Czarne lusterko-to dzieje się naprawdę, kreowanie rzeczywistości.

in #pl-artykuly7 years ago

Polska wersja kultowego serialu Netflix - Black Mirror już od kilku dni hula w sieci. Polscy youtuberze sprostali zadaniu. Netflix polska nas zaskoczył, wypuszczając kilkuodcinkowy serial zainspirowany Black Mirror.

672e75a20d4afc6ada6a7d5fac5c182c339737fa.jpg
źródło:http://www.benchmark.pl/aktualnosci/czarne-lusterko-przyszlosc-wedlug-youtuberow-zwiastuny.html

Dla przypomnienia Black Mirror to serial, który porusza tematy współczesnego społeczeństwa. Pokazuje mroczne strony i konsekwencje nowych technologii, które nie raz potrafią zawładnąć naszym życiem.

Czarne lusterko-Rozstanie

Sama udzielam się w internecie na facebooku i instagramie. Relacjonujemy tam czasem 90% naszego dnia. Tego, co robimy, gdzie jesteśmy, a nawet co jemy.

Odcinek z Krzysztofem Gonciarzem i Kasią wywarł na mnie duże wrażenie. Skłonił dosyć mocno do myślenia. Aspekt społeczny kreowania rzeczywistości w internecie został moim zdaniem dobrze pokazany.

Nie odkrywam ameryki na nowo, ale kreowanie rzeczywistości dziś stało się super łatwe.
Pokazuje nam to perfekcyjnie odcinek Czarnego lusterka. Młoda piękna para, youtuberze, pokazujący swoje super życie, Q&A i wypady na miasto w super miejscówki. Sprawa się trochę rypła, gdy Krzysztof chciał poczekać i zrobić zdjęcie ulicznym aktorom. Kasi nie bardzo się podobał stanie i marznięcie na deszczu. Okazuje się, że Kasia, będąc w restauracji potrafiła robić zdjęcie nie swoje kolacji, bo było fancy posiłkiem w artystyczny ułożeniu na talerzu. W Q&A gdy Kasia zapytała Gonciarza, co się mu najmniej w niej podoba, posypało się już wszystko. Szczery Krzysiu odpowiedział. Niestety odpowiedź zgodna z prawdą nie nadawała się na kanał. Nie to mieli usłyszeć widzowie odcinka… Co by pomyśleli o Kasi na prawdę....

Internet kontra rzeczywistość

Pisałam Wam, że nazywam się Magda i że jestem ze Śląska i od niedawna mieszkam w Krakowie. Tak naprawdę mogłabym Wam powiedzieć, że nazywam się Megga i przyleciałam rok temu do polski z Nowego Jorku w pogodni za miłością do chłopaka, którego poznałam pracując w polskim sklepie na Green Point. Żadnym trudem nie byłoby wrzucać ciekawe zdjęcia NYC. Takie wiecie instagramowe ładne obrazki. Mogłabym, pisać po angielsku opowiadając, jak wygląda normalne życie dziewczyny z Nowego Jorku, która ma polskie korzenie.

Wiecie co? Robiłabym to tak dobrze, że uwierzylibyście w to. Pewnie o tym wiecie, ale codziennie, co krok przeglądając fb czy instagram karmimy się wykreowaną przez kogoś rzeczywistość. To tylko od nas zależy jak komuś pokażemy jak pijemy kawę na instagramie. Niektórzy zadają sobie tyle trudu, aby być popularnym czy jak to ujęto w Czarnym lusterku atencyjnym, że podporządkowują temu swoje życie.

Z zycia wzięte

Pracowałam w kawiarni, z dziewczyną nazwijmy ją Monika. Monika była zawsze dobrze ubrana, sprawiała wrażenie młodej dziewczyny z bogatego domu. Na jej instagramie co chwilę pojawiały się zdjęcia nowych butów ledwo co odpakowanych z pudełka czy bardzo drogich kosmetyków. Zdjęć samej Moniki było niewiele jak już to selfie lub dłonie trzymające np. kieliszek z winem w restauracji czy widoki z podróży. Z czasem na jej instagramie zaczęły się pojawiać zdjęcia z wycieczek.

Weekend w Paryżu. Monika zapowiedziała, że leci na weekend do Paryża. Standardowo pojawiły się zdjęcia na insta. Przyszłam w poniedziałek do pracy i znajoma mi mówi, że na 110% widziała Monikę w naszym centrum handlowym w naszym mieście. To była ona. Monika w taki sposób oszukiwała wszystkich wokół siebie.

Możesz być kim chcesz

W internecie możesz być, kim tylko zechcesz, on daje nam taką moc. Możemy sobą manipulować nawzajem. Nie myślę o tym na co dzień, ale to na swój sposób przerażające. Najczęściej w internecie jesteśmy otoczeni pięknymi przedmiotami, szczęśliwi i rozrywkowi. Nigdy nie mamy fałdek na brzuchu i gorszych dni bo jesteśmy #girlsboss i czytamy tylko motywujące książki.

Na szczęście coraz więcej z nas od tego dochodzimy pokazując normalne, życie bez codzienny świeżych kwiatów na stole i owsianki z owocami. Ale sami wiecie ile w tym może być prawdy 😱

A wy co sądzicie o kreowaniu rzeczywistości w internecie, nadużywamy tego? A może robimy dla lepszego samopoczucia? No i kto ogląda już Czarne lusterko?

Sort:  

Naprawdę dobrze czyta się takie artykuły lecąc swoim prywatnym odrzutowcem.

IMG_20180125_174226.jpg

Ja właśnie wylądowałam. Narzeczony zdążył mi jeszcze strzelić fotkę z zaskoczenia.
7DED3C94-17B5-4C1C-A8BC-A55E5C00DF8B.jpeg

Świetny serial! Odcinek "Hated in the Nation" bardzo przypomina mi obecną sytuację, która ogarnęła wszystkie social media. Masowa fala hejtu wylała się na pewną samozwańczą "fit parę". To, co dzieje się na Instagramie wobec nich, przechodzi ludzkie pojęcie. Ludzie życzą im śmierci, rzucają najgorszymi obelgami... serial może jest trochę przerysowany, ale też pod pewnym względem proroczy

Proroczy i to bardzo, myślę że to kwestia czasu a takie cuda będą się działy

Dlatego w procesie poznawania drugiego człowieka jak dla mnie nic nie zastapi starej, dobrej szklanki z wódką i rozmowy w cztery oczy. Bo zdjecie na portalu spolecznosciowym powie Ci jedna rzecz [i to nie zawsze bedzie prawda], a mimika, gesty, tembr glosu, sposob rozmowy oraz wiele innych czynnikow pokazuja jacy jesteśmy naprawdę i co w nas siedzi.

Bo coraz mniej człowieka w człowieku, a coraz więcej z nas próbuje wykreować swoje doskonałe alter ego jakim chciałoby być używając do tego właśnie mediów społecznościowych.

Racja spotkanie twarzą w twarz niczego nie zastąpi. Planuje post o pierwszym wrażeniu w sieci a potem w realu na podstawie doświadczeń randkowych z tindera ;P

No ale przyznasz że dziś wielu ludzi poznaje się za pośrednictwem internetu/aplikacji itp

Zdecydowanie, jestem dwa lata w związku z chłopakiem którego poznałam na tinderze 🙈😂

Obejrzałem 2 odcinki, tekst przerwałem w połowie żeby nie dowiedzieć się zbyt dużo. Ogólnie jestem fanem Black Mirror a te odcinki to fajny pomysł na promocję zarówno serialu, netflixa jak i naszych youtuberów

na mnie serial robi duże wrażenie ale są odcinki, które mnie zmiotły

Ja ogólnie obejrzałem całe "Czarne lustro" i dopiero 2 z "czarnego lusterka",
dla mnie to jeden z najlepszych seriali, chociaż mam wrażenie że 4 seria jest wtórna

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 62264.03
ETH 2431.11
USDT 1.00
SBD 2.50