Cukinie faszerowane mięsem indyczym i kozim serem – na konkurs kulinarny - sezonowe warzywa

in #pl-kuchniakonkurs6 years ago

IMG_0491.jpg

Jak zobaczyłam temat konkursu to od razu pomyślałam o faszerowanej cukinii. Cukinia jest prosto z ogródka od mojej cioci Ani – która dzielnie walczyła ze ślimakami żeby wszystkiego nie zjadły 😊 I udało się! Jak tylko urosła pierwsza cukinia to ciocia od razu z nią do mnie przybiegła😊 A na dodatek dostałam od mojej szwagierki Emilki młode marcheweczki i cebulę prosto z jej mazurskiego ogródka😊 Zastanawiałam się co jeszcze można do tego dołożyć, w lodówce znalazłam pieczarki i paprykę, dokupiłam mięso z indyka i ser kozi i przepis gotowy 😊
Jak pokroiłam wszystkie składniki to się okazało, że farszu wystarczy na 2 cukinie a ja miałam tylko jedną. I co tu zrobić z resztą? Makaron! 😊

Potrzebujemy:
1 cukinia
400g mięsa mielonego z indyka
1 długa papryka
2 cebule
3 duże ząbki czosnku
15 pieczarek
3 marchewki
Świeży tymianek
100g Sera koziego – miękki podpuszczkowy (nie za bardzo śmierdzący żeby nie zdominował dania 😊 )
Oliwa
Sól
Pieprz
Papryczka chili
Makaron ( jeśli też macie tylko jedną cukinię)

IMG_0467.jpg

IMG_0469.jpg

IMG_0471.jpg

IMG_0472.jpg

Przygotowanie:

Cebulę, pieczarki, marchewkę i paprykę kroimy w drobną kostkę. Cukinie przekrajamy na pół i wydrążamy. Wydrążoną cześć również kroimy w kostkę. Na rozgrzanej oliwie podsmażamy cebulę , przeciśnięty przez praskę czosnek i pokrojoną papryczkę chili. Dodajemy mięso i smażymy. Następnie dorzucamy paprykę i marchewkę i smażymy około 5minut. Dodajemy pieczarki, solimy, pieprzymy i smażymy aż puszczą wodę. Dodajemy około 3 łyżki pokrojonego tymianku. Na koniec dodajemy pokrojony kozi ser.
Wydrążone cukinie solimy, następnie nakładamy farsz. Zapiekamy w nagrzanym do 180 stopni piekarniku przez około 30minut.
Resztę farszu wykorzystałam następnego dnia. Ugotowałam makaron al dente. Na oliwie podsmażyłam farsz, dodałam pół szklanki wody z gotowania makaronu i dorzuciłam makaron, Wyszło jeszcze lepiej niż się spodziewałam 😊
Smacznego!

IMG_0475.jpg

IMG_0477.jpg

IMG_0487.jpg

IMG_0491.jpg

IMG_0498.jpg

IMG_0500.jpg

IMG_0501.jpg

Sort:  

@aguta bardzo ciekawe połączenie składników! wygląda na cudowną propozycję na grilla - kiedyś musi wpaść :) powodzenia w konkursie !

@mykitchenlab

Dzięki :) w sumie to nie pomyślałam żeby wrzucić to na grilla, dobry pomysł! :)

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63548.34
ETH 2646.78
USDT 1.00
SBD 2.74