[PL] Projekt: LAS [ENG] Project: FOREST

in #photography7 years ago (edited)

Hej,

Założyłem profil tutaj chwilę temu, a do czasu nim utworzę na nim pełnoprawne treści - trochę minie. Chciałbym jednak nieco go ożywić, więc pochwalę się moim fotograficznym projektem - z 2013 roku, kiedy miałem dużo czasu na zabawy z aparatem. Piwa wtedy jeszcze w świetle prawa pić nie mogłem, więc ganiałem z lustrzanką w dłoni ;)

ENG TL:DR

When I was 17' I decided to make a photo project. Near to my hometown is beautiful forest, across which my parents had to drive to work. Some day I was with them and I saw beautiful autumn landscape. I came back later with DSLR and took a few photos. I have made the same in winter and decided that I am going to create Project: FOREST in GIMP. I did gradient effect between two others seasons. It is real place, photos were taken by me. It's my work and I am so proud of it :) Winter side has a little different - find it! #easteregg

Skąd zrodził się na niego pomysł? Pewnego dnia wracając z miasta, przejeżdżałem przez wspomniany las w drodze do domu. Widząc piękne, żółto-jesienne barwy liści stwierdziłem, że za kilka chwil lecę tam z aparatem. Zrobiłem wiele zdjęć, próbując uzyskać efekt symetryczności.

10383052994_60a9fd728e_k-2.jpg

Jedne wyszły lepsze, drugie gorsze - pozostały na dysku twardym mojego komputera aż do zimy. Wtedy stwierdziłem, że las wygląda równie pięknie, jak kilka miesięcy wcześniej. Do głowy wpadł mi pomysł uzyskania efektu gradientu pomiędzy dwoma porami roku. Zrobiłem wiele zdjęć nim znalazłem względnie ten sam punkt, z którego zdjęcie było robione jesienią, a nie było to łatwe zadanie. Po wstępnej obróbce zdjęć ( z perspektywy czasu wiem, że nieco przesadzonej pod względem barw ) przyszedł czas na pracę z Gimpem. Udało mi uzyskać się efekt, który możecie obejrzeć poniżej.

klik.jpg

Lepsza rozdzielczość: https://flic.kr/p/qHKc2n

Niestety, zdjęcie z zimy przepadło w mojej przestrzeni dyskowej, więc nie mogę pokazać oryginału. W moim zamyśle było stworzyć przekrój każdej z pór roku, jednakże uznałem to zadanie za zbyt trudne jak na tamte czasy. Być może ponowię ten projekt, tym bardziej, że już niedługo zawita do mnie DJI Spark. Dla ciekawskich - las mieści się w województwie Podkarpackim, blisko miasta Jasło. Spostrzegawcze osoby mogą szukać jednej różnicy, która zaszła pomiędzy tymi porami roku ;)

Sort:  

nowa droga ?

Nie. Podpowiem, że jest to element, który łatwo dostrzec po zimowej stronie zdjęcia z finalnym efektem. Dosyć mocno się wyróżnia ;)

Efekt troche oklepany ale i tak robi wrażenie :)

Masz rację, lecz mimo to jestem z niego zadowolony :)

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.12
JST 0.027
BTC 61555.74
ETH 2980.33
USDT 1.00
SBD 2.51