Sort:  

Na studiach informatycznych, podczas nauki równań różniczkowych, jeden ze studentów zadał pytanie "Pani profesor, to już jest aż tak zaawansowana matematyka, że prawdopodobnie nikomu z nas to już się nie przyda, więc dlaczego musimy się tego uczyć?". Profesor odpowiedziała - "Tu nie chodzi o to, żebyście się nauczyli równań różniczkowych, ale żebyście się nauczyli uczyć i żadna tematyka nie była dla was problemem".

Jeszcze takie techniczne pytanie - czy celowo omijasz tag #polish? Bo większość osób korzysta właśnie z tego tagu i bez niego zmniejszasz sobie grono odbiorców. A jeśli ktoś bazuje na feed (gdzie są tylko obserwowani), to nie ma jak dotrzeć do twoich wpisów, bo dopóki nie zaobserwuje, to nie znajdzie tychże wpisów ani w swoim feed, ani w #polish i powstaje pewne błędne koło.
Warto też dodawać #pl-artykuly, bo to też zwiększa grono odbiorców.

Nie celowo. Wydawało mi się że tag #polish jest jednoznaczny z pl-cośtam. Poza tym brakuje mi edukacji w zarządzaniu. Do diś nie rozumiem o co chodzi z tym feed. Tyle że dotyczy dokarmiania. Mam od dłuższego czasu 100% power i jakieś coś tam, czym mógłbym się podzielić ale nie wiem jak. Głosowanie na komentarze nie jest (tak zrozumiałem) dobrze widziane. Więc głosuję jedynie na materiały główne, ale to za mało. Czytuje czasem instrukcje ale mam z tym problemy, wolę pisać.

Co do pierwszej części komentarza to potwierdza się moja teza. Możnaby tu jeszcze podywagować czy to nie strata czasu. W takiej Szkocji studnia specjalistyczne trwają do 3 lat ale obejmują one tylko jeden przedmiot. Może dlatego nasi przebijają Brytyjczyków w zaradności i giętkości umysłu.

Dzięki za podpowiedź, już poprawiam tagi.

Właśnie uciekłem od roli belfra i wychowawcy. Cóż... istnienie szkoły to wymysł ustawy i państwa a celem jest wychowanie pasujących do systemu obywateli. Niestety o to tu chodzi. Chyba nie będę się jednak wgłębiał bo jestem zbyt świeżo po rzuceniu tej roboty.
Cenny wpis, trzeźwe spojrzenie

O ile zgodzę się że poziom edukacji w Polsce (a może i nie tylko) pozostawia wiele do życzenia. To większość ludzi którzy narzekają na edukacje, zazwyczaj zna tylko świat w którym wszyscy mają podstawowe wykształcenie - kiedy ostatnio spotkaliście kogoś kto nie umie czytać i pisać? albo Kiedy musieliście z kimś takim załatwić jakąś sprawę? Po takim spotkaniu trochę zmienia się punkt widzenia. To tak jak ruchy antyszczepionkowe - kwitną, bo dawno nie mieliśmy żadnej poważnej epidemii i ludzie nie znają świata bez szczepionek.

Jeśli gdzieś szkoła nie spełnia swojej funkcji lub coś wypacza. Powinno się głośno to artykułować i naprawiać - pośrednio reformując szkołę, a nie wprowadzać rewolucję. Bo rewolucje na żywym organizmie zawsze przynoszą więcej szkody niż pożytku. Pewnie "program edukacji" miał być receptą na takie wypaczenia, ale problem był gdzie indziej i teraz mamy dalej patologie - ale "zgodnie z kluczem"...

Chociaż z drugiej strony wielokrotnie zastanawiałem się nad potrzebą uczenia wielu "niepotrzebnych rzeczy" w szkole (jak mi się wtedy wydawało), aż pojawił się internet i zobaczyłem że prawa fizyki to kwestia opinii...

Zgadzam się z tobą i wielki szacunek za tak wyczerpujący tekst.
W pewnym momencie mojej edukacji (w połowie gimnazjum) zmieniono mi wychowawce, a człowiek, który przyszedł na miejsce starej pani na prawde był WYCHOWAWCĄ i nie chce tu w chodzić w szczegóły, bo będę o nim pisać osobny tekst, ale był to odpowiedni człowiek na odpowiednim miejscu. Był to mentor o którym piszesz na początku tekstu... Człowiek, który uczył nas życia przedewszystkim a później dopiero zwykłych przedmiotów szkolnych.

Film zapisuję na listę "do obejrzenia". Bardzo podoba mi się Twój styl pisania - przeczytałem całość z zapartym tchem - mimo że to trochę pesymistyczna temat to ten artykuł daje mocno do myślenia o latach spędzonych w machinie tzw. edukacji...

Trochę przerysowałem - fakt, ale jak wspominałem nie jest to dokument tylko prowokacja do pobudzenia refleksji.

wspaniale podszedłeś do tematu :) całkowicie zgadzam się ze wszystkim co napisałeś! jestem pod wrażeniem!

Tak wyszło.

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63501.83
ETH 2650.23
USDT 1.00
SBD 2.81