A Journey through Italy: one photo every day #97 - CASTELLANETA [ENG/ITA]

in photography •  10 months ago 

Castellaneta vicolo.jpg

Alleyway in the historical center (Author's photo - All rights reserved)
Vicolo del centro storico (Immagine dell'autore - tutti i diritti sono riservati)

castellaneta.png




Ciao a tutti,
questo è un viaggio attraverso l'Italia. Posterò una foto al giorno con una brevissima descrizione. Spero vi piaccia!

separatore-1-1.jpg
Castellaneta è un antico borgo della provincia di Taranto, nella regione italiana meridionale della Puglia. Sorge nel cuore del Parco Regionale delle Gravine, nel mezzo di un paesaggio variegato, caratterizzato da mare e colline.

È uno degli insediamenti più antichi in base alle prove disponibili. L'area era abitata dall'età del bronzo, il che significa che ci sono state persone che vivevano lì tra il III e il II millennio aC.
Secondo una teoria, una città fortificata (Castania in latino) fu fondata nel 550 e crebbe di dimensioni quando la popolazione delle città vicine fuggì dagli attacchi dei Saraceni rifugiandosi lì. Altri storici sostengono invece che si trattava di una colonia greca che esisteva fino all'VIII secolo. Quando i Saraceni la distrussero, gli abitanti si unirono in un Castellum Unitum (Castello Unito) sulle colline, da cui il nome attuale. Qualunque sia la sua origine, Castellaneta fu conquistata dai Normanni nel 1064, presa dal duca Roberto di Taranto, che espulse i suoi abitanti bizantini.

È costituita da un centro storico, un borgo marinaro - Castellaneta Marina - e vari quartieri rurali. Castellaneta Marina si trova nel mezzo di una pineta secolare incontaminata che si estende oltre il mare. È una destinazione turistica molto popolare per la sua acqua limpida e le sue spiagge dorate.
La flora e fauna locali sono anche molto conosciute per la bellezza e la biodiversità. Sulla costa e nei canyon, ad esempio, ci sono pini d'Aleppo secolari insieme a querce, corbezzoli, sorbi e ginepri particolari.

Il centro storico, le cui pareti cadono a strapiombo sull'incredibile "canyon", ha un'architettura medievale che è vista attraverso i suoi stretti vicoli, ma i principali edifici storici sono caratterizzati da uno stile barocco.
Uno degli edifici più importanti è la Cattedrale, famosa per la sua facciata barocca e il soffitto in legno intagliato. È stata costruito nel 1220 e in seguito è stata completamente ricostruita.

Meritano una visita il Palazzo Vescovile, risalente al Settecento, dove è possibile ammirare un dipinto di Santacroce e il Palazzo Baronale, che un tempo era sede del potere politico. Nel centro storico si trova anche il Palazzo Catalano decorato con motivi orientali e il Palazzo Sarapo in stile barocco.

Castellaneta è stato anche un centro religioso per secoli. Pertanto, un grande numero di chiese coesistono nel centro storico della città. La chiesa di San Domenico si trova nel centro storico con una facciata in stile rinascimentale e barocco.
Altre chiese meritano una visita sono la Chiesa di San Michele, la Chiesa di San Francesco e la Chiesa di Santa Maria della Luce, conosciuta anche come Maria Santissima Assunta o Santa Maria del Pesco. Santa Maria della Luce (13 ° secolo), è uno dei pochi esempi di architettura gotico-angioina nella zona, insieme al campanile della cattedrale.

Nel mezzo della città vecchia, in un ex convento delle Clarisse, c'è un museo interamente dedicato a Rodolfo Valentino, la vera prima icona di Hollywood, nato a Castellaneta e morto a New York all'età di 31 anni.

Ci sono anche alcuni siti archeologici da visitare. La Chiesa della Proposizione ad esempio è una delle chiese più antiche costruita nel 1000 DC.

Cosa vedere: Il Centro Storico, la Cattedrale, il Palazzo Vescovile, il Palazzo Baronale, il Palazzo Catalano, il Palazzo Sarapo, la Chiesa di San Domenico, la Chiesa di San Michele, la Chiesa di San Francesco, la La Chiesa di Santa Maria della Luce, l'ex Convento delle Clarisse, il museo dedicato a Rodolfo Valentino, i siti archeologici, La Chiesa della Proposizione.



Hello everyone,
I began a Photo Journey through Italy. I will post one photo every day with a little note of explanation. I hope you like it!

separatore-1-1.jpg
Castellaneta is an ancient town in the province of Taranto, in the southern Italian region of Puglia. It rises up in the heart of the Parco Regionale delle Gravine, in the middle of a varied landscape, characterized by sea and hills.

It is one of the oldest settlements according to the evidence available. The area was inhabited from the Bronze Age which means there have been people living there between 3rd and 2nd millennium BC.
According to a theory, a fortified city (Castania in Latin) was founded in 550 and grew in size when the population of neighboring cities fled there from Saracen attacks. Other historians maintain instead that it was a Greek colony which existed until the 8th century. When the Saracens destroyed it, the inhabitants joined in a Castellum Unitum (United Castle) on the hills, whence the current name. Whatever its origin, Castellaneta was conquered by the Normans in 1064, taken by Duke Robert of Taranto, who expelled its Byzantine inhabitants.

It is made up of an historic town centre, a seaside hamlet – Castellaneta Marina- and various rural suburbs. Castellaneta Marina is in the middle of an uncontaminated centuries-old pinewood outreaching the sea. It is a very popular tourist destination for its clear water and golden beaches.
Its local flora and fauna are also very well known for beauty and biodiversity. On the coast and in the canyons,for example, there are centuries-old Aleppo Pines together with particular oak trees, arbutus, sorb and juniper.

The old town, whose walls fall sheer on the amazing “canyon”, has a medieval architecture which is viewed through its narrow alleys, but the main historical buildings are characterized by a Baroque style.
One of the most important buildings is the Cathedral famous for its Baroque facade and the ceiling in carved wood. It has been built in 1220 and was later rebuilt completely.

Worth a visit the Bishops’ Palace, dating back to the Eighteenth century, where it is possible to admire a painting by Santacroce and the Baronial Palace, which was once the seat of the political power. In the old town there is also the Catalano Palace decorated with oriental motifs and the Sarapo Palace in Baroque style.

Castellaneta also has been a religious center for centuries. Therefore, a number of church buildings exist in the old quarter of the city. The San Domenico’s church is in the old town with a façade in both Renaissance and Baroque styles.
More churches worth a visit are San Michele’s Church, San Francesco’s Church and Santa Maria della Luce’s Church, also known as Maria Santissima Assunta or Santa Maria del Pesco. Santa Maria della Luce (13th century), is one of the few examples of Angevine-Gothic architecture in the area, along with the Cathedral’s bell tower.

In the middle of the old town, in a former Convent of the Clares, there is a museum entirely dedicated to Rudolph Valentino, the real first Hollywood icon, who was born in Castellaneta and died in New York at the age of 31.

There are some archeological sites for one to visit as well. The Church of the Proposition is one of the churches built in 1000CE.

Thing to see: The Historic Centre, the Cathedral, the Bishops’ Palace, the Baronial Palace, the Catalano Palace , the Sarapo Palace, The San Domenico’s church, the San Michele’s Church, the San Francesco’s Church, the Santa Maria della Luce’s Church, the former Convent of the Clares, the museum dedicated to Rudolph Valentino, the Archaeological sites, The Church of the Proposition.

Tipo di foto / CategoryPaesaggio / Landscape view
Esposizione / Settings1/320 sec, ISO 200, f/10
CameraNikon D5000
Lente / LensTamron SP 17-50mm f/2.8 XR Di II LD
Filtro / FilterPolarizzatore Hoya / Hoya Polarizing filter
Cavalletto / TripodManfrotto MKC3-P01
Località / LocationCastellaneta (Taranto), Italia
SoftwarePhotoshop

separator.jpg

Castellaneta s caterina bologna 2.jpg

Alleyway in the historical center (Author's photo - All rights reserved)
Vicolo del centro storico (Immagine dell'autore - tutti i diritti sono riservati)


Source
Source

Authors get paid when people like you upvote their post.
If you enjoyed what you read here, create your account today and start earning FREE STEEM!
Sort Order:  

love the sunshine..

very quaint, awesome

Congratulations, Your Post Has Been Added To The Steemit Worldmap!
Author link: http://steemitworldmap.com?author=miti
Post link: http://steemitworldmap.com?post=a-journey-through-italy-one-photo-every-day-97-castellaneta-eng-ita


Want to have your post on the map too?

  • Go to Steemitworldmap
  • Click the code slider at the bottom
  • Click on the map where your post should be (zoom in if needed)
  • Copy and paste the generated code in your post
  • Congrats, your post is now on the map!

@miti beautifull streets and what,s the name of this blue thing in.my country its called rikshaw and in your country ???

·

In Italy is called "Ape Piaggio" or "Tre ruote"

proprio belli questi angoli della Puglia....

·

Vero, sono dei borghi autentici.. con i colori e gli odori dei tempi passati.

Risale ormai ad alcuni mesi fa (4 per l'esattezza, visto che sono tornato a cercare quel post) il post in cui esaltavi i colori di un altro Tre Ruote: quella volta il colore rosso dominava sul resto degli edifici sullo sfondo.
Oggi invece una stessa tipologia, ma di colore blu, è il protagonista della tua immagine. In comune alla scorsa volta c'è il fatto che i mezzi sono stati messi in entrambi i casi come prima immagine: sintomo che tu ne vada fiero, quasi come fossero un simbolo della tua terra, l'Italia.

·

Il famoso Ape Piaggio è recentemente tornato alla ribalta grazie alla sua evoluzione: il calessino. Tutti i centri turistici più importanti si sono dotati di questi mezzi per accompagnare i turisti nel giro per i borghi.
E' il simbolo dell'italianità nel mondo, una storia di successi lunga interi decenni.

I hear ya! Preach on!

Ahaa .. i love the streets of Italy .. all those beautiful colours attracts my sole ..

·

I'm pleased about this.

#ita
Congratulazioni! Il tuo post è stato votato perchè utilizza il tag #italy e contribuisce alla divulgazione dell'Italia su Steem.
Clicca sulla bandiera per vedere altri post taggati allo stesso modo!

#en
Congratulations! Your post has been upvoted because it uses the tag #italy and contributes to sharing Italy on Steem .
Click on the italian flag to see other posts tagged the same way!

Excellent article. I really liked it. Good luck to you and Love.

Отличная статья. Мне очень понравилось. Удачи Вам и Любви

Ah, it looks so magical for some reason. I love italy so much, thank you.

·

You're welcome.

Very relaxing and beatiful building as expected from italy. Thank you for sharing this beautiful photo!!

·

You're welcome!

You got a 29.45% upvote from @ocdb courtesy of @miti!

Follow for Follow!!
Do like my post and help me grow!!
Tip for U - > https://steemit.com/lensdistortion/@vishal2202/distortion-in-photography

·

@miti hello 👋 sir, Wow is a beautiful place, I think the houses here are all white ??? Or, I think your trip to Italy was very interesting, actually it's a fun way of going around, traveling around, I think all the steemit users will think about your journey?

Upvote comments follow

·

Don't beg for upvote.

·
·

Ok @miti sir,, thank you for the your advertisement

·

awesome concept sir..

·