Uprawa pomidorów we własnym ogrodzie

in #pl-artykuly6 years ago (edited)

W jednym z poprzednich postów pokazywałam Wam część mojego ogrodu. @zielonepogotowie zasugerowało mi, abym podpowiedziała co zrobić, żeby nasz ogród warzywny był taki bujny. Dziś skupię się na pomidorach.

Pomidory

IMG_4516.JPG

Pikowanie

Każdy etap życia pomidorów jest ważny. Jednak nauczona przez doświadczenie wiem, że pomidory trzeba pikować dwukrotnie.

W zeszłym roku nie mieliśmy warunków do tego, więc przesadziliśmy tylko raz pomidory i były małe. Dodatkowo, krzaki miały mniej owoców. (W tym roku mamy też tą odmianę dlatego mogę porównać). No i trzeba dodać, że wtedy każdego pomidora trzymaliśmy w butelce 5L, a teraz normalnie w ziemii.

35462747_1944303855600764_5805273969904844800_n.jpg

pomidorki na balkonie po jednym pikowaniu

Screen Shot 2018-06-16 at 2.30.14 PM.png

ta sama odmiana po dwóch pikowaniach w ziemii

Różnica jest ogromna, prawda?

W tym roku zakupiliśmy specjalne plastiki do wysiewania. Bardzo fajnie się sprawdziły. Kupiliśmy je w Lidlu, ale w innych sklepach też widziałam. Dzięki takim pojemnikom każde ziarenko ma swój kawałek ziemii. Ziarenka bardzo szybko wykiełkowały dzięki efektowi małej szklarni.

IMG_4513.JPG

najpierw ziarenko trafia do małej szklarni, następnie do doniczki, a potem już tylko do ziemii

Pielęgnacja pomidorów

IMG_4518.JPG

Musimy się zastanowić na ile pędów będziemy uprawiać nasze pomidory. My uprawiamy na jeden pęd, więc wszystkie poboczne łodygi zostają oberwane. Dodatkowo, obrywamy też liście do pierwszego miejsca, gdzie mamy owoce.

Ważne: Im więcej pędów, tym owocowanie jest późniejsze - roślinka potrzebuje więcej czasu na ogarnięcie się. Owoce też mogą być mniejsze.

Pamiętajmy o podporach do pomidorów !

Podlewanie

Pomidor jak każde warzywo potrzebuje wody. My działamy na tzw. 2 beczki. W jednej beczce mamy odstaną wodę, którą podlewamy każdego dnia, w drugiej beczka z nawozem, czyli tzw. swojskim gnojem. (pokrzywy + odchody od kur w zupełności wystarczą za dobry nawóz). Drugą beczką podlewamy od czasu do czasu.

IMG_4520.JPG

po lewej beczka z nawozem, po prawej beczka z czystą wodą

*

W tym roku zdecydowaliśmy się na takie okazy:

IMG_4514.JPG

Zobaczymy co z tego wyrośnie!

Zapraszam do dyskusji :)

Sort:  

Pięknie dziękujemy, super post...jesteśmy przekonani, że owoce będą dorodne. :)

My już nie umiemy się doczekać 😉

This post received 0.86 SBD upvote from @tipU funded by @zielonepogotowie | @napotem now has a chance to win free @steembasicincome share :) | @tipU voting service quick guide.

A ja się dzisiaj zastanawiałam czy podlewać moje pomidory codziennie czy co dwa dni. No to będę podlewać codziennie. :)

Przez dwa lata miałem pomidorki, ale trzeba przy nich być, a jak na działkę była przerwa kilkudniowa to niestety nie jest to dobre dla pomidorków. Ciągle na nie wchodziła zaraza. Teraz mam warzywka w skrzyni ale bez pomidorków. Pozdrawiam i gratuluje zacięcia.

@napotem ale się cieszę, że znalazłam Twój kanał! tyle można się od Ciebie nauczyć.

pomidory uwielbiam ponad wszytko, więc od razu kliknęłam ten artykuł.

mimo bycia miłośnikiem pomidorów, doszłam do wniosku, że prawie nic o nich nie wiem ;) no, tak było przedczytaniem Twojego artykułu, teraz jest już lepiej ;)

dziękuję za podzielenie się wiedzą i pięknymi zdjęciami!

kto wie, jak będziemi mieć kiedyś domek, to może i małą szklarnię się machnie. smak i zapach domowych pomidorów jest obłędny i z niczym się nie da porównać...

pozdrawiam:)

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 62702.02
ETH 2572.25
USDT 1.00
SBD 2.75