Wesołe Kolędowanie - 11.12.2018

in #pl-emocjonalnie5 years ago (edited)

Wesolekoledowanie.png


Witajcie!


To już kolejny post z serii “Wesołe Kolędowanie”. Jestem szczęśliwy, że mój post został tak dobrze odebrany. Po raz kolejny chcę wam zaprezentować najlepsze polskie kolędy.


Krótko o serii:



Seria “Wesołe Kolędowanie” jest specjalną, dwutygodniową serią, podczas której przez dwa tygodnie uprzedzające Święta Bożego Narodzenia będzie się ukazywał post, w którym to przeanalizujemy najpiękniejsze polskie kolędy. Seria trwa od 10 do 23 grudnia, a posty ukazują się w godzinach wieczornych


Zaczynajmy!


Tym razem na kolędę, którą dzisiaj wam zaprezentuje została wybrana kolęda “Lulajże Jezuniu”. “Lulajże Jezuniu” jest kolędą, która powstała najprawdopodobniej w drugiej połowie XVII wieku. Utwór ma charakter kołysanki, co możemy usłyszeć w lini melodycznej, jak i samym tekście.
Także i ten utwór jest dobrze znany dużej ilości polskich obywateli.Z racji, popularności tego powstało wiele wersji tego utworu. Ja zebrałem dla was kilka najlepszych, ale na początku zapoznajmy się z tekstem. Zapraszam do wspólnego śpiewania

Tekst kolędy:


Lulajże Jezuniu, moja Perełko,
Lulaj ulubione me Pieścidełko.
Lulajże Jezuniu, lulaj, że lulaj
A ty go matulu w płaczu utulaj

Zamknijże znużone płaczem powieczki,
Utulże zemdlone łkaniem usteczki.
Lulajże, Jezuniu...

Lulajże, piękniuchny nasz Aniołeczku.
Lulajże wdzięczniuchny świata Kwiateczku.
Lulajże, Jezuniu...

Lulajże, Różyczko najozdobniejsza,
Lulajże, Lilijko najprzyjemniejsza.
Lulajże, Jezuniu...

Dam ja Jezusowi słodkich jagódek
pójdę z nim w Matuli serca ogródek.
Lulajże, Jezuniu...

Dam ja Jezusowi z chlebem masełeka,
włożę ja kukiełkę w jego jasełka.
Lulajże, Jezuniu...

Dam ja Ci słodkiego, Jezu, cukierka
rodzynków, migdałów z mego pudełka.
Lulajże, Jezuniu...

Cyt, cyt, cyt niech zaśnie małe Dzieciątko
oto już zasnęlo niby kurczątko.
Lulajże, Jezuniu...

Cyt, cyt, cyt wszyscy się spać zabierajcie,
mojego Dzieciątka nie przebudzajcie.
Lulajże, Jezuniu...



Poniżej zamieszczam najlepsze wykonania kolędy












To by było na tyle, widzimy się jutro o podobnej porze.


Wesołych Świąt!

Sort:  

Lubię pomysł na serię i w ogóle. Super że chcesz coś takiego zrobić. Jednakże tego czego nie lubię w ogólności wszędzie w okół, czego częścią jest Twój post, to że zaczynasz kolędowanie przed Bożym Narodzeniem, a zasadniczo powinno się zacząć dopiero w wieczór wigilijny...

Posted using Partiko Android

Do Wigilii powstanie tutaj zbiór naszych pięknych kolęd :)

Po pierwsze dziękuję za komentarz :)
Ja sam nie lubię tej ogólności. Według mnie jest jednak przesadą gdy "Święta" zaczynają się dzień po Zaduszkach myślę, że dwa tygodnie przed Świętami Bożego Narodzenia nie jest przesadzonym okresem.

Jeżeli przeszkadzają Ci moje posty zawsze masz możliwość ich wyciszenia.

Tak, czy tak dziękuję za wyrażenie swojej opinii.

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 63945.57
ETH 3135.76
USDT 1.00
SBD 4.00