🎁Zobaczcie co przysłało mi LEGO🎁

in #pl-artykuly7 years ago

Cześć Steemit, dzisiaj chcę się Wam pochwalić fenomenalnym zestawem LEGO Star Wars, który udało mi się wygrać w Facebookowym konkursie. Przygotowałem dla Was małą foto-relacje z jego składania i kilka moich spotrzeżeń - zapraszam do lektury!

W moje ręce wpadł zestaw 75187-1, czyli słynny BB-8! Już wcześniej wydawał mi się bardzo interesujący, głównie ze względu na bardzo dobre odwzorowanie wyglądu, funkcjonalności i skalę. Ciekawostką jest fakt, że zestaw ten nie jest klasyfikowany jako Ultimate Collector's Series, w odróżnieniu do innych, podobnych zestawów, jak np. R2-D2. Niemniej, zestaw posiada 1106 elementów, a dedykowany wiek to 10-16 lat (ja mam prawie 24, ale to nie szkodzi).

Całkiem spore (i ciężkie) pudełko wzbudziło zainteresowanie naszego kota :D Poza, w której BB-8 jest tu przedstawiony, jest rzeczywiście osiągalna - jak się okazało po złożeniu, robota można swobodnie ustawić w różnym nachyleniu.

6 woreczków, kusząca kolorystyka. Wiem, że są miłośnicy LEGO, którzy decydują się najpierw odpakować wszystkie i grzebać w klockach godzinami, jednak ja nie miałem tyle czasu na składanie.

Blisko 120 stron, jest co składać! Do dzieła!

Podstawą tej kulistej konstrukcji jest wewnętrzny sześcian. na zdjęciu widać jego podstawę - boki będą wypełnione beżowymi elementami z dwoma otworami na specjalne połączenia, umożliwiające przytwierdzenie do nich większych płytek w pozycji prostopadłej. Podoba mi się zmiana strategii LEGO, które kilka lat temu postawiło na zamieszczanie w zestawach wielu kolorowych elementów (tych, które nie są widoczne po złożeniu) - przydają się znacznie bardziej, kiedy chcemy zbudować coś własnego, a poza tym są bardzo... radosne? :D

Mamy brzuszek i ramiona do połączenia go z wewnętrznym mechanizmem, dzięki któremu BB-8 będzie mógł kręcić głową i wysuwać ramię z niebieskim płomieniem, symbolizującym "okejkę", na wzór popularnej sceny z filmu.

No, muszę przyznać, że tutaj było ciężko - nie przepadam za takim nagromadzeniem elementów Technic ale w tym zestawie to bardzo uzasadnione. Mamy tutaj liczne koła zębate i specjalny podłużny element, z ząbkami po jednej stronie, dzięki czemu może się wysuwać.

Tutaj mamy cały sekret ruchu głowy - mechanizm z gumką sprawia, że BB-8 porusza się bardzo, bardzo naturalnie. Czapki z głów dla zespołu projektantów - efekt jest niesamowity!

Zbliżamy się do końca budowy korpusu - dużym utrudnieniem są zewnętrzne ścianki o wypukłym kształcie. To tak naprawdę zestawienie płytek niewielkich wymiarów, uzupełnione częściami 1x1, wszystko w białym kolorze. Łatwo się pogubić!

Teraz tylko głowa - wbrew pozorom składająca się wielu elementów. Nie uchwyciłem tego na zdjęciu, ale bardzo mądrze zaprojektowano "oko" robota, które maskuje specjalnie zostawioną lukę. Głowa wygląda też na nieco bardziej kanciastą.

Oto efekt finalny! Jak widzicie, w zestawie dostajemy również specjalną podstawkę, dokładnie taką samą, jak w przypadku zestawów UCS. Mamy hologramową naklejkę ze specyfikacja robota i jego mniejszą figurkę, dla podkreślenia skali. Jakkolwiek głupio by to nie brzmiało, robot wygląda jak żywy ;) Nieco zawiodło mnie ramię z płomieniem, które nie wysuwa się tak daleko, jak wydaje mi sie, że powinno - początkowo myślałem, że popełniłem błąd, więc zacząłem szybką rozbiórkę, ale na końcu okazało się, że tak po prostu jest. Zestaw oceniam bardzo wysoko, jeden z ładniejszych modeli w mojej kolekcji. Bardzo polecam Wam jego zakład, można go dorwać już za około 4 stówki. Składanie zajęło mi 2 godziny.

Sort:  

Hi nice to see more people loving lego here on steemit.

Let's make it big! Thanks 😎

Congratulations @adrianfelis! You received a personal award!

1 Year on Steemit

Click here to view your Board

Support SteemitBoard's project! Vote for its witness and get one more award!

Congratulations @adrianfelis! You received a personal award!

Happy Birthday! - You are on the Steem blockchain for 2 years!

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking

Vote for @Steemitboard as a witness to get one more award and increased upvotes!

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.16
JST 0.031
BTC 58927.54
ETH 2514.69
USDT 1.00
SBD 2.48