#USA - jak poruszać się po mieście podczas 25sto stopniowych mrozach?

in #pl-artykuly6 years ago

Witam Was w kolejnym wpisie o USA! W poprzednim poście opisywałam jak wygląda tamtejsza żywność. Dziś chciałabym poruszyć kwestię temperatury w Minnepolis.

Fotoram.io (7).jpg

Moja główna siedziba firmy mieści się w Minneapolis - jest to miasto pracownicze, położone w północnej Ameryce, tuż obok Kanady.
Dlatego też moja praca wiąże się z częstymi podróżami do Ameryki w różnych celach:

  • szkolenia,
  • konferencje (co roku mamy 5dniową konferencję, na którą zjeżdża się cała firma z całego świata),
  • spotkania z teamem face to face (mój team to część osób w USA, a część w PL).

Fotoram.io (6).jpg

Z racji tego, że coroczna konferencja wypada w styczniu miałam okazję zmierzyć się z prawdziwymi mrozami. Było nawet -25 stopni! Byłam przygotowana na taką pogodę, ponieważ będąc w grudniu temperatura w dzień wynosiła -15 stopni.

Fotoram.io (4).jpg

Pomimo takich mrozów jak tamtejsi ludzie się poruszają po mieście na co dzień?

Fotoram.io (3).jpg

Skyway

To takie łączniki, korytarze między budynkami w całym mieście. Mieszkańcy całe miasto mogą pokonywać właśnie takimi korytarze. W Minneapolis jest to bardzo popularne. Kiedy przychodzi godzina lunchu wszyscy skyway'em idą w kierunku swojej ulubionej knajpki. Dlatego też, nie wychodząc na dwór, nie zakładając kurtki można zrobić zakupy lub udać się do restauracji, ponieważ wszystko znajdziecie w skyway'u. Niezłe, prawda ?

Dodatkowo, jeśli jesteś w Minneapolis nowy lub przyjezdny możesz pobrać mapkę, która pomoże Ci poruszać się po mieście właśnie tymi korytarzami. Dla mnie czad!

Fotoram.io (8).jpg

SKYWAY - łącznik między budynkami

Do szkoły dzieci mogą jechać tradycyjnym szkolnym autobusem, który zatrzymuje się na określonych przystankach, o określonej porze.

Fotoram.io (5).jpg

szkolny bus

Fotoram.io.jpg

Tamtejsze mrozy są tak duże i długie, że wszystko zamarza. Mimo wszystko metro, autobusy, tramwaje jeżdżą na czas. Wiecie co jest najlepsze ? Nie wiem jak w innych stanach, ale w Minesocie kierowcy jeżdżą na całorocznych oponach!
Fotoram.io (1).jpg

Wyobrażacie sobie taką zimę w Polsce? Czy cokolwiek by działało na czas i bez żadnych zarzutów?

Fotoram.io (9).jpg

Sort:  

Pierwszy raz słyszę o czymś takim jak skyway. Świetny pomysł! W Polsce też by się to przydało, gdy trzeba wyjść z ciepłego pomieszczenia ;)

W Polsce nie ma takich mrozów :P

Nieistotne, można byłoby zaoszczędzić na odśnieżaniu chodników ;p

Jak to nie ma? Chyba nie byłaś u moich rodziców w lubelskim :P

Aż tak mroźno czy prądu ma ?

Największy mróz jakiego tam doświadczyłem, kiedy jeszcze z nimi mieszkałem to -32 stopnie. W tym roku zima jest u nas praktycznie wiosną więc nie ma o czym mówić, ale i tak tydzień temu jak we Wrocku było +1, to tam było -10 ;)

-32 to już coś ! :P

No powiem szczerze, że jest ciężko :P

Coin Marketplace

STEEM 0.31
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 64341.19
ETH 3145.13
USDT 1.00
SBD 4.00