Chrusty

in #pl-kuchnia6 years ago

Przygotowanie chrustów jest bardzo odstresowujące, ponieważ ciasto trzeba długo i mocno wyrabiać. Mój sposób wyrabiania polega na tłuczeniu lub rzucaniu nim w stolnicę, ale można też bić je wałkiem.
Gdy po raz pierwszy robiłam to ciasto, babcia patrzała z niedowierzaniem, ale cóż, z tak wyrobionego ciasta wychodzą najlepsze chrusty. Polecam robić to ciasto po stresującym dniu. Pozwala dać upust emocjom, a na końcu po upieczeniu skosztować pysznego wypieku. Wyrabianie tego ciasta daje mnóstwo zabawy. Sama się śmieje, że na apokalipse zombie moją bronią będzie ciasto na chrusty 🙂 . Serdecznie polecam zrobić chrusty, są pyszne a przy ich wykonaniu można stracić poczucie czasu, bo przy dobrej zabawie czas zawsze szybko leci.

Składniki

  • 2 łyżka cukru pudru
  • 2 szklanki mąki
  • szczypta soli
  • 2 łyżka spirytusu
  • 350 g jogurtu naturalnego
  • 8 żółtek
  • olej do smażenia
  • cukier puder do posypania

Sposób przygotowania

Suche składniki wysypujemy do miski i mieszamy. Potem dodajemy żółtka, spirytus i mieszamy stopniowo dodając jogurtu. Gdy ciasto przestanie się kleić do rąk zacznij je wyrabiać na stolnicy. Mocno tłucz ciastem o blat, żeby dobrze je napowietrzyć. Rób tak przez minimum 15 min(ja wyrabiałam około godziny).

Gdy skończysz wyrabiać ciasto, rozwałkuj je bardzo cieniutko. Pokrój je w prostokąty, które mają na środku małą dziurkę. Jeden z boków chrusta przełóż przez dziurkę i wrzuć na głęboki nagrzany olej. smaż odwracają aż się zarumieni. Potem połóż na papierze, aby pozbyć się tłuszczu i posyp cukrem pudrem.


Źródło
Przepis oraz grafiki zostały wzięte http://kotletbezmiesa.pl/przepisy/chrusty/
Jestem autorką tej strony oraz przepisu.

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 64222.08
ETH 3135.29
USDT 1.00
SBD 3.99