danie.
Zachęcam was do wypróbowania w domu.

konkurs kulinarny6.jpg

Życzę SMACZNEGO!!!

Pozdrawiam Kasia Voitak

Sort:  

Nigdy nie ścierałem pieczarek na tartce. Przyda się na pewno do wielu potraw.
Danie super, od nie dawna jem kuskus. Już widzę te danie z różnymi rodzajami przypraw. Muszę wypróbować.
Mam mnóstwo przypraw do kuchni wschodniej.
Super przepis. Pozdrawiam.

Świetny pomysł z boczkiem!

Kuskus też jest stałym goścorm na naszym stole przy czym z boczkiem jeszcze go nie mieszałam.

Polecam sorbować :) nadaje świetny smak :)

o kurcze, dzis tez miałam pysznego kuskusa! Ale z Awokado i burakami. Ten też wygląda naprawde smakowicie!

Dziękuję :)awokado i buraki brzmią świetnie :D chętnie spróbowałabym .

Fajny przepis :) kuskus jest pycha a ja dopiero niedawno nauczyłam się go odróżniać od kaszy jaglanej którą tez uwielbiam. Smakowicie to wyglada, ojjj mój mąż z chęcią by to zjadł! :)

Bardzo dziękuję :) jaglana troche bardziej skomplikowana w przygotowaniu :)

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.12
JST 0.036
BTC 65930.92
ETH 3387.67
USDT 1.00
SBD 4.75