Szybka przekąska na wynos

in #pl-kuchniakonkurs6 years ago (edited)

Jesz na mieście lub w barach? W szkole, w pracy lub na uczelni ciągle kupujesz kanapki lub drożdżówki w małych sklepikach? Martwi Cię, że poza domem jesz w biegu i często niezdrowo?
Jeśli tak to spróbuj sobie i swoim bliskim przygotować na jutro szybką przekąskę na wynos. Jest smaczna i zdrowa, a przygotowanie jej zajmie Ci nie więcej niż 20 min.

P1010607.JPG

W ramach konkursu ogłoszonego przez @grecki-bazar-ewy chciałam zaproponować szybką przekąskę na wynos, którą możemy zabrać gdziekolwiek idziemy na wypadek gdyby miał nas dopaść głód. Możemy zapakować ją do modnego ostatnio lunch boxu lub w tradycyjne opakowanie.

Przekąska składa się z dwóch kanapek, owocowego deseru i soku warzywnego.
Wszystkie składniki można bez problemu kupić w zwykłych sklepach np. w Biedronce (tam właśnie je kupiłam za wyjątkiem chrupkiego pieczywa i koncentratu).

P1010582.JPG

Lista składników/zakupów:

  1. Żytnie pieczywo chrupkie lub jakikolwiek inne chrupkie - 2 kromki,
  2. Pieczywo (u mnie bezglutenowe) - 2 kromki,
  3. Masło orzechowe kremowe,
  4. 1 banan (najlepiej dojrzały - taki z plamkami),
  5. Puszka czerwonej fasoli,
  6. Mały koncentrat pomidorowy,
  7. Ulubione zioła,
  8. Rukola lub sałata,
  9. Pomidorki koktajlowe,
  10. Mandarynka,
  11. Kiwi,
  12. Jabłko lub gruszka,
  13. Cynamon,
  14. Bakalie (niekoniecznie),
  15. Wybrany sok warzywny (u mnie pomidorowy).

Powyższe składniki wystarczą na przygotowanie wielu takich przekąsek (za wyjątkiem owoców i soku).

P1010584.JPG

P1010585.JPG

Co będzie nam potrzebne do przygotowania:

  1. Szklany słoik,
  2. Lunch box,
  3. Deska i nóż do krojenia,
  4. Nóż smarowania,
  5. Miseczka i widelec.

Sposób wykonania - czas start! Odliczany 20 min :)

Kanapki

  1. Dwie kromki chrupkiego pieczywa smarujemy masłem orzechowym, kroimy połowę obranego banana w plasterki, układamy je na posmarowanym pieczywie i przykrywamy drugą kromką.
    Czyli mamy słodka kanapkę z chrupkiego pieczywa, z masłem orzechowym i bananem.

P1010587.JPG

P1010590.JPG

2.Otwieramy puszkę fasoli i odlewamy z niej płyn. Około pół puszki fasoli wsypujemy do miseczki i rozgniatamy widelcem na "ciapę", dodajemy 2 łyżki koncentratu pomidorowego oraz ulubione zioła, sól, pieprz do smaku (można też dodać kilka kropel soku z cytryny). Pastą fasolową smarujemy dwie kromki zwykłego pieczywa (u mnie bezglutenowe), nakładamy na jedną z kromek umytą rukolę i przykrywamy drugą posmarowaną kromką.
Mamy więc wytrawną kanapkę z pastą fasolową i rukolą.

P1010594.JPG

P1010597.JPG

P1010598.JPG

Deser

Kroimy w plasterki drugą połowę obranego banana, połowę obranego kiwi, obraną mandarynkę dzielimy na cząstki oraz kroimy w grubą kostkę pół umytego jabłka. Warstwami układamy owoce w słoiku. Każdą warstwę przesypujemy bakaliami, a warstwę banana i jabłka posypujemy cynamonem.

P1010599.JPG

P1010600.JPG

P1010604.JPG

P1010606.JPG

Kanapki pakujemy do lunch boxa wraz z garścią umytych pomidorków. Lunch box, słoik z deserem i sok warzywny do plecaka, torby lub siatki i zabieramy ze sobą. Nie zapomnijmy do naszej przekąski zabrać łyżeczkę lub widelczyk do sałatki owocowej oraz ewentualnie serwetkę.

Wpływ przekąski na zdrowie

Przekąska pełna jest witamin i minerałów, są w niej też dobre węglowodany, zdrowe tłuszcze w postaci orzechów oraz białko. Zawiera także dużo niezbędnego dla człowieka błonnika. Wbrew pozorom jest sycąca i doda nam energii. Nie zawiera: tłuszczy trans, laktozy, kazeiny, tłuszczy zwierzęcych, białka zwierzęcego oraz glutenu - za wyjątkiem żytniego pieczywa. Nic smażonego i ciężkostrawnego. Nie grozi więc nadwagą, miażdżycą, chorobami serca, zaparciami itp.

P1010605.JPG

P1010608.JPG

Oczywiście są to tylko przykłady. Kanapki i deser możemy robić z różnych składników, takich które smakują nam najbardziej.

Życzę smacznego i na zdrowie! :)

Post zgłaszam do konkursu nr 1 @grecki-baraz-ewy.

Pozdrawiam
@tapioka :)

Sort:  

Dla mnie mega pomysł! Niech gimby biorą przykład z Ciebie!😀

Dzięki. Fajnie, że się podoba. Mam nadzieję, że starsi niż gimby również :)

ja też nie jestem za tym by kupować coś na szybko bez zastanowienia, zawsze sobie przygotowuję posiłek przed wyjściem z domu, żeby potem nie biegać gdzieś po sklepach lub restauracjach często nie ma na to czasu

Super! Zrób zdjęcia, opisz i daj na konkurs. Będzie nas więcej :)

Gratuluję pomysłu! Zarówno na post konkursowy jak i na zdrową przekąskę :)

Dziękuję, choć nie ukrywam, że pomysł na lunch box nie jest mój. Inspirowałam się różnymi przepisami z sieci. Jest ich pełno. U mnie w domu takie lunch boxy na wynos są bardzo lubiane i często stosowane.

Inspiracje to nic złego przecież ;)

Oj zjadłoby się zjadło :) Piknie wygląda :)

Dzięki :)

hmm to już drugi przepis z fasolową pastą, może to jakaś sugestia dla mnie, że powinnam coś takiego wypróbować do kanapek i w swojej kuchni.

Jeśli to podświadoma :).

muszę się przełamać bo fasola to dla mnie podstawa tylko dla zupy i fasolki po brytoński :)

A tak wiele potraw można z niej wykonać!

Łacznie z koktajlem owocowym:)

No to koniec z wymówkami, że nie mam czasu na przygotowanie jedzonka do pracy :D

Jest tyle możliwości. Ale czasami się po prostu nie chce.

Jejku ja to jestem w tym najgorsza. Nigdy nie mam czasu na ugotowanie jedzenia. Wszystkie posiłki kupuje :/ ale to tez dlatego ze mieszkam daleko od rodziny i ciężko gotować dla jednej osoby ale chociaż śniadanie kurczę powinnam sobie robić :/

Warto spróbować :)

Fantastycznie!

Ja z moja córeczka zawsze w drogę z wałówka! Nie wychodzimy nawet do znajomych bez czegoś do przegryzania nie mówiac już o poważniejszych wyprawach!

Kanapki, warzywa w pojemniczkach badź słoikach, kasze z dodatkami, owoce, orzechy i nasiona to standard! Zazwyczaj też mam pochowane łyżeczki w torbach czy samochodzie by w razie potrzeby mieć czym jeść;)

Świetnie, że promujesz dobre, zdrowe i domowej roboty jedzenie!

Dziękuję! :)

Coin Marketplace

STEEM 0.24
TRX 0.11
JST 0.031
BTC 60936.15
ETH 2921.43
USDT 1.00
SBD 3.70