Jakie anime na początek?

in #pl-filmy6 years ago (edited)

Yo.
Jeżeli już wiecie gdzie oglądać anime, jak się przystosować, jak przyznać się rodzicom że jest się mangozj... nieważne, ale nie wiecie co obejrzeć, to chętnie wam pomogę. Na początek dam wam parę perełek wśród anime które bardzo dobrze przyjmą się dla początkujących osób.
Mam na myśli to, że niektóre anime potrzebują czasu na rozkręcenie się akcji, a co za tym idzie, fabuły. Ja pomogę wam wybrać anime, które nie są zbyt skomplikowane. Będę podawał w paru kategoriach, a wy sami wybierzcie co was najbardziej interesuje. ^^

One Punch Man

Dość popularne anime gatunku shonen-komedia-supermoce. Zyskał ogromną popularność w krajach poza Japonią, najbardziej w Stanach Zjednoczonych. Opowiada o mężczyźnie, który przez czysty zbieg okoliczności uratował komuś życie przed kreaturą. Od tamtego czasu postanowił trenować. Codziennie wstawał i robił 100 pompek, 100 przysiadów, 100 brzuszków, oraz biegał 10km.

Po pewnym czasie jednak, stał się tak potężny, że miał każdego na tytułowy jeden cios, oraz że wyłysiał. Sam świat przedstawiony miał dużo różnych potworów, od olbrzymów po stworach z morza. Świat potrzebował bohaterów, dlatego nasz główny bohater, Saitama, postanowił zostać superbohaterem w pewnej branży superbohaterów.
Anime ma bardzo ładną kreskę oraz animację. Walki są emocjonujące i bardzo dopieszczone.
Muzyka w tej produkcji również stoi na dobrym poziomie, w sumie nie mam się do czego przyczepić. Podczas seansu można dosłownie poczuć dech w piersiach.

Na czym polega komedia w One Punch Man?...
Polega ona na tym, że główny bohater już na samym początku jest napotężniejszy. Bywały akcje, w których Saitamie bardzo nie podobało się sam fakt bycia zbyt potężnym. Szukał walki z godnym przeciwnikiem.
Anime się nie nudzi,** i ma tylko 12 odcinków.** W produkcji znajdują się również inni ciekawi bohaterowie z supermocami.
LINKI::
Anime: https://shinden.pl/series/44701-one-punch-man
Opening:

Another

Anime gatunku thriller-horror-tajemnice. Produkcja opowiada o Kouichi Sakakibarze, który przeprowadził się do rodzinnego miasta. Po przyjeździe trafia do szpitala z powodu choroby płuc. Gdy wraca do zdrowia, zostaje przydzielony do klasy mieszczącej się w Północnym Gimnazjum Yomi. Bohater poznaje cichą dziewczynkę o imieniu Misaki Mei, która już jest w tej klasie. Chłopiec dowiaduje się o pewny zdarzeniu 26 lat później, przez które klasa została przeklęta i uczniowie zaczynają dziwnie umierać.

W anime poznajemy bardzo ciekawe dochodzenie, które ma na celu odnalezienie dodatkowego ucznia, przez którego wszystko się zaczęło (dowiecie się o czym piszę po obejrzeniu 1-2 odcinków). Anime można również zaliczyć do psychologicznych, ma swój urok i trochę przerażający. Można wnioskować po dziwnych zachowaniach (i śmierciach ale cii) uczniów.

Kreska i animacja ma swój własny urok, muzyka idealnie wpasowuje się w klimat. Tak jak w przypadku One Punch Man'a, dam wam linka do openingu. Odsłuchajcie sobie, polecam. W anime dla niektórych może wydawać się nudne ale zapewniam, że akcja dosyć szybko się rozkręca. Widz może odczuć uczucie wkręcania się w fabułę, tak jakby sam był uczniem tej klasy. Zapewniam was i polecam tę produkcję. Anime tak jak one punch man posiada 12 odcinków.

LINKI:
Anime: https://shinden.pl/series/12460-another
Opening:

Sword Art Online

I tutaj serio, musiałem pomyśleć co dać na to miejsce. Bo mamy komedię, mamy horror, to teraz czas na przygodową produkcję.
Anime gatunku przygodowe-romans-fantasy. Świat przestawiony anime odbywa się w wirtualnej grze (tak jakby VR :v). Tak jak w innych przykładach anime dla początkujących, tutaj akcja odbywa się w współczesnej Japonii, tak tutaj troszkę w przyszłości kiedy technologia pozwala wkroczyć do świata gier.
Anime opowiada o Kazuto Kirito, który kupił NerveGear, urządzenie pozwalające przenieść się właśnie do takiego świata. Po pierwszym zalogowaniu, na wielkim placu, twórca gry wita nowych graczy Sword Art Online w dość nietypowy sposób. Oznajmuje im, że gracze już nie mogą się wylogować, a śmierć w grze to również śmierć w realnym świecie. Wyjść z gry można tylko jednym sposobem, musisz ją przejść.

W anime główny bohater spotyka swoich przyszłych przyjaciół i razem z nimi próbuje zmierzyć się z bossami gry oraz z innymi graczami. Widz również w czasie oglądania poznaje historię, dlaczego, kto i jak tą grę stworzył. Główni bohaterowie zmagają się z tajemnicą związaną z tą grą.

W anime występuje również romans pomiędzy głównym bohaterem a Asuną Yūki, inny gracz Sword Art Online. Ten romans nie jest rzeczą pierwszorzędną w tym anime, więc osoby które nie przepadają za romansem nie odczują tego aż tak mocno. Teraz kiedy znasz zarys fabuły możemy przejść do podstawowych kwestii.
Anime posiada ładną kreskę. Produkcja może się pochwalić wieloma efektami graficznymi, np. kiedy jakiś mob umiera, albo jak boss jest.

Do muzyki się nie przyczepiam. Tak jak w przykładach wyżej, wprowadza widza w klimat gier komputerowych. Pewnie większość z was czytających ten wpis, odnajduje się w świecie gier, dlatego nie będzie trudno wpaść w klimat i rytm anime. Produkcja jest szczególnie dla początkujących, czasem tępiona przez weteranów poprzez typowe wybory z innych produkcji ale nie przyczepiałbym się z tego powodu. Polecam wam się zapoznać z Sword Art Online. Anime posiada 2 sezony, w których co sezon zmienia się gra (3 sezon jest o Battle Royale, może to dla kogoś fana Fortnite czy PUBGA, w fazie produkcji, możecie znaleźć pierwsze odcinki).
Pierwszy sezon SAO ma 25 odcinków, drugi 24 odcinków

LINKI:
Anime: https://shinden.pl/series/12710-sword-art-online
Opening:

I tutaj już się końcy ten wpis. Robiłem to 1.5h, musiałem zrobić research lekki. Początek wpisu o Another inspirowałem się tym co było na shindenie, lecz później sam pisałem. Proszę o zrozumienie, te anime obejrzałem 2 lata temu, trochę mi się zapomniało >.< . Jeżeli się nie zgadasz z moją opinią bądź masz inne propozycje anime które warto obejrzeć, zapraszam do kulturalnej dyskusji pod wpisem, spróbuję jak najszybciej odpowiedzieć na wszystkie. Nie wszystkie anime mogą się spodobać więc zalecam sprawdzić również te:

(Anime które pominął ale i tak nadal są warte obejrzenia)

  • Hunter x Hunter (opis anime oraz moja opinia już niedługo)
  • Naruto
  • Re:Zero
  • Mirai Nikki
  • Overlord
  • Danganronpa
  • My Hero Academia
  • Gintama
  • Tokyo Ghoul

Przyjaciel którym się inspirowałem aby założyć bloga o Anime @saladyn276

Sort:  

Bardzo ciekawy wpis - takie lubię :) O tych polecanych przez Ciebie tytułach słyszałem, ale jeszcze ich nie obejrzałem. Czekają spokojnie w kolejce.

1,5 godziny na pisanie tekstu to według mnie nie jest wcale dużo, szczególnie jak na taki niekrótki post. Twoje opisy seriali mi się podobały i całkiem przyjemnie się czytało. Sporo grafik i niezłe formatowanie tekstu sprawiło, że wpis nie męczył.

Zabrakło jedynie jeszcze dokładnego sprawdzenia tekstu. Kilka błędów i niedoróbek Ci umknęło. Na przykład zostawiona spacja między ** a wyrazem; tytuły seriali pisane z małych liter, przez co zlewały się z resztą tekstu. Ale to już takie drobnostki, które się przydarzają. Mimo wszystko trzeba dążyć ku doskonałości :)

Ogólnie bardzo fajnie piszesz :) Moim zdaniem to tylko kwestia czasu, żeby większa ilość osób zaczęła doceniać Twoje posty.

Mam z tyłu głowy że 1.5h pisanie wpisu to mało dla kogoś który już od dawna pisał na Steemit'cie, jeszcze trochę i się już do tego przyzwyczaję a pisanie tekstu zajmie mi na pewno mniej ^^
Dziękuję za zwrócenie mi uwagi, następnym razem się poprawię.
No i dzięki za trochę otuchy, bardzo mi się przyda ^^

"Another" to jedno z pierwszych animu jakie obejrzałem i tak mi się spodobało że obejrzałem jeszcze raz. :D Jeśli ktoś nie oglądał nigdy mongolskich dobranocek to "Another" jest świetnym tytułem od którego można zacząć swoją przygodę z tym gatunkiem. :)

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63061.76
ETH 2602.70
USDT 1.00
SBD 2.75