Polskie owoce jagodowe - samo zdrowie!

in #pl-artykuly6 years ago

Latem najlepsze są świeżo zerwane owoce z naszego ogródka. Dzisiejszy spacer po ogrodzie zafundował mi zerwanie pierwszych w tym sezonie borówek oraz porzeczek.

Na początku był zamysł zrobienia pierogów, ale stwierdziłam, że poczekam, ponieważ w niedzielę mam zamiar wybrać się na jagody do pobliskich lasów na łowy. Mam nadzieję, że będą udane.

A dzisiaj postanowiłam zrobić koktajl, do którego dodałam ostatnie truskawki w tym sezonie. Truskawki, które o tej porze przypominają już trochę poziomki - są małe, prawie ususzone na krzakach, ale wciąż słodkie.

IMG_4579.JPG

Zapraszam do krótkiej fotorelacji!

IMG_4558.JPG

Z krzaków truskawek zebrałam jedne z ostatnich owoców, które o tym czasie nie są już w najlepszej kondycji - małe, niczym poziomki.

IMG_4564.JPG

Odrobinę borówek i porzeczek też się przyda!

IMG_4566.JPG

Po zerwaniu owoców zabrałam się za ich oporządzenie. Pierwsze pod nóż poszły truskawki.

IMG_4568.JPG

Następnie, czas przyszedł na borówki i porzeczki.

IMG_4573.JPG

Pora na zmieszanie czystych owoców.

IMG_4574.JPG

Lecz najpierw warto dodać świeżo zerwaną miętę.

Na moim parapecie w kuchni królują przeróżne zioła. Uwielbiam używać tych świeżych, zamiast suszonych, kupionych w sklepie.

IMG_4575.JPG

Przed zblendowaniem dodaję odrobinę cukru pudru. Kiedy owoce tworzą tzw. mus dodaję mleko według własnego upodobania (może być też maślanka) i ... koktajl gotowy!

IMG_4576.JPG

Tadaaam!

...
..
.
IMG_4586.JPG

Taka szklanka to istny raj do podniebienia. Czasem, gdy zostawię dzbanek na dłużej w lodówce to cała masa bardzo fajnie gęstnieje i robi się z tego super, naturalny jogurt!

A Wy co polecacie dobrego przy użyciu borówek lub porzeczek ?

Sort:  

U mnie w ogródku jest ich na tyle mało, że wszystko zostaje pożarte na surowo ;)

Hehe to chyba czas na zrobienie szczepek zeby w kolejnych latach bylo więcej 😎😎

Tylko nie mam gdzie tych szczepek potem wtykać, za mały ogródek 😂

Wczoraj też sobie zrobiłem koktajl z jagód i truskawek. Pychotka. U mnie na działce borówki mam jeszcze zielone, ale za to mam sporo poziomek, które zostawiam dla wnuczki. Pozdrawiam.

Idealny dziadek 😉

Dziękuję, staram się z całego serca.

Swoje smakuje najlepiej :)

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.16
JST 0.030
BTC 63606.08
ETH 2603.60
USDT 1.00
SBD 2.83