[Riposta]Papierowa torba vs plastikowa- obalanie mitów w mitach

in #pl-artykuly6 years ago (edited)
Sort:  

Żeby uświadomić sobie i unaocznić skalę problemu zobaczcie
https://www.theoceancleanup.com/ Młody chłopak wymyślił jak tu oczyścić pływającą wyspę śmieci, wielkości 4 x Polska, która pływa po oceanie. Świetna, rzetelna robota!

:( a czy wiesz coś na temat tych ''eko toreb'' plastikowych? jak z nimi jest tak naprawdę?

chodzi mi o te torby biodegradowalne, które oferują niektóre dyskonty.

Dokładnie tak jak mówi przedmówca.. tzw "ekotorby: robione są tak że drobinki plastiku łączone są skrobią . Skrobia się rozkłada i plastik się rozsypuje na mnóstwo drobin których potem już nie sposób wydobyć np z gleby. Z kolei ryby mogą mylić takie rozłożone drobinki z pokarmem.

cieszę się swoją drogą że wzięłaś udział w dyskusji.. mam nadzieję żę nie masz mi za złe że czepiam się twojego artykułu ;)

Za złe nie mam :) Osobiście nie lubię określenia ''riposta'' ponieważ źle mi się kojarzy- z jakąś walką, polemiką ( a walczyć nie lubię) ale to tylko mój osobisty odbiór.
Pisząc o siatce tak naprawdę skupiałam się na czymś innym niż na jej aspektach ekologicznych- to było coś dodatkowego co przeczytałam na jednej ze stron i mnie zaciekawiło. Fakt, nie wiadomo kto stoi za tymi artykułami i dobrze jest prostować niektóre rzeczy i uświadamiać ludzi- dlatego fajnie,że to zrobiłeś. Sama na tym skorzystałam.
Szkoda trochę,że nie skomentowałeś mojego tekstu pod spodem tak jak inni użytkownicy tylko od razu ‘’zripsotowałeś’’ to tutaj- gdybym Cię nie miała w obserwowanych to mogłabym tego artykułu w ogóle nie zobaczyć.

W sumie tez zastanawiałem się czy użyć słowa riposta ale tak sie jakos przyjeło na steemicie to użyłem.

Co do twojego artykułu to wiem ze tak było że skupiałaś się na czymś innym ale właśnie moim zdaniem to sprostowanie było koniecznością ponieważ to tak bywa że człowiek pisze jakiś niby niewinny artykuł jednak użyje nie do końca sprawdzonych faktów i umacnia przez to potem wątpliwe fakty które szerzą dezinformację.. też mi się coś takiego zdarzyło więc bynajmniej nie uważam się za kogoś lepszego ;)

Co do komentarza to powiem ci tak: pisałem komentarz ale w pewnym omęcie wyszedł z tego właśnie prawie artykuł więc postanowiłem w sumie napisać to bardziej pro i zrobić po prostu artykuł który ma też swoja droŋa większy zasięg..
potem miałem coś jeszcze krótko rzec ale czas mi nie pozwolił i zapomniałem ;)

Co do wiedzy o tym że ktoś o tobie pisze gdzieś to polecam używać :
https://steemworld.org/@julialu.handmade

Strona dostarczy ci wszystkich info o twoim koncie łącznie z tym czy ktoś gdzieś wspominał o tobie :)

Tak, to prawda, o dezinformację bardzo łatwo. Naprawdę fajnie,że rozwinąłeś ten temat.
O! Dziękuję, bardzo przydatne narzędzie! :D

Niema sprawy ;) sam się całkiem niedawno dowiedziałem o tej stronie.

Trzymać się z daleka! "Biodegradowalność" polega na tym, że plastik rozpada się do mikrocząsteczek. Zwierzęta może się nie zaplączą, ale skażenie mikroplastikiem to zupełnie nowy problem.

Tworzone są też polimery pochodzenia organicznego, natomiast wciąż jest to raczej produkt niszowy.

Hmmm... tylko że papiernia wygląda tak samo jak ta twoja rafineria 😛

Z tą ekologicznością produkcji papieru to też jest problem i to duży. Jedyna zaleta to rzeczywiście szybszy rozkład.

Chyba nie byłeś przy petrochemii. Smród niesie się na kilka kilometrów a ścieki zawierają trudne do usunięcia oleje oraz substancje je wiążące. Ponadto należy zwrócić uwagę na to że Papierna jest JEDYNYM etapem produkcji papieru który niesie ze sobą poważne ryzyko dla środowiska, w przeciwieństwie do plastiku. Tak wiec mówienie że jedyna zaletą jest szybszy rozpad to czysta ignorancja. Zagrożenia dla środowiska jakie niesie ze sobą ropa oraz plastik a także brak świadomości problemów jakie już zostały spowodowane jedynie przez tą zwykłą, reklamówkę (bo o reszcie nei wspominając) to zmora walki o świadomość.

Marnotrawstwo surowca który skończy się przy współczesnym zużyciu za 60-70 lat też pominąłeś. Nie wspominając o wojnach wywołanych przez ropę o których nie wspomniałem a do których również przyczynia się zawyżone zużycie tego surowca spowodowane wykorzystaniem go do takich bzdur jak produkcja siatek.

Ponadto papiernia mimo wszystko jest bardziej przyjazna dla oka oraz pracowników i sąsiadów. Kto zwiedzał ten wie:P

A to tak apropos : fabryka papieru palm w kings lynn: anglia

ta z twojego zdjęcia to chyba łączy w sobie trochę więcej niż tylko papiernie:P

byćmożę masz tu jeszcze produkcję płyt wiórowych oraz spalarnie czy też zupełnie inny zakład. Strefy przemysłowe często sa ściśnięte i połączone. albo jest to fabryka międzynarodowa.

Kwidzyń.

Czyli międzynarodowa duża fabryka która pokrywa zapotrzebowanie połowy kraju i jeszcze śle na eksport.

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63562.42
ETH 2649.15
USDT 1.00
SBD 2.77