Call of Duty Black Ops 3 - Recenzja trybu Multiplayer

in #pl-gry6 years ago

Wstęp i informacje

Witam, dawno się nie widzieliśmy. Nie będę się specjalnie tłumaczył, praca mnie wykańcza i nawet w dni wolne nie zdobywam motywacji by coś tworzyć na tej platformie czego szczerze żałuję. Spodziewam się, że nie napiszę nic aż do września, ale zobaczymy jak to będzie. Edit: Pisałem to w sierpniu, post kontynuuje dziś tj. 04.09.2018, ROBIĘ CO MOGĘ BY POWRÓCIĆ KOCHANI!

Dziś omówimy dosyć kontrowersyjny temat, mianowicie grę z serii Call of Duty. Opinii jest tyle, ile graczy i każdy jest podzielony. Niektórzy twierdzą, że to, co Treyarch robi z serią to profanacja marki i niszczenie całego wizerunku i w ogóle to niech idą do piachu.

Inni twierdzą, że dobrze, że COD się rozwija, ponieważ przynajmniej nie wieje nudą, a marka potrzebuje stopniowej ewolucji, a do tego wciąż się bardzo przyjemnie gra. No i ja jestem w tej drugiej grupie ludzi.

Od razu mówię, że grałem na PS4 (gra była oferowana za darmo w ofercie PS+ więc szkoda było nie spróbować).

To na tyle wstępu, przejdźmy dalej.

Tryby gry

Tryb Multiplayer opiera się na dynamicznym fragowaniu wszystkiego co się rusza (a to ci nowina). Najbardziej popularnymi trybami jest team deathmatch (średnio 50% wszystkich graczy gra w ten tryb), search and destroy (tryb opiera się na rundach z jednym życiem i podkładaniem/rozbrajaniem bomby, mechanika podobna do CS:GO) i tryb każdy na każdego.

Osobiście jestem zły na grę za usunięcie mojego ulubionego trybu, gun game. Grałem w to godzinami w Black Ops 2 i byłem niemiło zaskoczony tą zmianą. Możliwe, że tryb znajduje się w jakimś DLC, ale wtedy na 99% w ten tryb nikt nie gra. Szkoda.

No i w żadne inne tryby nikt nie gra. Serwery wieją pustkami (conajwyżej jeszcze idzie pograć na hardcore).

Dynamika rozgrywki

Będę tę grę porównywał z poprzednikiem, czyli BO2. Jak każdy wie, z racji fabularnej żołnierze wyposażeni zostali w plecaki odrzutowe i różnego rodzaju wspomagacze (aka egzoszkielety). Dzięki temu jesteśmy w stanie osiągać miejsca i robić manewry jakich zwykły żołdak by nie mógł wykonać. Wzmocnione wślizgi, skoki w górę na 2-3 metry, biegi po ścianach i inne rzeczy tego typu.

Mi osobiście ta zmiana bardzo się spodobała, nadaje to znacznie większej dynamiki rozgrywce i płynności samego przemieszczania się. Rozumiem, że są ludzie, którzy nienawidzą tej ewolucji movementu (hurr durr gdzie mój żołnierz z MW3 który męczy się po 4 metrach spirntu?), ale tak to już jest no i trudno :)

Z mojej strony duży plus.

Bronie

Jak w każdym CODzie, mamy tu: Km-y, Pm-y, snajperki, shotguny, pistolety i wyrzutnie (no i broń do walki wręcz). Z racji, iż w grze jest tak niebywale wysoka dynamika rozgrywki, samobójstwem jest pickowanie snajperki do gry (mapy same w sobie są na tyle małe, że mamy raptem 1/2 spoty nadające do grania snajperką). Dobre bronie są gotowe do wzięcia od 1 lvlu (mój kochany KN-44 i Kuda oraz KRM to najlepsze brońki startowe i w ogóle).

Nie podoba mi się fakt, że połowa broni jest zablokowana i jest do zdobycia jedynie w zrzutach na czarnym rynku. Tu się odzywa zachłanność Activision i ich model pay2win. Są w zrzutach bronie, które przez społeczność są nazywane najlepszymi w grze. Nie miałem okazji sam się przekonać, ponieważ po 120h gry dropnęła mi tylko jakaś buława (zwyczajny skin zamiast noża) i pistolet na plazmę (?).

Specjaliści

Specjaliści to nowość w serii Black Ops. Każdy MUSI wybrać jakiegoś specjalistę, każdy z nich posiada unikalną zdolność (jedna postać ma 1 z 2 skilli do wyboru), którą można użyć średnio 2-4 razy na mecz (w zależności od ilości zabójstw i długości samego meczu). Nie będę się rozpisywał na ich temat, ale powiem, że są to naprawdę przyjemne nabijacze fragów przy umiejętnym posługiwaniu się nimi i jestem tym również miło zaskoczony.

Podsumowanie

Jakoś nie umiem się za bardzo rozpisać na temat tej gry, bo tu nie ma za bardzo co opowiadać. Gra zwyczajnie w świecie przyjemna, w sam raz na niezobowiązujący wieczór i w sam raz również dla zawodowców, którzy lubią maksować swój skill.

Ludzie marudzący na ewolucję CODa powinni dać się przekonać i przyjąć do wiadomości, że czasy MW (nie)stety mineły i trzeba iść do przodu, co wcale nie powinno boleć.

Po 3 latach jednak grę trochę opuszczono (możliwe, że na PC gra jest żywsza), ale wciąż można dać jej szanse, tym bardziej jeśli ktoś wyłapał ją jak ja za friko z PS+.

Moja ocena: 7/10

Pozostałe recenzje

  1. Moonlighter: https://steemit.com/pl-gry/@misiek3301/moonlighter-recenzja-gry-o-sklepikarzu-bohaterze
  2. Ratchet and Clank 2016: https://steemit.com/pl-gry/@misiek3301/ratchet-and-clank-2016-recenzja
  3. Wipeout Omega Collection: https://steemit.com/pl-gry/@misiek3301/wipeout-omega-collection-recenzja
  4. Guitar Hero Live: https://steemit.com/pl-gry/@misiek3301/guitar-hero-live-ps4-recenzja
  5. FFX/FFX-2 HD: https://steemit.com/pl-gry/@misiek3301/final-fantasy-x-x2-remastered-recenzja

Do zobaczenia!

Sort:  

Świetne artykuły piszesz.
Rozważ współpracę z @gameeit, szukamy redaktorów takich jak Ty!

Powiem szczerze, że moja przygoda z serią CoD zakończyła się na MW1, która była świetna. Następne serie mnie nie przekonywały, ponieważ były to zazwyczaj odgrzewane kotlety, przynajmniej ja słyszałem takie opinie. Ale od jakiegoś czasu przymierzam się aby zaopatrzyć się we wszystkie części i pograć chociaż w kampanię.

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 62937.86
ETH 3092.40
USDT 1.00
SBD 3.87