You are viewing a single comment's thread from:

RE: RR -RamtaReward - Steemitskolen som betaler deg - Forretningsideer - Utgave 5

in #norway7 years ago

En idé jeg har tenkt litt på i forhold til Steem-blockchainen er å drive en slags tjeneste som formidler microstockfotografering. Altså en tjeneste hvor fotografer kan laste opp bildene sine, og selge dem til aktører som har bruk for bilder til bruk på nettsider, magasiner og lignende.

Jeg ser for meg at Steem har noen klare fordeler her; 1) alle kan laste opp bilder til tjenesten, 2) å overføre penger er gratis i motsetning til de fleste andre steder, 3) brukerne som laster opp bilder til tjenesten kan tjene penger ved upvotes når de laster opp bilder originalt. Punkt nummer 3 er det viktigste her. Her kan man altså tjene penger kun ved å laste opp bildene, og man er ikke avhengig av salg for å få noe som helst.

Jeg ser i alle fall for meg at dette kunne vært kult; fotografer kan tjene litt penger, og folk som trenger bilder til prosjekter kan få tak i det billig og enkelt uten å måtte bryte med copyright-lover.

Sort:  

Hei @Valth
Synes dette er en knall ide. Har selv vært innom en anne mikrostock side og lagt ut noen bilder.
Så jeg hadde lett hoppet på en slik tjeneste med noen av bildene mine hvis det kom opp en slik tjeneste.
Håper du tar tak i denne ideen @Valth. Tagger også @Erlendgroseth som er en knall fotograf og en god venn som nettop har kommet inn her på Steemit.
Canon m3.jpg

Takk for positive tilbakemeldinger, @gyldenhorn! Ja, det hadde vært skikkelig kult å fått til denne ideen. Ikke bare hadde den vært kjekk for vi som allerede bruker Steemit, men jeg tror også den kunne tiltrukket flere nye medlemmer til å bruke siden.

Nå om dagen er jeg så utrolig opptatt, så for å være helt ærlig er det liten sannsynlighet at jeg får prøvd på å utvikle noe som dette i løpet av dette året. Så vi får heller se hva fremtiden bringer :) Kanskje det til og med er noen andre som vil prøve seg på å utføre denne ideen i praksis i mellomtiden?

images (8).jpg

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.12
JST 0.032
BTC 59568.13
ETH 2951.73
USDT 1.00
SBD 3.55