Shengshou 4x4x4 - recenzja

in #pl-artykuly5 years ago

Chyba każdy początkujący układacz, gdy nauczy się już sztuki układania tradycyjnej kostki chce dalej się rozwijać w tym kierunku i spróbować ułożyć co raz to większe kostki. Przynajmniej ja tak miałem. Po trójce naszła mnie ogromna ochota wejść w posiadanie czwórki. Była to dla mnie nowość. Znowu trzeba było się uczyć czegoś nowego jak nowe algorytmy czy etapy układania.

W związku z tym, że pierwsza moja kostka firmy Shengshou okazała się strzałem w 10 postanowiłem z tej samej firmy kupić 4x4. Po kilku miesiącach użytkowania już mogę Wam ją zrecenzować.

Cena


Kostkę kupiłem na tej aukcji: https://allegro.pl/oferta/kostka-logiczna-4x4x4-shengshou-ukladanka-edu-7236514958
za 28 zł + koszty przesyłki. Czyli nawet niewygórowana cena i chyba każdego stać na taki towar.

Jeśli jednak ktoś chciałby kupić ją jeszcze taniej musi szukać na zagranicznych sklepach internetowych z kostkami. Zwykle wysyłka kostek z takich sklepów odbywa się z Chin, więc trzeba mieć na uwadze, że rzeczywiście zapłacimy o wiele mniej, ale będziemy musieli dłużej czekać.

W zestawie dostajemy kostkę, ładne pudełeczko z fajnym okienkiem przez które widać kawałek kostki i instrukcje układania w języku chińskim.

Jakość kostki


Kostka jest... taka sobie. Moje wymagania jak najbardziej spełnia. Nie używam kostki do układania na czas, więc wszelakie jej wady z tym związane mi nie przeszkadzają. Jednak wielu speedcuberom może ona nie podejść do gustu.

Głównym powodem jest fakt, że podczas układania często dochodzi do tego, że ścianki o siebie tak jakby haczą/trą przez co nie da rady na niej uzyskać satysfakcjonujących czasów. Kostka bardzo słabo ścina zakręty, o ile w ogóle. Kolejną wadą jest to, że czasami przy szybszym układaniu klocki mogą wejść w złe miejsca co bardzo uprzykrza i odbiera nam całą radość z układania. Jeśli takie coś się nam zdarzy musimy przerwać układanie kostki i odpowiednimi manewrami danymi ściankami odpowiednio ustawić klocki, a to trochę trwa i denerwuje.

Za to zaletą są bardzo dobrej jakości naklejki z chropowatą powierzchnią dzięki czemu możemy ją pewniej i stabilniej trzymać i układać. Na pochwałę zasługuje również obecność śrub regulacyjnych w kostce. Osobiście nie używałem tej regulacji, bo nie miałem takiej potrzeby, ale myślę, że warto to zrobić. Może wtedy niektóre jej wady po prostu nie będą występować, albo nie będą aż tak uprzykrzać układania.

Podsumowanie


Dla mnie w sam raz, jednak myślę, że jeśli ktoś chce bić na kostce swoje rekordy musi zainwestować w droższą kostkę. A jeśli chodzi o rekreacyjne układanie, to Shengshou 4x4x4 jak najbardziej się nadaje. Polecam ją osobom takim jak ja, których głównym wymogiem jest to żeby kostka dała się ułożyć bez większych problemów.

Ocena: -4/5

Źródła:
Zdjęcia mojego autorstwa.

Sort:  

!tipuvote 0.3 hide

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 62025.78
ETH 2417.09
USDT 1.00
SBD 2.49