The Power of Moments - Chip & Dan Heath. Najważniejsze lekcje z książki.

in #pl-artykuly6 years ago

Na samym początku




Piszę podsumowanie książki dla osób, które są zabiegane w życiu i nie są w stanie dużo czytać. Oczywiście zawsze lepiej jest przeczytać coś samemu, iż każdy ma inne potrzeby dotyczące danego tematu. Wyciągnąłem z niej wiele lekcji. Przedstawię Ci najważniejsze z nich.






Najważniejsze lekcje

  • ”W 2014 r. DonorsChoose przeanalizowało dane historyczne i odkryło, że darczyńcy, którzy otrzymali listy z podziękowaniem, dokonali większych darowizn w przyszłym roku.”

  • ”Ze wszystkich sposobów, w jakie możemy stworzyć chwile dumy dla innych, najprościej jest zaoferować im uznanie.”

  • ”Kiedy ludzie oceniają doświadczenie, mają tendencję do zapominania lub ignorowania jego długości trwania. Zamiast tego zdają się oceniać to doświadczenie na podstawie dwóch kluczowych momentów: najlepszego lub najgorszego momentu.

  • Bezdyskusyjne jest to, że oceniając nasze doświadczenia mamy tendencję do pamiętania momentów flagowych: szczytów, dołków i przejść.

  • ”Kiedy lojalni klienci podróżowali samolotem z zabawnym ogłoszeniem o bezpieczeństwie lotów, w ciągu następnego roku polecieli o pół lotu więcej niż podobni klienci, którzy tego nie słyszeli.”

  • ”Grupa analityczna obliczyła, że ​​jeśli Southwest może podwoić liczbę klientów słyszących zabawne ogłoszenie dotyczące bezpieczeństwa lotów, przychód będzie większy o ponad 140 milionów.”

  • Kiedy klienci kontaktują się z Tobą, ponieważ mieli problemy z Twoim produktem lub usługą, powinieneś skupić się na zażegnaniu problemu i zaspokojeniu ich potrzeb, zamiast próbować się bezmyślnie bronić.

  • ”Ludzie, którzy pasjonowali się swoją pracą, wyrażali wysoki poziom podekscytowania, lecz nadal osiągali słabe wyniki, jeśli brakowało im poczucia celu.”

  • ”W jednym z badań Adama Granta z Wharton ratownicy dobrowolnie zapisali się na 43% więcej godzin pracy, po przeczytaniu czterech opowiadań o innych ratownikach ratujących, tonących ludzi. Historie zwiększyły ich zainteresowanie pracą.”

  • ”Kiedy radiologom pokazano zdjęcia pacjentów, których skanowali, zwiększyli zarówno liczbę wykonywanych zdjęć, jak i dokładność skanów. Kiedy pielęgniarki, montując zestawy chirurgiczne, spotkały się z pacjentem, który używał zestawów, pracowały o 64% dłużej niż grupa kontrolna i popełniały 15% mniej błędów.”

  • Organizacja Gallup opracowała zestaw pytań mających na celu ocenę zadowolenia pracowników z pracy. Sześć najbardziej interesujących pytań brzmi następująco:
    1. Czy wiem, czego się ode mnie oczekuje w pracy?
    2. Czy mam materiały i sprzęt, których potrzebuję, aby wykonywać swoją pracę poprawnie?
    3. Czy mam okazję robić to, co robię najlepiej każdego dnia?
    4. Czy w ciągu ostatnich siedmiu dni otrzymałem uznanie lub pochwałę za dobrze wykonaną pracę?
    5. Czy mój przełożony lub ktoś w pracy, wydaje się troszczyć o mnie, jako o osobę?
    6. Czy jest ktoś w pracy, kto zachęca mnie do rozwoju?

  • ”Kiedy uczniowie otrzymują swoje eseje, pełne poprawek i sugestii, ich naturalną reakcją może być defensywność, a nawet nieufność. "Nauczyciel nigdy mnie nie lubił." Ale mądra notatka krytyczna niesie inną wiadomość. Mówi, wiem, że jesteś zdolny do wielkich rzeczy, jeśli po prostu włożysz w to pracę. Zaznaczony esej nie jest osobistym osądem.”

  • ”Drastycznie nie doceniamy otrzymanego uznania. Carolyn Wiley stwierdziła, że 80% opiekunów twierdzi, iż często wyrażają uznanie, podczas gdy mniej niż 20% pracowników zgadza się z tym.”

  • ”Mentoring w dwóch zdaniach: "Mam wobec Ciebie wysokie oczekiwania i wiem, że możesz je spełnić. Więc podejmij się tego nowego wyzwania, a jeśli się nie uda, pomogę Ci odzyskać siły.”

  • Nasze relacje są silniejsze, gdy widzimy, że nasi partnerzy są wrażliwi wobec nas.

  • Wrażliwość obejmuje trzy rzeczy:
    1. Zrozumienie: Mój partner wie, jak postrzegam siebie i to, co jest dla mnie ważne.
    2. Walidacja: Mój partner szanuje to, kim jestem i czego chcę.
    3. Troska: Mój partner podejmuje aktywne i wspierające kroki, pomagając mi zaspokoić moje potrzeby.


Jeśli podoba Ci się taka forma przekazywania informacji, zapraszam do moich poprzednich postów. Opisałem tam wiele innych książek.
Życzę miłego dnia.
Sort:  

I hope you are having a lovely day :) i wish i could read polish maybe one day ill learn :)

Thank you very much. Have a good day too, Melissa! :)

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.034
BTC 63960.62
ETH 3142.95
USDT 1.00
SBD 3.95