Piractwo. Moja opinia przygotowana na konkurs "Piracenie gier". KONKURS #pl-gry EDYCJA #4

in #pl-gry6 years ago (edited)

1.jpg

Piracenie Gier

Tematem dzisiejszej prezentacji jest piracenie gier.
Pierwsze co trzeba wyjaśnić czym w ogóle jest piracenie.
Środowiskowo: nielegalnie skopiowana własność intelektualna, np. film, gra komputerowa.
Czyli zdobycie w sposób nie legalny kopii np. filmu, muzyki lub gry.
Teraz w skrócie wiedząc czym jest piracenie gier mogę spróbować wyrazić opinię na ten temat i
podsumować czy taki proceder powinien być akceptowany czy piętnowany?3.jpg

W świetle dzisiejszych gier komputerowych i ich wydawców ciężko jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie.

Dlaczego?
Dzisiaj przeglądając gry czy to na platformach czy to w sklepach głównie kierujemy się
rozgłosem, gatunkiem i ocenami owej gry, ale nawet to nie może nam dać 100% pewności dobrej gry.
Nikt nie chce kupić przysłowiowego "kota w butach" z którym będzie się męczył niż dobrze bawił.
Sam nie raz patrząc przez pryzmat ocen i opinni kupiłem gre w której nie bawiłem się dobrze.
Chyba każdy za młodu zdobywał nielegalnie spiracone gry, również ja np. będąć młodą osobą kupowałem(ja lub mój tata)
tzn."ruskie tłoki" na Łódzkim bazarku (ale takie wtedy czasy były) więc moja opinnia,
może się okazać skierowana w stronę akceptowalności piracenia gier.
Nie wstydę się tego ale dzisiaj staram się tak nie robić, choć czasami zdarza mi się ściągnąć grę
tylko po to by sprawdzić czy jest warta kupienia jej teraz czy później.
Miałem taką sytuację z grami jak np. Aleksander(PC), Gothic, Command & Conquer 2, Kozacy i innymi grami.
Po przegraniu 2-3h mogłem spokojnie je kupić chodź często grałem w nie dużo dłużej i kończyłem je.
Dzisiaj ceny gier jeszcze bardziej przekonują ludzi do zdobywania w sposób nielegalny kopii gry.
220 zł za niedorobione gry lub pełne bugów takie jak np. Assassin's Creed: Unity(gdzie jestem fanem serii) czy No Man's Sky
skutecznie zachęca do braku ufności klienta przed zakupem owej gry.
Dzisiaj piractwo jest bardzo duże(nie tylko w Polsce) i nie wydaję się żeby miało słabnąć gdy takie strony jak
"Piratebay" czy "Skidrow" ciągle zyskują fanów.
123123.jpg

Gry "Perełki"

Oczywiście istnieją gry idealne, za które każdy wydany grosz jest warty swojej ceny jak np. Wiedźmin 3. Gra kosztowała około 120zł.
Potrafiła być hitem i zarobiła na siebie ogromne ilości pieniędzy. Dopracowana i tania patrząc na konkurencyjne firmy. Trzeba również przypomnieć, że Wiesiek był głównie na platformie GOG gdzie nie miał żadnych zabezpieczeń dzięki czemu mogła być z łatwością ściągana przez graczy ale gracze docenili ciężką pracę i nagrodzili studio "Grupa CD Projekt" ogromnym zyskiem.

123123123.jpg

Podsumowanie

Tak więc tutaj kończę swój artykuł i przy tym właśnie pkt. myślałem najdłużej bo nie byłem pewny czy piractwo ma być karane czy akceptowalne. Jest tutaj wiele czynników wpływających na to jak np.sytuacja finansowa czy sama gra, która może nie być dopracowana albo być po prostu za słaba dla nas. Nie mam nic przeciwko takim osobą, które ściągają gry TYLKO po to by je sprawdzić przez 2-3h a potem zadecydować czy je kupić. Słyszałem, że zawsze może sprawdzić grę na platformie Steam i cofnąć zakup chodź nie używałem nigdy tej opcji więc jej tutaj nie uwzględniam.

Dzięki za przeczytanie tego "artykułu" jeśli można go tak nazwać i zachęcam do dzielenia się swoja opinią :)

źródło: https://www.eurogamer.pl/articles/2018-03-22-seria-wiedzmin-ze-sprzedaza-na-poziomie-33-milionow-egzemplarzy

Sort:  
  1. nie ma jak piracić gier;
  2. producenci robią gry; chcąc w nią zagrać musisz kupić lub pożyczyć;
  3. produc. podnoszą ceny gier;
  4. dochodowość biznesu ściąga konkurencję do branży;
  5. konkurencja się nasila - stosunek jakości do ceny wzrasta, ceny spadają;
  6. pojawia się piractwo;
  7. coraz mniej ludzi kupuje gry;
  8. spada opłacalność tworzenia gier - ceny gier rosną;
  9. studia przestają produkować gry - upadają;
  10. ktoś wpada na pomysł robienia "zbiórek" na gry - robi się pomysł, concept-art'y , zwiastun itd. , zbiera się fundusze od chętnych, robi się grę i rozdaję ją za darmo;
  11. w obliczu ogólnego i niepowstrzymanego piractwa branża gier przejmuje model "zbiórkowy";

Brzmi dobrze?

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.14
JST 0.030
BTC 60115.56
ETH 3203.28
USDT 1.00
SBD 2.46