Żuraw (Grus grus)

in #photography6 years ago (edited)

Żuraw (Grus grus)

Żurawie to bardzo ładne ptaki. W mojej okolicy są. Znamy się z widzenia dobrze. Spędziłem jednego roku dużo czasu obserwując je. Żurawie sa bardzo czujne, mają dobry wzrok. Można je jednak podejść. Trzba się do tego odpowiednio zamaskować. Łatwiej jest zrobić sobie budę do robienia zdjęć w ich okolicy. Wtedy zdjęcia będą bardziej pewne. Niestety czasami żurawie wybierają bardzo niedostępne miejsca takie jak podmokłe łąki. NA jednej z nich zbudowałem budę z której mogłem obserwować ich zwyczaje i zachowania przez cały sezon począwszy od przylotu i zajmowania terenów poprzez zaloty a skończywszy na odlocie wraz z małymi . Z jedej takiej obserwacji nagrałem film na którym samica siedzi na gnieździe z jajkami. Gniazdo zbudowały około 20 metrów ode mnie. Oto krótki film.

Cranes are very nice birds. They are in my area. We know each other well. I spent one year a long time watching them. The cranes are very vigilant, they have good eyesight. However, they can be approached. Tory to mask it appropriately. It's easier to make a stall for taking pictures in their area. Then the photos will be more certain. Unfortunately, sometimes cranes choose very inaccessible places such as wet meadows. On one of them I built a hut from which I could observe their habits and behaviors throughout the season, starting from the arrival and occupation of the areas through courtship and ending with the departure together with the small ones. From one such observation I recorded a movie on which the female sits on a nest with eggs. The nest was built about 20 meters from me. Here's a short movie.

W okresie kiedy małe przyszły na świat nie prowadziłem obserwacji aby nie denerwować żurawi. Gdy małe zaczęły już poruszać się z rodzicami po okolicy często je spotykałem. Mam w związku z tym kilka zdjęć na których udało mi się uwiecznić pierwsze próby ich latania.

In the period when the small ones were born, I did not carry out observations in order not to upset the cranes. When the small ones started moving with their parents around, I often met them. I have several photos on which I managed to capture the first attempts to fly them.

tak wyglądają młode żurawie
that's how young cranes look like

żuraw1.JPG

a tak wyglądają dorosłe żurawie

and that's what adult cranes look like

_IGP3304.JPG

młode żurawie
young cranes

_IGP3317.JPG

_IGP3340.JPG

pierwsze próby latania

first attempts to fly

_IGP3345.JPG

_IGP3348.JPG

_IGP3359.JPG

kilka innych zdjęć z tego spotkania

some other photos from this meeting

_IGP3391.JPG

_IGP3425.JPG

_IGP3466.JPG

Mam nadzieję , że podobają się Wam moje zdjęcia, zapraszam częściej.

I hope you like my photos, I invite you more often.

@photocontests

@yourluckyphotos

@ediputra3211 What do you think about it?

pozdrowienia dla wszystkich foto amatorów

greetings to all amateur photographers

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63211.44
ETH 2631.43
USDT 1.00
SBD 2.71