What do people dream about? O czym marzą ludzie?

in #personal-development6 years ago (edited)

wood-3157395_1920.jpg

I promised you an analysis of what people dream about. When it was still up, as a teenager and young adult I was an avid user of the website 43things.com in the period of, I believe, 2007-2013, although I may have missed a year here or there (eg. because I don't recall seeing the sims game spam). Anyway, now the site is not working anymore, it was replaced by other bucketlist-type websites such as drimsa and the community is just not the same. But using it I was able to accomplish many personal and professional goals that I wouldn't otherwise, even though I did a lot of it just for the community aspect of it - I was a thoughtless teen as most of us were - but it did elevate and develop me in many ways. Some that I remember well were fitness goals, including losing over 30 pounds or doing English certification (truth be told the portal itself helped me improve my English skills a lot).

Obiecałam Wam kiedyś analizę tego, o czym marzą ludzie. Jako nastolatka i wczesnodwudziestolatka ;) korzystałam aktywnie ze strony 43things.com w latach 2007-2013, kiedy jeszcze działała, choć mógł wypaść mi rok tu i ówdzie. Dziś strona już nie działa, ale jest wiele innych serwisów tego typu. Udało mi się z jej pomocą osiągnąć wiele celów, co najprawdopodobniej inaczej by mi się nie udało - m.in. schudłam wtedy ponad 15 kg i zrobiłam certyfikaty z angielskiego. Swoją drogą anglojęzyczna społeczność bardzo pomogła mi poprawić angielski.


What is it all about?

“By recording your dreams and goals on paper, you set in motion the process of becoming the person you most want to be. Put your future in good hands—your own.” —Mark Victor Hansen

The idea of the website was that you could list up to 43 goals (the closer to the number, the better) to do before you breathe your last, and cross them out one by one. You were encouraged to share your journey with others helping each other doing the same thing to get through it more smoothly. Many people accomplished the majority of their goals in a year or two and then kept using the website as a journaling tool or developing some 1-3 more advanced personal goals such as writing a book or designing their career, starting a business. Secret goals were also a common notion, which I believe were related to improving the quality of and satisfaction from one's intimate life, or just anything that that they wouldn't share with random people. Another common goal that I remember was related to one's religion, e.g. "read the Bible" was very high up, and so was "read the Qur'an".

Ale o co chodzi?

Ideą portalu było umożliwienie użytkownikom stworzenia listy do 43 celów (im bliżej tej liczby, tym lepiej), które chce się osiągnąć zanim kopnie się w kalendarz, i skreślania ich jeden po drugim. Strona dawała możliwość dzielenia się swoimi osiągnięciami z innymi, którzy mieli identyczne cele i pomocy im w rozwoju. Wielu osobom udało się osiągnąć sporą część swoich celów w rok lub dwa, po czym pracowali nad 1-3 zaawansowanymi celami np. nad napisaniem książki, rozwojem kariery, założeniem firmy. Częstym zjawiskiem były też "ukryte cele", które zapewne dotyczyły życia intymnego danej osoby lub jakiejkolwiek innej sfery, której nie chciała ona dzielić z przypadkowymi osobami.
Innym dość popularnym celem było przeczytanie świętej księgi swojej religii, np. Biblii lub Koranu.


See below for the table of the most common goals from the website. They were measured in tens of thousands users. If you need the exact number for comparison, feel free to check web archive for that, which is what I did to create the chart. Here is the link: Wayback Machine. The 1-10 numbers represent the location of the goal in the top 10 chart, 1 being the highest.

Poniżej znajduje się tabela najpopularniejszych celów z portalu, które obrały sobie swego czasu dziesiątki tysięcy ludzi. Jeśli interesuje Was konkretna liczba, rzućcie okiem na web archive, z którego korzystałam tworząc tę tabelę. Oto link: Wayback Machine. Numery od 1 do 10 reprezentują numer celu w rankingu, gdzie 1 to wartość najwyższa.

2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006
blog / blogować1--------
lose weight / schudnąć211111111
write a book / napisać książkę322233323
stop procrastinating / przestać odwlekać zrobienie czegoś433322282
fall in love / zakochać się544444454
be happy / być szczęśliwym655555535
daily entries / codzienne wpisy - dziennik7--------
get a tattoo / zrobić tatuaż866666698
go on a road trip with no predetermined destination / pojechać na wycieczkę bez określonego wcześniej celu97771087-9
get married / wziąć ślub10888791077
drink more water / pić więcej wody-10101087866
travel the world / zwiedzić świat-9999109--
play the sims 2 online for free / zagrać w simsy online za darmo-------4-
kiss in the rain / całować się w deszczu-------10-
take more pictures / robić więcej zdjęć--------10

dust-cloud-593091_1920.jpg
I may have watched one too many American movies, but this is more or less what I see when I think of a trip with no predetermined destination. You're driving through fields, deserts and woods and a heavy downpour / storm stops you in your tracks. You leave your car to find shelter and all you can reach is a wooden hut in the middle of nowhere. You light a fire in the fireplace...

You may say it was easy for people to take up a goal only because other people were already doing it - but I think it was a good thing for clueless people who wanted to find a new great hobby or a complete path to take in life that they never thought of - the list of goals was endless and you could always find something that you could do. It's interesting that there were also trends that showed up, became big, and never actually continued further.

Można by stwierdzić, że tworząc swoją listę łatwo było się zasugerować popularnymi celami, jednak wydaje mi się, że to dobry motyw dla osób, które nie miały pomysłu na siebie i szukały nowej pasji, a nawet nowego kierunku w życiu, o którym w życiu by nie pomyśleli. Lista celów była bez końca i zawsze można było znaleźć dla siebie coś nowego oraz dopisać swoje pomysły. Ciekawe, że zdarzały się też trendy, które pojawiały się nagle, pochłaniały wielką liczbę ludzi i szybko wygasały.


Myself I did have 8 out of the above on my lists in the said timeframe and I believe at different times I would have accomplished 11 of them (yes I did play the sims online for free). Now I'd say I'm at about 7. I'm curious if you'd ever put any of these goals on your list or if you've accomplished them already - let me know! I know I have always wanted to go on a road trip with no predetermined destination and never managed to do it. Maybe one day. :)

Let's talk about it!

Wydaje mi się, że miałam na swoich listach 8 z celów z tabeli i w różnych okresach życia osiągnęłam chyba 11 (tak, grałam w simsy online za free...). Teraz powiedziałabym, że jestem bliżej siedmiu. Jestem ciekawa, czy Wy wybralibyście jakieś z tych celów dla siebie i czy jakieś już osiągnęliście. Dajcie mi znać! Ja zawsze chciałam pojechać w podróż bez celu i jakoś nigdy dotąd mi się to nie udało. Może kiedyś. :)

Zachęcam do dyskusji!


Photos:
1) Pixabay, https://pixabay.com/pl/drewno-powietrze-tle-nap%C3%B3j-blog-3157395/
2) mine, somewhere in Brooklyn
3) Pixabay, https://pixabay.com/pl/chmura-py%C5%82u-vintage-retro-1930-593091/

Sort:  

Mój cel to nowe przeżycia.

Ciągle marzę, żeby przeżyć coś niesamowitego. Marzenie się spełniło kilka razy.

Całowałem się kiedyś z dziewczyną w deszczu na moście przy drodze tranzytowej. Mijały nas Tir-y trąbiąc i zalewając pióropuszami wody spod kół . Było magicznie i niesamowicie.

Byłem przy porodzie mojego syna i trzymałem na rękach nowe życie, kolejne wspaniałe przeżycie.

kolekcjonowanie przeżyć.
piękne.

apropos celów ..mój syn wczoraj:
-wiesz mamusiu, ja to bym chciał kiedyś "nie spać CAŁĄ NOC!!!"
:))

i to mi przypomniało jak sama kiedyś marzyłam o tym, żeby samotnie
"pójść w świat" (czyli samodzielnie obejść całe moje osiedle)

i tak sobie myślę, ze z wiekiem możemy mieć coraz mniej precyzyjne oczekiwania lub coraz bardziej rozmyte cele..
warto je czasem przeanalizować na nowo, fajnie ze o tym piszesz.

zdjęcie z Brooklynu genialnie dobrane

wiesz mamusiu, ja to bym chciał kiedyś "nie spać CAŁĄ NOC!!!"

To marzenie akurat całkiem łatwo zrealizować... ;)

hahah :D
z życia wzięte :)

ale na razie mu nie wspomnę o tym niezawodnym sposobie :))

Hahaha znam to!!

hahah nie spać całą noc... pamiętam te nastoletnie nieprzespane noce na fascynujących rozmowach, później nieprzespane noce na studiach, pracując nad projektami, nieprzespane noce chodzenia po zaspanym mieście... kiedyś też chciałam - ale to zależy jak nie przespać :) teraz sen to priorytet :D i właśnie udaję się na spoczynek :D dobranoc!

Odkąd pamiętam robiłem podobne listy. Z czasem tylko cele zrobiły się bliższe i bardziej przyziemne, a kartkę w końcu zastąpił telefon.
Gdy byłem nastolatkiem wkręciłem się w jakieś afirmacje, wizualizacje i inny bullshit. Jedno ćwiczenie wymagało ode mnie żebym narysował swoje cele jako zrealizowane, w celu ich wizualizacji itd. Jakiś czas temu wyciągnąłem te rysunki i cholera, większość jednak doprowadziłem do spełnienia :)

A teraz moim najodleglejszym marzeniem jest dorobić się własnego domku w "dziczy" i gospodarstwa ze zwierzakami :)

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63342.09
ETH 2658.68
USDT 1.00
SBD 2.81