Tylko martwi usłyszą twój krzyk Dead Space

in #pl-gry6 years ago (edited)

header (2).jpg

Witaj wędrowcze.

Dziś nasza podróż będzie obfitować w szaleństwo krew i samo zło.
Na stacji Ishimura jest artefakt bardzo ważny. Musimy go zdobyć, dostaliśmy również sygnał warto sprawdzić. Twoje milczenie sugeruje, że chętnie się zgadzasz, przydzielam Ci dwóch kompanów.

Kilka godzin później

Issac, jesteśmy niedaleko stacji, coś przerywa nam w łączności. Mam nadzieje, że naprawimy stację szybko i wyniesiemy się stąd....aaaaaaaaaaaaaaaaa.

Kilka godzin później

Issac, Issac obudź się musisz wstać i sprawdzić łączność spadliśmy nagle dzięki Bogu, że jakoś wymanewrowywałam lecz statek jest uszkodzony

Wyszedłem ze statku obity pokaleczony i skołowany, światło lekko mrugało w moje oczy powodując niechęć do wszystkiego, komora pierwsza była zablokowana. Muszę znaleźć sposób by otworzyć drzwi.
Co tu do cholery się wydarzyło?
Te zwłoki, co? Co tu się do Cholery wydarzyło?
Idąc bezbronny w ciemność słyszę tylko szuranie stóp
Jest tu ktoś?
Skrzyp, Skrzyp, Skrzyp
Czuje, że to się zbliża do mnie
Jezu Maryjo co za paskuda, jej dłonie wychodzące z brzucha ,czy ona była w ciąży? Twarz zdeformowana w czystym szaleństwie bez dolnej szczęki
Nie mam broni gdybym tylko mógł znaleźć coś co pomoże mi wygrać z tym potworem

Tak można było by opisać początkowe 10 minut gry Issaca gdyby mówił.
Dead_space_isaac_clarke-1600x900.jpg

Horror tutaj toczy się od pierwszych sekund rozgrywki, szybko gracz zostaje wciągnięty w makabryczne odkrycia,a niekiedy pozna również wściekle pieski. Wynaturzone stwory będą towarzyszyć nam do finału który jest po cześci zaskakujący
Lubicie SF?
Tutaj będziecie zadowoleni bo oprócz makabrycznego horroru bedziemy mieli też ciekawe SF bo przecież wszystko dzieje się w kosmosie
Tak można przedstawić to co zaserwowało nam EA w 2008 roku.
EA wydało coś innego niż Assasinów i piłkę nożną.
Grę uważam, za jedna z najbardziej przerażających jakie nasze oczy ujrzą,a nasze zmysły słuchu usłyszą.
Wszystko zaczyna się niepokornie otóż stacja Ishimura wysyła sygnał ratunkowy a grupka inżynierów postanawia sprawdzić ten problem lecąc na statek w tym nasz główny bohater Issac.

W między czasie statek ulega awarii a nasi pobratymcy muszą zbadać stacje na której dzieją się dziwne rzeczy a jedyne co otrzymali to nagranie video kobiety która prosi pomoc.
Usg_ishimura_full_profile.jpg

Wszystko zaczyna się komplikować kiedy otwieramy służę i ujrzymy makabryczny widok rozczłonkowanej załogi. Co musimy w takim wypadku zrobić?

Oczywiście zapuścić się w odmęty mrocznych zakamarków statku by odnaleźć upragnione części.
Kiedy ujrzymy pierwsze monstrum na jakie trafimy włosy nam się zjeża na całym ciele
Omówienia Necromorfów

  1. Slasher
    Slasher_male_armorcxzxzc.jpg
    Podstawowy stwór występuje dosyć często dosyć łatwy do pokonania.

  2. Lurker

hqdefault.jpg
Są to dzieci przemienione w necromorfy potrafią się wspinać i atakować z trzech odnóg lub bezpośrednio w krtań

3 Infector

infector_by_seansumagaysay-d2v8ku1.jpg

Wygląda trochę jak wielka ćma ten stwór infekuje potencjalne ofiary wgryzając się w nie a następnie przejmując kontrole( często w tym momencie rozłupuje czaszkę przeciwnikowi)

4 Brute
Brute_ds2.png

Dosyć wymagający przeciwnik z wyglądu przypomina zmutowanego nosorożca i tak też atakuje. Trzeba trochę kul zmarnować by pozbyć się go atakuje zazwyczaj w parze

5 Pregnant

pobrane (4).jpg

Ciążowy jest dużo wolniejszy, jednak jego bronią jest to, że kiedy strzelimy w niego potrafi urodzić małe swarmersy

6 Swarm
L3311-swarm-infector-30083.jpg

Małe przypominające pająki lub roztocza stworzenia które może i słabe są ich ataki, ale jest ich ogólnie tyle, że potrafią napsuć nerwów graczowi

7 Leaper
Leaper-full-body.jpg

Są to szybcy przeciwnicy ich zwinność potrafi być zaskakująco dobra. bardzo przypominają skorpion gdyż na końcu ich odnóży znajduje się ostry szpikulec którym chcą jak najszybciej wbić się w bohatera

8 Exploder
maxresdefault.jpg

Necromorf kamikadze który zamiast ręki ma wielki żółty pęcherz wypełniony materiałem wybuchowym . Kiedy widzi przeciwnika wpada w furie i biegnie ile sił w nogach by jak najbliżej się wysadzić

9 Divider

Divider_before_death.jpg

Wysoki i chudy przeciwnik który atakuje rękami i mackami z brzucha kiedy zostanie zatakowany to rozczłonkowuje się i każda jego połowa atakuje z duża siła

10 Twitcher

Ds3_twitcher.jpg

Żołnierze przemienieni w necromorfy są bardzo szybcy

11 Wheezer
Wheezer.jpg

Najbardziej przypominające człowieka stwory wyróżniają się tym, że są szare zawsze klęczą w kącie a ich opary z płuc są silnie trujące

12Hunter

maxresdefault.jpg
Necromorf który będzie podążał naszym śladem jest niezniszczalny każda próba jego zabicia kończy się regeneracja kończyn

Nie będę wymieniał bossów by wam nie psuć zabawy.

Gracz będzie walczył z nieumarłymi na rożnych lokacjach jak i również przed statkiem w zerowej grawitacji( te elementy są na czas tlen szybko się kończy, ale nawet ciszą oko).

Są też elementy zagadkowe czyli znajdź przełącznik przymocuj coś załaduj tamto by ruszyło oczywiście każda taka zagadka będzie ukruszona multem nekromorfów. Dodam, że w grze pojawiają się dwie areny kiedy jesteśmy zamknięci i musimy wybić wszystkich póki drzwi się nie odblokują

Pamiętam jak pierwszy raz usłyszałem o tej grze.
Oczy miałem jak pięć złoty widząc co stworzyło EA .
Grę perfekcyjna graficznie jak na tamte czasy.
Dead Space zrzucił z krzesła DOOM3 który grywalnie był kiepski, ale graficznie wzniósł się na pewien szczebel, było ciężko przebić, lecz DS się to udało i to moim zdaniem bardzo dobrze mimo liniowości pomimo kilku błędów w tamtym okresie nie było lepszej gry z gatunku Survival Horror.
Odpalając to grę w nocy naprawdę potrafi wystraszyć nie tylko jump scarami ale też mocnym, mrocznym klimatem zaszczucia i klaustrofobii. W porównaniu z moimi poprzednimi omówieniami tutaj bohater posiada kilka broni
pobrane (4).jpg
jedne są bardziej skuteczne inne mniej jednak tutaj każda amunicja jest na wag złota, kiedy zabraknie naboi, masz tylko dwa wyjścia biegać jak w Benny Hillu i modlić się że gdzieś jest chociaż kilka naboi porzuconych albo umrzeć. Tak więc uważam tą grę za jedną z najlepszych w jakie grałem 8 rozdziałów mocno wierciło się w psychikę tworząc świetny misz-masz, o którym zapamięta się na wiele wiele lat.

dziękuje za przeczytanie mojego artykułu i niech martwa cisza zagości w twoim komputerze

zdjęcia z Google nie potrafię podać ich stron
Art. 29. Prawo cytatu
Wolno przytaczać w utworach stanowiących samoistną całość urywki rozpowszechnionych utworów oraz rozpowszechnione utwory plastyczne, utwory fotograficzne lub drobne utwory w całości, w zakresie uzasadnionym celami cytatu, takimi jak wyjaśnianie, polemika, analiza krytyczna lub naukowa, nauczanie lub prawami gatunku twórczości.

Sort:  

Raczej szans nie mam bo zbyt dużo świetnych jest, no ale chciałem się podzielić moim artykułem :)

No to pozostaje zacierać łapki i czekać na wyniki, może jeszcze ktoś przeczyta moje wypociny :)

Świetna gra. Tylko raz odważyłem się w nią zagrać nocą ze słuchawkami na głowie. Nawet jeśli nic się aktualnie nie dzieje, to te schizujące szepty i odgłosy z oddali raz w lewym uchu, innym razem w prawym, potrafią rozwalić człowieka na kawałki :) Aż żal mi się robi kiedy pomyślę co EA zrobiło z tą serią.

tak dokładnie. 3 byla mega słaba bardziej gra akcji niż horror w 2 niestety nigdy nie zagrałem

Ja po dwójce odpuściłem i trójki do dzisiaj nie widziałem ;) Co prawda kupiłem z sentymentu i stoi na półce, może jeszcze kiedyś dam jej szansę ;)

Ja muszę kiedyś zakupić 2 i przejść może jakieś live zrobić. Podobno dwójka jest na pograniczu katastrofy growej a 3 tylko dopełniła formalności.3 cała przeszedłem u kolegi więc ani nie jest długa ani straszna więc spokojnie do herbatki można zagrać na pewno ani kropla się nie wyleje :D

Tak, w dwójce było już dobitnie widać, w którą stronę to wszystko zmierza. Mniej schizowo i więcej strzelania, a trzecia część była gwoździem do trumny ;)

Gierka genialna! Ten niesamowity klimat grozy wbijał w fotel... Bardzo mi się w tej grze podobało to, że często nie opłacało się strzelać jakiemuś potworowi w głowę. Korzystniej było odciąć mu kończyny, by dopiero potem go wykończyć.

o tak zapomniałem niestety dodać o rozczłonkowaniu przeciwników, z drugiej strony to i tak gorszy mi artykuł niestety mi wyszedł chociaż najdłuższej przy nim siedziałem. Tak gra ogólnie mocno potrafi się wryć w mózg gracza:)

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 61896.22
ETH 2413.79
USDT 1.00
SBD 2.66