Sort:  

Wow, a co to Whaleshares? "Steemit" oparty na BTS? :) I tylko dla wielorybów? :D

Nie jest oparty o BitShares, Whaleshares jest modem Steema, ale był snapshot tokenów BTS, BROWNIE.PTS i WHALESHARE i na nie jest sharedrop.

Whaleshares zrodził się m.in. z takich działań jak:

  • minusowanie spisów Larimera przez Neda – dziś część ludzi myśli że Ned zrobił Steema
  • minusowanie wpisów starszych członków społeczności BitShares na temat BitShares
  • odejście od pierwotnej koncepcji łączenia funkcjonalności tych łańcuchów - wykorzystania BitShares do tworzeniem tokenów wykorzystywanych ich przez społecznościach Steem i traktowania i promowania BitShares jako platformy handlowej dla nich.
  • twórcy będą wprowadzać dalsze zmiany wg uznania.

Pewnie było tego więcej, ale w pewnym momencie przestałem to śledzić. Byłem za tym żeby "przełknąć te żabę", ale widzę że zalogowało się tam więcej osób niż się spodziewałem. W skrócie:

  • nie ma delegacji,
  • nie ma SBD
  • nagrody są zbierane przez 2 tygodnie
  • jest czasowo utrudniona możliwości zamiany "stejku" w płynny token

tu o kolejnej edycji sharedropu:
https://whaleshares.io/whaleshares/@whaleshares/whaleshares-sharedrop-claim-period-2-is-now-open-instructions-inside

tu więcej o różnicach między Steem, a Whaleshares
https://whaleshares.io/whaleshares/@scipio/comparing-steem-with-whaleshares

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź! Moja pierwsza myśl była taka Whaleshares = Whale + (Bit)Shares, dlatego tak zażartowałem. Ale w sumie potem sam trochę doczytałem, m. in. właśnie ten post użytkownika scipio.

Twoim zdaniem ma to przyszłość? Czy będzie podobnie jak np z https://golos.io/, czyli bez szału?

Takie pytanie na boku - znasz może dokładniejszy kontekst tego, kiedy się zaczęło psuć pomiędzy Danem i Nedem? Chodzi o EOS i zapowiedzi zrobienia steemit2 na EOS?

Nie wiem, czy ma to sens, moje pierwsze odczucia były sceptyczne. Teraz jestem po prostu ciekawy, ale nie spodziewam się za wiele. Platformy jak te – oparte o Graphene (STEEM, GOLOS, WHALESHARES, YOYOW) muszą poradzić sobie z zarzutami jakie wyszły od Dlive - tak na dłuższą metę.

Jeśli chodzi o ten konflikt, niestety nie wiem za wiele. Wiem mniej więcej od czasu kiedy EOS był zapowiadany, że Dan będzie chciał swoje wcześniejsze dAppsy, czyli BitShares i Steem przenieść na platformę dAppsów czyli EOS.

Teraz wygląda na to, że są już co najmniej 2 aplikacje pracujące na EOS (we wczesnej fazie), które będą wynagradzać użytkowników za tworzenie treści - trybe.one i karmaapp.io – może jest więcej, ale na razie zwróciłem uwagę na te dwie.

Tworzą się też DEXy, ale na razie daleko im do BitShares DEX. Jest jeszcze jakaś sprawa z wykorzystaniem algorytmu bancor na tym "nowym zapowiadanym BitShares". Czyli tak jak w przypadku handlu RAM'em. Jak bancor przyjmą trejderzy... taki handel odbywa się "tu i teraz" – nie ma zleceń po cenie X z datą ważności do DD.MM.YYYY, tak to zdaje się wygląda w tej chwili, ale nie handlowałem RAMem na EOS

W tym samym czasie @Stan Larimer robi BEOS - czyli warstwę, która będzie łączyć EOS i BitShares.

Dużo tego się dzieje.

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 56647.53
ETH 2372.20
USDT 1.00
SBD 2.26