Sinop Tarihi Cezaevi Sinop,Turkey

in #photography7 years ago (edited)

Tarihi Sinop Cezaevi. Gerçi bir ceza evi ile ilgili ne anlatılabilir bilmiyorum.

DSC_6101.JPG

Bahçede bulunan dut ağacı. Ağacın da bir hikayesi olur mu ? Demeyin. Söz konusu cezaevi olunca oluyor.

DSC_6023.JPG

İşte dut ağacının hikayesi;
Ağaç, 1959 tarihinde eski mahkum olan Hüseyin PEHLİVAN tarafından dikilmiştir. Hikayesi de şöyledir. Kendi ağzından anlatalım.
' Dut ağacı bu! Dikmek için müdüriyete yazı yazmam lazım. "Maruzat" deriz biz ona. Yazı gider müdürün önüne, müdür bakar ."Hüseyin PEHLİVAN yazı yazmış!" Cezaevinde bir çokları da "Yazar" derdi bana, öyle çağırırdı beni. Müdür beni çağırıp "Yazı yazmışsın, söyle bakalım ne istiyorsun?"dedi. "Sayın müdürüm., ben bir dut ağacı dikmek istiyorum" dedim. "Nereye dikeceksin? Neden, ne yapacaksın dut ağacını? Yani dut ağacı büyüyecek, dut verecek, herkes bunun dutundan yiyecek, sana dua edecek öyle mi?"Dedi. Ben de "Müdür bey öyle değil, aslında hem öyle, hem de başka anlamı var" Dedim. "Başka ne anlamı var ?" dedi. Ben de " Bu dut ağacı büyüdüğü zaman 20 sene, 30 sene, 50 sene sonra, neyse kaç yıl olursa olsun, büyüdüğü zaman buraya gelen mahkumlar diyecekler ki; Bu dut ağacını diken kişi idamdan kurtulmuş, müebbet cezaya çarptırılmış. Müebbet cezayı da bitirmiş çıkmış buradan diyecekler. Bu şekilde teselli kaynağı olacağı için. Ben bunu düşünüyorum, daha ümidimi yitirmedim, ben bir gün çıkacağım buradan. Hiç ümidimi yitirmedim." Dedim. Öylece durdu ve "Peki dış bahçenin bir yerine dik."Dedi.
Hüseyin PEHLİVAN "Teselli Ağacını" dikti ve ümit ettiği gibi Sinop'un Hanı'ından tahliye oldu.

DSC_6024.JPG

Bu cezaevi öyledir ki kimisine de şiirler yazdırmıştır. Bu şairlerden biri de Sebahattin Ali'dir. Aldırma Gönül şiirini bu cezaevinde yazmıştır.
DSC_6077.JPG

Umarım yazımı beğenmişsinizdir.

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.13
JST 0.027
BTC 60535.76
ETH 2598.15
USDT 1.00
SBD 2.54