Jestę Steemianę - odcinek specjalny - Głosuj się kto może!

in #pl-blog4 years ago (edited)

Się dzieje, prociem pan.

Nie jestem fanem sportu, ale chyba poczułem coś na kształt woli kibicowania.
Albo może inaczej. Ja tu uprawiam hazard.
Obstawiam, kto wygra.
Na tym Screenshocie pochodzącym z
https://steempeak.com/me/witnesses
ładnie wszystko widać:

asas.jpg

Już tłumaczę.

  • Niebieski checkbox w kolumnie po prawej oznacza, że aktualnie głosuję na tego witnessa. Nie wszystkich widać - tylko pierwszych 20.

  • Nie głosuję na witnessów, którzy mają wersję oprogramowania 0.22.5 - to są narzuceni przez Justina Sun witnessi, czyli można powiedzieć upraszczając, że to jest Justin S.

  • @gtg jest w czołówce! woohoo! Polska, gola!

W ostatnim tygodniu bywało różnie. Justin Sun 2 razy wyparł starą gwardię witnessów i zastąpił swoimi marionetkami. Obecnie trochę się przemieszało, no i co tu dużo gadać, prowadzimy, choć jeszcze nie wygraliśmy.

Mój i Twój głos mają znaczenie.

Idąc za rozumowaniem @deepresearch
https://steempeak.com/polish/@deepresearch/co-sie-dzieje-ze-steemem
oraz
https://steemit.com/polish/@deepresearch/co-sie-dzieje-ze-steemem-2

głos oddany na kandydata spoza TOP 50 jest głosem trochę zmarnowanym. Trzeba podejść do tego racjonalnie i zagłosować tak, aby jak najwięcej Twoich kandydatów trafiło do TOP 20.

Na innym moim koncie -@piotrgrafik mam około 9K SP. Dodatkowo jestem już proxy dla kilku kont, więc się moc sumuje.
Dużo i niedużo.
Ale siłę mojego głosu zobaczyłem, kiedy powymieniałem głosy na kilku witnessach. Oczywiście moje głosy nie są wstanie zmienić trwale i realnie kolejności na liście (aczkolwiek jeśli walka będzie na żyletki, to głos każdego ma znaczenie). Moje zmiany były widoczne w kolumnie Approval po każdej zmianie (i to o całe 0,02 M). ŁAł! To daje poczucie, że coś działa!
Trochę pozmieniałem na swojej liście, aby zwiększyć szanse witnessów, którzy w ogóle mają szansę dotrzeć do top 20.

Ale każdy głos się liczy.

Nie musisz mieć dużo SP. To brzmi jak banał ale tak jest. Tu się nie da sfałszować wyborów. Można tylko przekupić głosujących i to się właśnie dzieje. Ale w ilości też siła.

Np czemu nie głosuję na @blocktrades?
Odpowiadam: w tej chwili nie głosuję na nich, mimo że głosowałem na nich od zawsze. Usunąłem swój głos i dałem go w zamian @thecryptodrive ponieważ @blocktrades ma bardzo dużo głosów tak czy siak i bez mojego będzie miał najwięcej. Ale mogę trochę pomóc innemu witnessowi.

Taka… polityka.

Jak będę głosował w przyszłości? Się zobaczy. Na pewno będę głosował zgodnie z sumieniem i rigczem.

Ty też powinieneś zagłosować (o ile tego nie zrobiłeś)

Możesz też zrewidować swoje dotychczasowe głosy i powymieniać je. Może się zdarzyć, że głosujesz na witnessa, który nie jest aktywny (nie działa), albo jest gdzieś daleeeeeko pozaTOP 20 i nie ma szans tak czy siak na awans do pierwszej dwudziestki.

Jeśli wiesz, których witnessów chcesz wybrać samodzielnie, to zrób to sam na tej stronie:
https://steempeak.com/me/witnesses
lub tej:
https://steemitwallet.com/~witnesses

Istotne jest TOP 20 ale Ty powinieneś oddać głosy na aż 30 witnessów.
Powinno się zagłosować na wszystkich możliwych 30 witnessów, to zwiększa szanse wypierdzielenia tych niechcianych (Ha! Zauważ, że nie napisałem “Chińczyków”).

Aby zagłosować potrzebny Ci będzie klucz Aktywny.

Jeśli nie chce Ci się dużo klikać, to możesz mi zaufać i zaautoryzować mnie jako tzw proxy, czyli po autoryzacji będziesz głosować automatycznie na tych samych witnessów co ja.
wystarczy, że klikniesz ten link:
https://beta.steemconnect.com/sign/account-witness-proxy?proxy=piotrgrafik&approve=1

Aby mnie autoryzować również potrzebny Ci będzie klucz Aktywny.
W każdym momencie możesz też cofnąć autoryzację i zacząć głosować samodzielnie.
W każdym momencie. Więc zachęcam.

Jeśli mi nie ufasz (totalnie zrozumiałe, w końcu się nie znamy) to możesz ustawić jako proxy np naszego polskiego witnessa @gtg:

https://beta.steemconnect.com/sign/account-witness-proxy?proxy=gtg&approve=1
(Śmiało, możesz mi zaufać, w końcu się nie znamy :)

Albo możesz autoryzować jako swoje proxy kogoś innego, komu ufasz. Wystarczy w tym linku podmienić nazwę użytkownika na inną i zatwierdzić autoryzację kluczem aktywnym. Tylko się nie pomyl w nazwie! Różnie bywa. :)

Zauważ, że nie namawiam usilnie nikogo na kogo ma głosować.

Mówię, jak ja głosuję, dlaczego, oraz jak możesz zagłosować tak jak ja, nie tracąc czasu.
Ty głosuj jak uważasz, bo od tego będzie zależała przyszłość Steem.

Dlaczego głosuję jak głosuję?

Kiedy przychodzi sobie koleś z wywrotką pieniędzy i kupując stronę internetową (Steemit.com) + jakieś 20% całego Steem myśli, że kupił sobie blockchain, to miło by było wyprowadzić go z błędu.

Kiedy ten koleś skutecznie namawia giełdy kryptowalutowe do tego, żeby używając nie swojego Steemu, a zabranego od swoich użytkowników zagłosowali na marionetkowych witnessów, to to już jest kryminalna sprawa.
Jeśli nie jest to kradzież to z pewnością zabór mienia i to nie krótkotrwały.
To tak jakby banki użyły pieniędzy z waszych kont do tego, żeby opłacić bombardowanie napalmem waszego miasta.

Blockchain to nie jest do końca coś, co można i warto kupić.
Społeczność, użytkownicy tworzą jego wartość.

Taki szybki eksperyment myślowy.

Jeśli wszyscy użytkownicy Steem z jakiegoś powodu nagle obrażą się, odejdą i nigdy nie wrócą, to wartość Steem szybko spadnie do 0.
I pan Justin zostanie z milionami bezwartościowych tokeników, z których będzie mógł sobie porobić małe i większe kupki i nic poza tym.

W każdej chwili można zrobić kopię blockchainu Steem z “wyciętym” udziałem Justina i zacząć tak jakby od nowa. Steem 2.0 , czy jakoś podobnie. Ale to nie byłoby eleganckie rozwiązanie. Tak nie postępują Jedi. Postępując w ten sposób, daje się znać wszystkim dookoła, że to samo można zrobić z ich udziałem. To nie budzi zaufania.
Dlatego najseksowniejszym rozwiązaniem jest uzyskać drogą głosowania kontrolę nad blockchainem (obecnie jest około 10/10 Old witnessów/Justin Sun) Potrzebna jest przewaga np 17/3.

W sytuacji odwrotnej to jeden Justin może dyktować warunki i zmieniać w blockchainie, co mu się żywnie podoba. Może go nawet zepsuć. Zaprogramować w nim jakieś idiotyzmy. Np że @dwiesiekiery będzie dostawał 50% od każdego postu na całym Steemie. Kto by chciał coś takiego?
Niedorzeczność.
Wszyscy odeszliby z takiego blockchainu - wartość Steem zaczęłaby spadać do zera.
koniec.

----- Edit -------
To co napisałem chwilę wcześniej, nie oznacza, że Justin chce tak zrobić. Ale jeśli jeden człowiek może o czymś zadecydować bez pytania się kogokolwiek o zgodę, to zrobi najczęściej to, co głównie tylko jemu przyniesie korzyść.

Jeśli 20 różnych top witnessów z całego świata demokratycznie wybranych uzna, że powinienem dostawać 50% to fajnie, ale jest duża szansa że kilku z nich puknie się tylko w głowę na samą taką propozycję. A wystarczą 4 sprzeciwy i zmiana nie dochodzi do skutku.

Władza absolutna w rękach jednego człowieka, którego intencji nie znamy, a jego poczynania nie budzą zaufania to nie jest idealna dyktatura. Nawet gdyby to był Chuck Norris.
----- Edit -------

Disclaimer

Nie jestem rasistą (Oho... czyli pewnie jest), nie mam nic przeciwko Narodowi Chińskiemu (Oho... czyli pewnie ma).
Chińczycy są spoko. Ale statystycznie zawsze znajdzie się jakiś czopek zwłaszcza w narodzie który ma 1,3 Mld +ludzi.

Ale nie lubię aroganckich, zmieniających zdanie fiutków, którzy zależnie od tego z kim i kiedy rozmawiają mówią różne rzeczy (Oho... zaraz, co?)

Od kiedy zaczęła się ta cała heca, Justin Sun wypowiadał się wielokrotnie. Najczęściej mówi to, co chce usłyszeć publika (Zupełnie jak Ryszard Czarnecki, tfu!). Często zmienia zdanie i tłumaczy się tym, że nie został dobrze zrozumiany, albo zwala winę na barierę językową.

Szczerze mówiąc, to czytając jego wypowiedzi widzę tylko “Hau, hau, hau…” oraz “...uah , uah ,uaH”.
Doprowadził do tego, że cokolwiek powie to i tak dla mnie nie ma znaczenia (Tak jak w przypadku wypowiedzi Ryszarda Czarneckiego).

image.png

Dlatego Swiped left. (Parafrazując @themarkymark 'a)

Głosujcie, im szybciej tym lepiej. Co z tego wyniknie?
Się zobaczy.

Sort:  

Jesteś moim Miszczem. Naprawdę powinieneś zostać nauczycielem, albo chociaż politykiem... , doradcą finansowym? Nie, jednak nauczycielem. Rozumiem. Wreszcie.
Thx.

O to, to, to.

Oj tam, oj tam.
To jeśli mogę wybierać to najbardziej mi miszcz pasi.:)

@tipu curate 👏

Posted using Partiko iOS

According to the Bible, The Story of Gideon: On Making Choices and the Second Coming.

Watch the Video below to know the Answer...

(Sorry for sending this comment. We are not looking for our self profit, our intentions is to preach the words of God in any means possible.)


Comment what you understand of our Youtube Video to receive our full votes. We have 30,000 #SteemPower. It's our little way to Thank you, our beloved friend.
Check our Discord Chat
Join our Official Community: https://steemit.com/created/hive-182074

Coin Marketplace

STEEM 0.33
TRX 0.11
JST 0.034
BTC 66407.27
ETH 3219.07
USDT 1.00
SBD 4.34