You are viewing a single comment's thread from:

RE: RR -RamtaReward - Steemitskolen som betaler deg - Forretningsideer - Utgave 5

in #norway7 years ago (edited)

Hei @ramta og resten av Steemitskolen!

Dette var ett utrolig synkront tema med mine egene tankerekker om dagen O.O

Jeg har ikke klart å bestemme meg for en konkret forretningsidé, men jeg har mange løse tanker på rettninger hvor Steem/Steemit baserte teknologier/bedrifter kan løse ekisterende problemer.

En av de første tankene som kommer til meg når vi snakker om utappet potensiale i Steem sin teknologi er hastigheten og volumet med transaksjoner Steem nettverket kan håndtere uten transaksjonsgebyrer.

Dette betyr at Steem allerede har løst en av de største problemene for å opprette bedrifter/teknologier/DAO'er som baserer seg rundt mikrotransaksjoner/microlending. Jeg ser for meg at her er det store potensialer for den rette idéen til å la seg manifistere uten for mye arbeid!

MI-BG735A_IMICR_NS_20101028184935.gif

~ @xtetrahedron

Sort:  

Veldig spennende @Xtetrahedron.
Dette er litt opp i gata i ett prosjekt jeg har jobbet med i 2017, men da ikke i regi av noe her på Steemit.
Synes tanken du har rundt mikrolån er utrolig gøy. Det er selvsagt noen ting som må løses her inne i form av at man må finne en måte å gjøre det sikkert for den som låner ut.
Litt usikker på om du her trenger en form for konsesjon fra finansdepartementet for å drive med utlån.
Vi har jobbet med for å få på plass en slik konsesjon, men har ikke kommet i mål da det er en del krav som må på plass.
Vi fant ut at det heller var letter å få til agentavtale med forskjellige banker og drive med utlån via disse.
Men, mulig man kan finne en måte å unngå dette helt på ved at man gjør det via Steemitplatformen.
Hvis du har lyst til å brainstorm mer rundt dette temaet så si i fra så kan det hende jeg allerede har noen svar på det du måtte lure på.

lån:penger.jpg

Mvh
@Gyldenhorn

Interessant! Snakker vi sosialt entreprenørskap her?

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.12
JST 0.032
BTC 59849.00
ETH 2961.62
USDT 1.00
SBD 3.82