Simit - prawie jak obwarzanek z Turcji

in #pl-kuchnia6 years ago

Jednym z błogosławieństw mieszkania w Londynie jest kulinarna podróż w dowolny zakątek świata bez konieczności opuszczania miasta. Tak poznałem simit.

_simit_01.jpg

Gdybym miał powiedzieć, czy simit dokładnie jest, powiedziałbym że to turecki okrągły chlebek o wysokiej zawartości masła, który w procesie produkcji nie ma gotowania (czym różni się od obwarzanka albo bajgla). Wierzch ma pokryty sezamem barwę złotobrązową.

Moje zainteresowanie tym wypiekiem wzmogła nowa placówka z sieci Simit Sarayi, otworzona w mojej okolicy.

Szczęśliwie się złożyło, że Jeffrey Hamelman podaje przepis na simity w swojej książce "Chleb", którą z całego serca polecam.

Planowanie

Całość zajmie nie więcej niż cztery godziny, w tym trzy i pół godziny czekania.

Składniki

  • 548 g mąki chlebowej
  • 340 g wody
  • 11 g soli
  • 3 g drożdży instant lub 9 g świeżych
  • 119 g miękkiego masła

Przygotowanie

  1. Rozmieszaj drożdże w wodzie, dodaj do tego wszystkie składniki poza masłem i mieszaj na niższych obrotach przez 3 minuty, aż ciasto się połączy, a następnie 5-6 na wyższych, aby dobrze się wyrobiło
  2. Dalej mieszając, dodawaj stopniowo masło, aby się dobrze wchłonęło. Nie dodawaj masła zanim nie będziesz mieć dobrze wyrobionego ciasta, inaczej gluten będzie miał kłopoty, żeby się rozwinąć. Masło dodane zbyt wcześnie uczyni ciasto kruchym, dodane w dobrym momencie uczyni je delikatnym
  3. Pozostaw ciasto w ciepłym miejscu na 1,5-2 godziny. Jeśli ciasto nie było zbyt dobrze rozwinięte przed wyrastaniem, składamy je po 30 i 60 minutach. Jeśli było dobrze rozwinięte, składamy je raz, po 45 minutach
  4. Podziel ciasto na porcje o wadze około 85 gramów i uformuj z nich wałeczki o długości około 20 cm
    _simit_02.jpg
  5. Zawiń wałek na ręce tak, aby końcówki naszły na siebie w wewnętrznej części dłoni, następnie zroluj je o stół do połączenia
    _simit_03.jpg
  6. Zwilż wierzch obwarzanka i odciśnij w talerzu z sezamem
    _simit_04.jpg
  7. Pozostaw simity do wyrastania na blaszce, ziarnami do góry, na 45 minut
  8. Piekarnik nastaw z wyprzedzeniem, niech się dobrze nagrzeje. Autor nakazuje piec w 230 stopniach, ale to trochę przesada moim zdaniem. Szczególnie z termoobiegiem 200 stopni w zupełności wystarczy. Piecz przez około 20 minut, ale pilnuj, żeby nie zrobiła się gruba skórka, więc w razie potrzeby skróć czas pieczenia

_simit_05.jpg

Niestety coś mi nie poszło tym razem. Zacznijmy od tego, że chlebki nie zyskały zbyt wiele objętości, więc zrobienie kanapki było wyzwaniem. Druga sprawa - kształt. Sklepowe simity mają wyraźny wzór skręcania ciasta, a moje nie miały pomimo skręcania. W następnej próbie będę zwijał dwa kęsy ciasta, aby to uwydatnić. Po trzecie - przypaliłem je. Ponieważ były tak cienkie, skórka szybciej się spiekła niż nabrała koloru. Po czwarte - cały sezam odpadł po wzięciu do dłoni. Cały. Nie zostało ani jedno ziarno na simicie. Miałem co prawda dużo sezamu prażonego do sałatki, ale syfu w kuchni narobiłem to co nie miara.

Smakowo 8/10, ale całokształt do poprawki.

Dziękuję za zainteresowanie. Zapraszam do obserwowania mnie, aby móc poczytać trochę o chlebie, trochę o technologiach, trochę o rodzicielstwie.

Sort:  

Yeah! It's one of my favorite bread :) Talking about twisting, I would like to work on my bagels.

Your bagels are just fine :)

Zróbmy mu kilka nacięć i będzie Steemit.
Gratulacje. Przepis bardzo dokładny. Nie znam Tureckich przepisów i Simicie słyszę pierwszy raz. Pozdrawiam.

hehe też tak pomyślałam Steemit :))))

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.15
JST 0.028
SBD 2.33