🍰 🥧 [Przepis] Eksperyment - Napoleonka z Jabłkami i Czekoladą 🍰 🥧

in #pl-kuchnia6 years ago

IMG_20181003_110149.jpg


Kto z Nas nie lubi tradycyjnej szarlotki czy napoleonki... A kto z Was próbował połączyć oba te smaki? Mój dzisiejszy przepis to kombinacja jednego i drugiego wzbogaconego dodatkowo o bitą śmietanę i odrobinę gorzkiej czekolady. Czytając ten wpis niektórzy mogą stwierdzić, że będzie to dość skomplikowane ale nic bardziej mylnego. Będzie kremowo, jabłkowo a co najważniejsze smacznie i bez żadnego pieczenia!

Napoleonka czy też kremówka, bo obie te nazwy stosowane są zamiennie, to pyszne i proste ciastko występujące w przeróżnych wersjach smakowych w zależności od regionu. Choć z reguły robiona w oparciu o ciasto francuskie i krem budyniowy nikt nikomu nie zabroni poeksperymentować i trochę jej urozmaicić ;) Dziś przedstawiam własną napoleonkową wariację, która wzięła się praktycznie znikąd bo ze zwykłej rozmowy dwóch koleżanek z pracy umawiających się na wypad do cukierni po ciastka :D Zaczynamy!!!

Składniki

napoleonka_skladniki.jpg

  • 5 Paczek Herbatników
  • 1 Tabliczka Gorzkiej Czekolady

Mus Jabłkowy:

  • 1.20kg Jabłek (ja użyłem Renety)
  • 2 Galaretki Cytrynowe
  • 3/4 Szklanki Cukru

Krem Budyniowy:

  • 3 Szklanki Mleka
  • 2 Żółtka
  • 1/2 Szklanki Cukru
  • 1 Cukier Waniliowy
  • 1/2 Kostki Margaryny
  • 3/4 Szklanki Mąki

Bita Śmietana:

  • 400ml Śmietany 36%
  • 1 Cukier Waniliowy
  • 1 Fix do Śmietany

Przygotowanie

jablka1.jpg

1. Mus Jabłkowy

Jabłka obieramy ze skóry, kroimy na małe kawałki i dusimy podlewając odrobiną wody do momentu rozgotowania się owoców. Po uduszeniu jabłka zdejmujemy z gazu, dodajemy galaretki, cukier i całość dokładnie mieszamy. Tak przygotowany mus odstawiamy do ostygnięcia.


blacha2.jpg


2. Formę o wymiarach 27x22cm wykładamy papierem do pieczenia i herbatnikami. Teraz możemy wylać wcześniej przygotowany mus jabłkowy i wstawić do lodówki.

3. Krem Budyniowy

Jedną szklankę mleka mieszamy z żółtkami i mąką tworząc zawiesinę. Do garnka wlewamy pozostałe 2 szklanki mleka, dodajemy cukier, cukier waniliowy i podgrzewamy. Po podgrzaniu mleka dodajemy margarynę i gotujemy. Do gotującego mleka możemy wlewamy wcześniej przygotowaną zawiesinę. Całość dokładnie mieszamy. Z tak przygotowanej mieszanki powstanie nam budyń. Ciepłą masę budyniową wylewamy do blachy z jabłkami, przykrywamy kolejną warstwą herbatników i pozostawiamy do całkowitego wystygnięcia.

4. Masa Śmietanowa

Dobrze schłodzoną śmietanę przelewamy do naczynia i ubijamy. Po 2-3 minutach możemy dodać cukier waniliowy i fix. Całość ubijamy na sztywno. Tak przygotowaną masę śmietanową wykładamy na zimne ciasto. Masę wyrównujemy i posypujemy startą gorzką czekoladą.


napoleonka2.jpg


Deser gotowy!!! Przyznaję, że nie jestem zwolennikiem słodyczy ale dzisiejszy eksperyment wyszedł zgrabnie i smakuje nieziemsko :D Ja wykorzystałem herbatniki ale myślę, że sprawdzi się to także w wersji z pieczonym biszkoptem. Zachęcam do przetestowania i podzielenia się opinią ;) To tyle na dziś tak więc pozostaje mi życzyć tylko Smacznego :)



Wszystkie zdjęcia wykorzystane w tekście są mojego autorstwa. Jeśli spodobał Ci się mój dzisiejszy wpis to zostaw coś po sobie.

Sort:  

Cudowności :) Dawno nie robiłam i nie jadłam nic słodkiego ale kusisz tym przepisem... ;)

Bez pieczenia, to coś dla mnie :)
Wygląda nieziemsko!

Nie tylko wygląda bo i smakuje ;) Kombinacje czasem popłacają :D

Super, uwielbiam każdy rodzaj ciasta gdzie są jabłka;-)

Pięknie. Ciacho do kawki. Pozdrawiam.

Może dodasz ten wpis do konkursu kulinarnego? Jabłka, a zwłaszcza renety pachną przecież jesienią :)
Zapraszam!
https://steemit.com/polish/@pl-kuchnia/konkurs-kulinarny-22-jesien-w-mojej-kuchni

Coin Marketplace

STEEM 0.26
TRX 0.11
JST 0.032
BTC 63754.85
ETH 3055.95
USDT 1.00
SBD 3.85