Güzel bir tatil (RP)

in #photography6 years ago

Selamlar başlıktan da anlayacağınız üzere bugün sizlere geçtiğimiz yaz yapmış olduğum Lviv seyahatimden bahsedeceğim oldukça eğlenceli güzel vakit geçirdiğim ve keyif aldığım 4 günlük bir tatil programıydı bu şimdi detaylara geçelim..

Çok sevdiğim çocukluk arkadaşımla birlikte (mert) evinde bira içtiğimiz bir esnada ansızın Lviv tatil planımızı yaptık ve uçak biletlerimizi benim ve onunu işine uyacak şekilde şans eseri denk getirerek ayarladık. Mert doktor ben özel bir şirkette yöneticiyim ve bu izinlerin denk gelme olasılığı gerçekten binde bir diyebilirim.

Biletler oldukça hesaplı denk geldi, Sabiha Gökçen hava limanından öğlen saat 14.20 uçağına biletlerimizi aldık ve o tarihi iple çekmeye başladık. (tarihi tam hatırlamıyorum ama geçtiğimiz ağustos ayı)

Uçuş gününden bir gün önce ben mertte kaldım evi Pendik de Sabah uyanıp buradan Sabihaya geçmek benim için daha kolay olacaktı. Sabah bilerek öğlen 11 e kadar uyuduk erken uyanıp uçuşu beklemek sıkıcı olacaktı, saat 12 civarında daha fazla evde beklemeye dayanamayıp taksiye atladık ve soluğu hava alanında aldık.

Check-in işlemleri falan derken saatin 14.20 olmasına çok da bir şey kalmamıştı kısa bir süre daha bekledikten sonra bilet kontrolü ve ardından uçakta ki yerlerimizi aldık. Uçuş yaklaşık olarak 1 saatten biraz fazla sürmüştü sanırım ve sonunda Lviv hava alanına iniş yaptık. Biz direk pasaport işlemlerimizi halledip kiralamış olduğumuz evin sahibinden anahtarları almayı planlarken işler pekte bizim düşündüğümüz gibi ilerlemedi ve hava alanında yaklaşık olarak 2 saat kadar bekledik. Bu bekletilmenin sebebi ilk defa Ukrayna ya giriş yapıyor olmamızdı, polis bizden kalacağımız yerin belgesini geri dönüş biletimizi ve ne kadar paramız olduğunu görmek istediğini söyledi. Özellikle şu para muhabbeti oldukça canımızı sıktı ama bizde gerekeni söyledik ve onların yaklaşık olarak 3 ayda kazanacakları kadar doları gözlerine sokarak hava alanından ayrıldık. Ülke hakkındaki ilk gözlemlerimi söylemem gerekirse insanları sıcak kanlılar ve kadınların hakimiyetinde gibi çünkü gördüğüm tüm çalışan kişilerin hepsi neredeyse kadındı.

Hava alanından çıktık şehirden biraz uzaktaydı ve çevre oldukça kırsal görünüyordu yani nasıl anlatsam gelişimini tam tamamlamamış bir Anadolu şehri tadındaydı Lviv. Biz çevrede bizi kalacağımız eve götürecek bir taksi ararken yanımıza bir araç yanaştı içinde 2 tane yaşları en fazla 20 olan kız vardı ve kendilerinin uber olduklarını iddia ettiler, bu arada kullandıkları araç tarihten kalmış sedan bir lada samaraydı. Biz elimizdeki adresi gösterip buraya gitmek istiyoruz dedik İngilizce, fakat kızlardan birisi İngilizceyi hiç bilmiyor diğeri ise tarzancadan biraz iyi biliyordu.

Kızlar Lviv in kurdu çıktılar ve gösterdiğimiz adrese bizi 20 dakikada getirdiler 100 grivna ücret ödedik yani dolar olarak 4 dolar. Adresi tam olarak hatırlamıyorum ama Lviv opera binasının olduğu cadde üzerinde 11. apartmandı ve biz yaklaşık olarak bu 11. apartmanı 2 saat aradık, binalar o kadar eski öyle tarihten kalmış gibiler ki anlatamam size şehir resmen tarih kokuyor. Şans eseri bir polise rastladık ve sizinde tahmin edeceğiniz gibi polis İngilizce bilmiyordu güç bela derdimizi anlattık sağ olsun bizi apartmanın kapısına kadar götürdü ve bizde o polisle bir selfei çekilmeyi ihmal etmedik.

Apartman kapılarında 1 den 9 a kadar rakamların yazılı olduğu tuşlar var ve her apartmanın kendi kodunu o rakamlardan tuşlayarak kapı otomatiğini açıyorsunuz bizim kapı kodumuz 54 dü aynı anda 5 ve 4 e basıp kapıyı açtık, apartmanın içi gerçekten de korkunçtu. Zemini kaplayan fayans ya da parke türü bir malzeme yoktu direk şap atmışlar yere o şap da sanırım 20 sene önce atılmış yer girintili çıkıntılı ve ayak burkmaya oldukça müsait. Apartman merdivenleri tahtadan gaçır gucur sesler çıkıyor her bastığınızda. Bildiğiniz bayağı eski bir yapı ama konum olarak Beyoğlu İstiklal caddesi üzerinde bir apartman gibi düşüne bilirsiniz merkezilik olarak söylenecek tek bir kelime yoktu.

Kalacağımız daire 3. katta, zaten apartmanda 3 katlı ev sahibimiz bizi beklemekten usanıp gitmişti ama sağ olsun anahtarı paspasın altına bırakmış. Açtık kapıyı eve girdik daire bizi üzmedi neyse ki resimlerde göründüğü gibi temiz büyük iki odalı tam caddeyi gören kocaman bir camı olan işimiz görecek bir ev idi. Bu evi 4 gün için toplam 400 tl karşılığında kiraladık.

Üstteki fotoğraf kaldığımız evin hemen önünden bir kare. Yazının devamını, şehirdeki gezilebilecek yerleri ve başımdan geçen ilginç olayları yazmaya yarın devam edeceğim şimdilik bu kadar görüşmek üzere.

Favorite article

Will you follow me? 😊 @a-0-0

Hi@zuma, It's good post on photography! I enjoy your content and i appreciate for photo. Keep up the good work.
It's always nice to see good content here on Steemit