Startrails

in #photo4 years ago (edited)

Startrails jsou vizuálně vděčné objekty. A k jejich vyfocení toho nepotřebujeme mnoho:
Startrails are visually grateful objects. And we don't need much to take a picture of them:

  • foťák, pokud možno takový, který umí exponovat automaticky, v zadaném časovém intervalu

  • stativ, na který foťák postavíme

  • jasnou temnou oblohu, pokud možno bez světelného smogu

  • a camera, preferably one that can shoot automatically, at a specified time interval

  • the tripod on which we place the camera

  • clear dark skies, preferably without light smog

V tomto případě jsem fotil stylem 30 sekund expozice, 30 sekund pauza, celkem 90 fotek. Celá akce trvala hodinu a půl.
In this case, I took a 30-second exposure style, a 30-second pause, a total of 90 photos. The whole event lasted an hour and a half.

Na závěr potřebujete program, který vám všechny ty fotky pospojuje do jedné - já jsem použil freeware https://www.startrails.de/
Finally, you need a program that combines all those photos into one - I used freeware https://www.startrails.de/

Výsledek je zde. Ze všeho nejvíc mě překvapilo, jak moc se liší barvy hvězd.
The result is here. Most of all, I was surprised at how different the colors of the stars differ.

Startrails.jpg

Sort:  

Hustě, zajímalo by mě, proč jsou tak barevné.

Souvisí to hlavně s teplotou. Zajímavé je, že normálně to až tak vidět není, pouhým okem hvězdy jsou svítivé body, skoro jedna jako druhá, ale na fotce je ten rozdíl viditelný hodně.

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.13
JST 0.030
BTC 57951.98
ETH 3051.79
USDT 1.00
SBD 2.26