Omlet

in #pl-kuchnia6 years ago

omlet.jpg

Omlet dzielony na 4

Pyszny i szybki omlet z ulubionymi dodatkami to moja pyszna propozycja na śniadanie.
Jajka zazwyczaj serwuję na rodzinne śniadanie jeśli tylko mamy kilka minut czasu żeby zjeść razem. To wspaniałe danie znakomicie smakuje na słodko i na słono. Istnieje kilka wariantów na przygotowywanie tego placka, a otrzymane omlety różnią się puszystością i konsystencją. Dzisiaj podam przepis na którego wykonanie należy zarezerwować sobie około 15 minut.

Składniki (na jeden omlet):

  • 2 jaja
  • 2 łyżeczki mąki
  • 2 łyżeczki mleka
  • olej lub masło do smażenia
  • sól, pieprz,
  • ulubione dodatki u mnie : ogórek gruntowy, 2 pomidorki koktajlowe, ząbek czosnku,
    ser żółty, szynka, cebulka prażona

Wykonanie:
Oddziel żółtka od białek, białka ubij na sztywną pianę z odrobiną soli. Żółtka wymieszaj z mąką, mlekiem, ubitą pianą z białek. Dopraw solą i pieprzem. Usmaż na nagrzanej patelni z tłuszczem, najlepiej na wolnym ogniu pod przykryciem, w połowie smażenia przewracając na drugą stronę. Na talerzu omlet przekrój na 4 części i dowolnie udekoruj dodatkami. Wg mnie najlepiej prezentuje się omlet, w którym każda część będzie miała inne dodatki.
Jestem pewna, że to proste śniadanie sprawi, że osoba dla której gotujemy poczuje się rozpieszczana :)

Pozdrawiam!

Sort:  

Z jednego "zwykłego" omleta możemy wyczarować 4 niezwykłe - dla mnie bomba! :D

Omlet wygląda jak pizza w czterech smakach.

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63004.58
ETH 2548.62
USDT 1.00
SBD 2.81