🚅 Praca na kolei

in #pl-artykuly7 years ago

intercity-2984889_1920.jpg

Praca na kolei

Witam wszystkich!

Chciałbym wam dzisiaj pokazać obrazowo jak wygląda moja praca na kolei.
To już prawie 10 lat odkąd przyjąłem się do spółki PLK za namową mojego ojca, który obecnie siedzi na emeryturze. Grając w piłkę za blokiem zawsze się śmialiśmy, że nie pójdziemy w ślady naszych staruszków. Życie okazało się inne. Zacząłem prace od dróżnika przejazdowego i po roku awansowałem na nastawniczego. Na dzień dzisiejszy pracuje w takim budyneczku nazywanym nastawnią
2017-12-21_11.09.23.jpg

Jest to posterunek techniczny gdzie znajdują się urządzenia zdalnego sterowania ruchem kolejowym wyposażony w urządzenia nastawcze, blokowe i łączności - z którego ustawia się drogi przebiegu pociągów, przestawia zwrotnice oraz nadaje sygnały (za pomocą semaforów, tarcz manewrowych i innych sygnalizatorów).- Wikipedia Jej pracą kieruje dyżurny ruchu jeśli jest nastawnią dysponująca.
Ja urzęduje na wykonawczej i wszystko co robie to pod dyktando dyżurnego.
Do moich obowiązków należą:
Obsługa blokady stacyjnej. W skrócie i po chłopsku mówiąc są to urządzenia, które pozwalają nam wjazd i wyjazd pociągu w stacje. Więcej możecie poczytać tutaj http://kolej.krb.com.pl/ie8/rozdz4.html
U mnie wygląda to tak:
2017-12-21_11.11.07.jpg
Dla kogoś kto przychodzi do pracy do PKP z "ulicy" to czarna magia😀
Napewno się zastanawialiście w jaki sposób pociąg wjeżdża na inny tor. Do tego służą dźwignie nastawcze(zwrotnicowe). Na moim posterunku niestety są stare mechaniczne.
received_1531644123537813.jpeg
Więcej możecie poczytać tutaj: http://www.transportszynowy.pl/kolsrknastscentralizowane.php
Funzionamento_Deviatoio.gif
A patrząc na plan zawsze możemy sobie pomóc jak ułożyć droge pociągowi.
received_1531644420204450.jpeg

Praca jest w systemie zmianowym 7-19 i 19-7. Czy jest ciężko? Jak to mówią u nas "rękawów sobie nie wyrwiesz"😀 Plusem są dodatki jak wczasy pod gruszą, dofinansowania do wycieczek, paczki dla dzieci na święta, dużo wolnego czasu przy pracy w turnusie, stała pensja regularnie płacona. Zarobki uzależnione są od stanowiska i miejsca pracy. Dużym minusem jest odpowiedzialność w stosunku do wynagrodzenia.
W dużym skrócie to by było wszystko. Jeśli ma ktoś jakieś pytania to pisać śmiało. Z chęcią odpowiem. A dla osób szukających pracy na kolei zapraszam tutaj https://www.plk-sa.pl/kariera/dolacz-do-nas/aktualnie-poszukujemy/
A teraz mykam sobie kawke zrobić i byle do 19 stej😀

Sort:  

Fajnie :) Kiedyś dużo jeździłam pociągami i zawsze się zastanawiałam co jest w tych "małych domkach przed stacją". No to już wiem :)

😀jak byłem dzieckiem to rozkład jazdy umiałem na pamieć. Teraz pracuje na nastawni mam przed nosem rozkład, a i tak nie pamietam jak ktos zapyta godzine.

Nie pamiętasz bo masz rozkład pod nosem ;) Po co pamietać jak można na rozkład spojrzeć :)
Ja mam tak, że jak coś zapiszę to zapominam, mówię wtedy że mój mózg się oczyszcza. Zapisane więc juz pamiętać nie musi ;)
Fajna ta Twoja praca ale odpowiedzialna. Mam nadzieję, że pociągi tam jeżdżą na tyle często, że się nie nudzisz.

Okolo 60 pociagów na dzień. W okresach światecznych okolo 20 :-) nie nudze się. W wolnej chwili pije kawe i przeglądam posty :-)

Skoro masz między pociągami przerwy na Steemit to wszystko gra i buczy :P

Chyba bardzo odpowiedzialna praca, zdarza się w innych zawodach napić się w pracy, u was to chyba tylko idioci piją. Nie mówię o wypiciu jednego czy dwóch piw, tylko tak do obucha.

Kiedys na kolei wszyscy pili codziennie w pracy i robota szła i wszystko było ok. Obecnie ani grama nie można bo jeżdżą z alkomatem i narkotestem.

Tak wiem że kiedyś wszyscy pili w każdym zawodzie, takie czasy były. O alkomatach słyszałem że sprawdzają ale o narkotestach pierwsze słyszę.

Bardzo często jeżdżę pociągami i kolejarze zawsze są ogromnie pomocni. Masz mój pełen szacunek, wykoujesz ogromie potrzebną i odpowiedzialną pracę :)

(Natomiast blokadą stacyjną chętnie bym się pobawiła... Wygląda toto bardzo ciekawie ;) )

Szacun. Bardzo odpowiedzialna robota.
Tez miałem w swojej rodzinie kolejarską brać.
Pozdrawiam i Spokojnych i Zdrowych Świąt.

Dzieki. Również Zdrowych Spokojnych Świąt.

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.14
JST 0.029
BTC 67900.86
ETH 3250.85
USDT 1.00
SBD 2.63