PO PIERWSZYCH DŹWIĘKACH ROZPOZNASZ JAKI TO SERIAL. MOJE TOP 10

in #pl-artykuly6 years ago (edited)

Niedziela słońce za oknem, poranna kawa i oczywiście w tle muzyka. Większości zaczynam dzień od słuchania muzyki, piosenek w radiu lub z YouTube. Przez całe życie towarzyszą nam dźwięki, mamy wspomnienia, sytuacje które kojarzą nam się z konkretną piosenką. Dziś włączyłam przez przypadek piosenką z serialu o której zapomniałam i chyba z 10 lub więcej lat nie słyszałam. Dlatego wpadłam na pomysł banalny, żeby napisać artykuł wspomnień piosenek, które pamiętam z seriali.

Wiadomo każdy miał swoje ulubione seriale, ale na pewno chociaż jeden będziemy mieć wspólny. :)

1.Crime Story

Pamiętam jak leciał ten serial, a że kryminały bardzo lubiłam oglądać, więc śledziłam prawie wszystkie odcinki. Porucznika Mike z wąsem i w płaszczu który rozprawiał się z mafią. Szczerze oglądałam ten serial tylko raz. Na pewno były powtórki, ale nie miałam jakoś okazji na bis. Utkwił mi ten serial, może dlatego że były trzy programy i wyboru nie było większego, ale na dwójce jak szedł, to byłam wiernym widzem. Ta piosenka tytułowa którą zawsze będę kojarzyć tylko Crime Story.

Crime Stor- Runaway

2.Ośmiornica

Ten serial uwielbiałam, co tam się nie działo wszystko w jednej pigułce, jeśli chodzi o kryminał. Morderstwa, narkotyki, porwania, wendeta. Pierwszy raz usłyszałam dzięki temu serialowi, że na świecie jest mafia Sycylijska, bo wcześniej nie miałam pojęcia o tej organizacji. :)
Postać inspektora Cattani pamiętam do dziś. Przystojny odważny który, wypowiedział mafii wojnę. A żeby było śmiesznie, mój kuzyn był jego klonem, więc koleżanki śmiały się że mam rodzinę ze Sycylii. Musze sobie kiedyś obejrzeć ponownie, sprawdzić, czy po tylu latach będę jeszcze fanką tego serialu.

Wstyd się przyznać, ale dzięki temu serialowi zapamiętałam nazwisko kompozytora Ennio Morricone.

3.Labiryncie

Pierwsza chyba telenowela polska jeśli dobrze pamiętam. Serial którego pół polski oglądało i dzięki niemu w tamtych czasach, dużo dziewczyn chciało zostać laborantkami. Białe kitle,myszy doświadczalne, probówki. Jak sobie teraz przypomnę to mam uśmiech, bo większość koleżanek robiła fryzury Ewy :). Serial pokazywał problemy bohaterów,naukowców oraz ich rodzin, przyjaciół. Były intrygi,nienawiść, zazdrość. Ewa delikatna bohaterka która po przejścia zaczęła pracę w laboratorium. Tam chyba wszyscy Polscy aktorzy występowali ale ja lubiłam postać Leona Guttmana, który głos kojarzył się z Gargamelem. :D

Grzegorz Markowski – W Labiryncie Ludzkich Spraw

4.Dom

To arcydzieło, jeśli chodzi o serial polski, gra aktorska mistrzostwo. Kochałam... i kocham oglądałam kilka razy, i wiecie może za jakiś czas znów obejrzę perypetię mieszkańców ulicy Złotej Warszawie. Muzyka przy której rozpoczyna się serial genialna. Wszystko na tak bo chyba, skłamałabym mówiąc że nie jestem fanką tego serialu. Miłość Basi i Andrzeja... Henio Lermaszewski, Popiołek … i wielu innych bohaterach o różnych poglądach politycznych i życiowych. Problemy, niespełnione miłości, przyjaźnie, zaufania. W tym serialu wszystko pokazane jeśli chodzi o ludzką codzienność. A teraz zamknij oczy i posłuchaj tej melodii. :)

5.Miasteczko Twin Peaks

Kto zabił Laurę Palmer, co skrywa miasteczko, jakie tajemnice. Z odcinka na odcinek stawał się coraz mroczniejszy, wszystko co było logiczne, traciło sens i muzyka która chyba przeszła do historii, wprowadza widza w hipnozę. Wielkie brawa dla Lyncha i Frosta. Kto z nas nie oglądał tego serialu, jedni po nocach spać po nim nie mogli,inni oglądali i próbowali rozwiązywać zagadki małego pięknego górskiego miasteczka. Kryminał, dreszczowiec, dramat, horror, komedia w jednym. W tamtym roku przypomniałam sobie wszystkie odcinki minionych sezonów, nadal jest dla mnie wielkim serialem. Nowy sezon hmmm... trzeba wiedzieć kiedy ze sceny zejść.. :)

Tu można cały soundtrack wrzucić, bez wahanie. Ale wybrałam melodie tytułową Brawo, brawo, brawo !!!!!!

6.Smerfy

Małe śmieszne,niebieskie stworki które mieszkają w lesie przedstawiać nie muszę chyba. Smerfy bajka, która podbiła serca nie tylko dzieci jak również dorosłych. Pamiętam że wszystko opanowały małe istotki. Wszędzie smerfy okładki na książki, koszulki, nawet w przychodniach, przedszkolach, jak również w szpitalu na oddziale dziecięcym widniały rysunki Ważniaka, Papa smerfa i innych. Ale najbardziej charakterystyczną postacią jest śmieszny Gargamel z wyleniałym kotem Klakierem, który nie cierpi smerfów. :D
Piosenkę każdy zna, a jeśli to było dawno, może czas znów poczuć się dzieckiem i zaśpiewać
Hej dzieci....

7.Świat według Bundych

Serial którego większość oglądała i pewnie nie raz uśmiech na twarzy się pojawiał. Bundy to serial, który jest karykaturą rodziny, Al jedyny żywiciel rodziny, trzyma rękę w gaciach, pije piwo, ciągle narzeka na swoje życie i wspomina jak w szkole zdobył cztery przyłożenia w jednym meczu, jego stary dodge jest niezastąpionym autem . Peg gospodyni domowa, która cały dzień ogląda telewizję jest leniwa, nie potrafi gotować, sprzątać, pali papierosy i piłuje paznokcie. Dzieci Kelly i Bud też nie są wymarzonymi pociechami. Córka latawica, syn marzący tylko o dziewczynach bez powodzenia. Pies który tylko śpi, sąsiedzi których spotykają śmieszne sytuacje. Kiedy na ekrany wszedł Bundy pamiętam komentarze, jaki głupi a za razem śmieszny serial. Niektórym pewnie przypominał ich własny dom, ale nigdy nie wnikałam w szczegóły :D

8.Detektyw Monk

Rewelacyjny serial kryminalny. Po obejrzeniu pierwszego odcinka, wiedziałam że serial będzie dla mnie. Detektyw Monk który odgaduje każdą sprawę kryminalną. Ma również wady cierpi na nerwice natręctw. Wszytko musi być poukładane, według schematu, tylko jeden rodzaj wody pije butelkowej, nic nie może być inaczej , żeby nie wybić Monka z równowagi. Przeszedł dramat śmierć żony, o której nie może zapomnieć. Ma pielęgniarkę z którą się przyjaźni i towarzyszy mu na każdym kroku. W każdym odcinku jest mnóstwo zabawnych scen, więc można śmiało go nazwać również komediowym. Jeśli ktoś nie oglądał Polecam !!! :)

9.Stawiam na Tolka Bana

Serial który pewnie pamiętają starsi czytelnicy. Ja oglądałam go w połowie lat 80-tych. Powiem że mimo tylu lat nigdy, później nie obejrzałam go. Więc skoro pamiętam go do tej pory to serial dobrze zagościł mojej głowie. Młodzież która robi problemy, zakłada gang. Wśród nich jest dziewczyna Karioka, która lubi rządzić. Któregoś dnia zjawia się chłopak, poszukiwany przez milicje i wstępuje do gangu. Pod jego wpływem wszyscy zaczynają się zmieniać na lepsze. Dlatego wszyscy wiedzieli że mogą liczyć na Tolka Banana. :) Po obejrzeniu serialu wszyscy bawili się w gangi osiedlowe, więc serial chyba bardziej nakłaniał do tego typu zabaw, niż edukował :D

Piosenkę tytułową pewnie wszyscy znają, Śpiewało ją później kilku znanych wokalistów.

10.Noce i Dnie

Serial, książka dla mnie bardzo ważna. Piękna Barbara która kocha przystojnego, sławnego, przebojowego pana Tolibowskiego , wychodzi za mąż nie za niego, lecz za dobrego, skromnego, zakochanego w niej do szaleństwa Bogumiła. Przez całe życie czuje się nieszczęśliwa, za swój wybór, nie doceniając męża, który darzy ją prawdziwym uczuciem. Oglądałam kilkanaście razy i nadal jestem pod wrażeniem gry aktorskiej. Serial piękny jak również książka. A jeśli jest wśród czytelników rodzynek który nie oglądał Polecam :)

Zapraszam do posłuchania tego pięknego znanego Walca, gdzie fantazja człowieka unosi. :)

Dotarłam do końca rankingu mam nadzieję, że jesteście zwolennikiem, chodź jednego serialu który opisałam po krótko. A muzyka nie jest Wam obca, a może nawet którąś lubicie :)

Dziękuję za przeczytanie artykułu. Za błędy i tekst który może być dla kogoś bezsensu przepraszam :)
Życzę miłego dnia przy dobrej muzyce !!!! :)
Pozdrawiam :)

Tekst mój muzyka z YouTube

Sort:  

to ja biorę 6 po 1 ;)a tak w ogóle znam wszystkie seriale prócz polskich świetne fajnie, że umieściłaś tutaj też animacje sam planuje zrobić podobną topkę tyle zę z bajkami :)

Congratulations @koteks! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of upvotes

Click on the badge to view your Board of Honor.
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Support SteemitBoard's project! Vote for its witness and get one more award!

Ten post został podbity przez użytkownika @mmmmkkkk311 i jego program #perpetuummobile. Z jego inicjatywy zostało przydzielone opiekunom Tag'ów po 10 SBD na wspieranie dobrych treści na platformie #steemit, ja dostałem na wspieranie Tagu #pl-muzyka.

Mega świetny wpis! Ja bym zrobił ciut inna listę ("Zmienników bym np. dal), ale i tak szacuneczek!

Artykuł świetny! Aż się mi bardzo sentymentalnie zrobiło... Z przyjemnością przypinałem sobie te seriale i muzykę z nich.

"Dom"i "Noce i dnie" na pewno obejrzę, bo jeśli je oglądałem, to jako mały gówniarz i nic z nich nie pamiętam.

A co masz do 3 sezonu "Twin Peaks"? :D Mi akurat bardzo przypadł do gustu i byłem każdym epizodem zafascynowany (chociaż niektóre strasznie ryły banię). Zapewne zostanę uznany za bluźniercę, ale lepiej mi się oglądało trzeci sezon niż poprzednie dwa i "Ogniu krocz za mną". Liczę na kontynuację. A może wtedy odświeżę sobie stare sezony i bardziej poczuję ten klimat oryginału.

A teraz dorzucę od siebie drobną sugestię w kwestii wyglądu Twojego wpisu. Radziłbym poświęcić jeszcze trochę czasu i zadbać o dobre formatowanie. Np. tytuły seriali można by było zapisać w postaci nagłówków lub chociaż pogrubić. Takie drobne rzeczy jak kursywa czy pogrubienie już sprawiają, że artykuł jest wizualnie ładniejszy. Ale to już takie drobnostki ode mnie :)

Very inspirational. We are not a product of our circumstances. Rather, we are products of our decisions.

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63525.26
ETH 2583.76
USDT 1.00
SBD 2.80