🎂 🍰 Kokosowa Fantazja - Szybkie Ciasto z Owocami i Kremem Kokosowym 🍰 🎂

in #pl-kuchnia6 years ago (edited)

kokosowe2.jpg


Witajcie w mojej kuchni. Dziś podzielę się z Wami prostym przepisem na tanie ciasto z kremem kokosowym i owocami. Przepis znalazłem w internecie dość dawno jednak u mnie jest on po małych modyfikacjach. Nie wymaga on także wielkiego nakładu pracy i umiejętności dlatego nawet początkujący rozpoczynający przygody w kuchni wykona je bez większego problemu. Zaczynamy!!!

✅ Składniki

Biszkopt

  • 3 Jajka (białka i żółtka osobno)
  • 6 Łyżek Mąki
  • 6 Łyżek Cukru
  • 1 Łyżka Kakao
  • 1/2 Łyżeczki Proszku do Pieczenia

Krem kokosowy

  • 250g Jogurtu Greckiego
  • 1/2 Szklanki Wiórków Kokosowych
  • 1/2 Szklanki Cukru Pudru
  • 200ml Śmietany 30%
  • 1 Czubata Łyżka Żelatyny (rozpuszczonej w dwóch łyżkach gorącej wody)

Polewa

  • 1 Gorzka Czekolada ( rozpuszczona w ośmiu łyżkach mleka)

Dodatkowo

  • 2 Galaretki (ja użyłem truskawkowych, warto zrobić je wcześniej by lekko stężały)
  • Mrożone Maliny i Borówki (wrzucone do lekko skrzepniętej galaretki)

✅ Przygotowanie

  1. Zaczynamy od biszkoptu. Białka ubijamy na sztywno ze szczyptą soli. Pod koniec ubijania dodajemy cukier, żółtka i jeszcze chwilę miksujemy. Do miski z pianą cukrem i żółtkami przesiewamy mąkę, kakao i proszek do pieczenia. Całość delikatnie mieszamy łyżką lub szpatułką. Biszkopt wylewamy do formy o wymiarach 35x21cm i wstawiamy do nagrzanego piekarnika (180 stopni) na około 25-30 minut. Gdy biszkopt ostygnie pozbywamy się niego górnej przypieczonej skorupki.

  2. Robimy krem. Śmietanę ubijamy na sztywno. Pod koniec ubijania wsypujemy cukier puder i miksujemy jeszcze kilka chwil. Do ubitej śmietany możemy teraz dodać jogurt grecki i wiórki kokosowe. Na koniec dodajemy rozpuszczoną żelatynę i jeszcze chwilę mieszamy.

  3. Na wystudzony biszkopt wykładamy krem i wyrównujemy go szpatułką. Teraz delikatnie wykładamy galaretkę z owocami i przykrywamy warstwą herbatników. Ciasto wstawiamy na parę minut lodówki by wszystko się ścisnęło.

  4. Z czekolady i mleka podgrzanych w małym rondelku robimy szybką polewę, którą wylewamy na wystudzone ciasto. Teraz pozostaje nam tylko ozdabianie.


kokosowe1.jpg


Gotowe! Szybko, smacznie, a efekt wizualny także nie najgorszy. Ja do polewy użyłem dodatkowo białej czekolady i patyczkiem zrobiłem na nim szlaczki, ale można je ozdobić na wiele innych sposobów jak wiórki, orzechy posypki i całą masę innych rzeczy dostępnych w sklepach. Podobnie może być też z galaretką i owocami które również zamienić można na inne. Zapraszam do przetestowania i podzielenia się opinią. Dziś już się żegnam i zawsze życzę Smacznego!!!

Wszystkie zdjęcia wykorzystane w tekście są mojego autorstwa i wykonane zostały smartfonem Nokia 6

gifsteemit.gif

Jak zawsze na koniec dziękuję za wsparcie, głosy i komentarze :) Drogi czytelniku, jeśli spodobał Ci się mój dzisiejszy wpis to zostaw coś po sobie :)

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63635.72
ETH 2597.20
USDT 1.00
SBD 2.91