Kurczak pieczony na butelce od piwa

in #pl-kuchnia6 years ago

Pyszny obiadek niewymagający dużego nakładu pracy. Smaczne i soczyste mięso z kurczaka i do tego świetnie prezentujące się na stole danie.

Składniki

  • 1 kurczak
  • 1 butelka piwa
  • ½ łyżeczki soli
  • ⅓ łyżeczki pieprzu
  • 1 kostka rosołowa
  • 1 łyżka oleju
  • 2 ząbki czosnku

Sposób przygotowania

Z butelki od piwa zdejmij etykiety i dobrze umyj.

Do miski wlej olej, dodaj sól, pieprz, kostkę rosołową, posiekany drobno czosnek. Następnie wszystko wymieszaj i natrzyj tą mieszanką kurczaka i odstaw do lodówki na 2 godziny.

Piwo otwórz, odlej około 250 ml do szklanki. Potem kurczaka nadziej na butelkę tak, aby szyjka wystawała. Włóż do piekarnika nagrzanego do 180 °C na 90 min. W połowie pieczenia polej kurczaka piwem pozostawionym w szklance. (Z kurczakiem można piec tak, że dodatki do niego np. ja dodałam ziemniaki z przyprawami).

Upieczonego kurczaka wyjmij ostrożnie oraz poczekaj aż trochę ostygnie. Zdejmij go z butelki i pokrój.

Źródło

Przepis oraz grafiki zostały wzięte z http://kotletbezmiesa.pl/przepisy/kurczak-pieczony-na-butelce-od-piwa/
Jestem autorką tej strony oraz przepisu.

Sort:  

Szkoda że nie wzięłaś udziału w Konkursie Kulinarnym, własnie trwa edycja na "danie z kurczaka".
Bardzo fajny przepis :)

Słyszałem o takim kurczaku ale nigdy go nie robiłem.

Polecam zrobić jest pyszny :)

Na pewno ten przepis wykorzystam. Podoba mi się połączenie ziemniaczków - za jednym razem mamy kurczaka i ziemniaki.

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.11
JST 0.034
BTC 66499.54
ETH 3203.31
USDT 1.00
SBD 4.14