You are viewing a single comment's thread from:

RE: One Bit News - STEEMIT Academy - Week 8

in #norway7 years ago (edited)

Jeg er helt enig med dere om at man bør investere i Steem Power hvis man vil tjene noe på denne blockchainen. I tillegg til de åpenbare fordelene med å kunne gi mer upvotes til egne poster og til favorittforfatterne sine, er det også flere "glemte" fordeler som:

  • Når du upvoter din egen post med mye Steem Power vil den ha mye større sjanse for å havne i Hot/Trending.
  • Andre brukere har lavere terskel for å følge deg, da de vet at du er investert i platformen og kommer til å bruke den i lang tid. Hvem vil vel følge noen som casher ut alle pengene ved første mulighet?
  • Man kan tjene curation rewards. Personlig har jeg ikke all verdens med Steem Power, men nå som verdien på en Steem er så høy kan jeg faktisk tjene en liten slant ved å stemme opp gode poster før andre gjør det! Ved å følge en curation trail som for eksempel Curie kan jeg trolig tjene rundt en tusenlapp helt passivt i måneden!
  • Du kan gi tilbake til brukere som bruker tid på å kommentere på postene dine, og ofte er kommentarer gull verdt hvis man vil bygge opp et rykte for å være en god forfatter her på Steemit.

Det er sikkert flere andre fordeler som jeg også har glemt i farta!

Uansett, jeg blir så oppgitt over å se folk som powerer ned om dagen. De tror jo at de gjør en god deal ettersom prisen på en Steem er så høy, men de kommer til å andre snart. Jeg tror de gjør en like dårlig deal som de som trodde de tjente godt med penger når de solgte BTC for $500!

index.jpg

Sort:  

hei igjen @valth!
Du skriv:

curation trail som for eksempel Curie

Kva meiner du med dette?

En curation trail er når man velger å bruke en annen person til å stemme for deg. Man kan gjøre dette ved å lage en bruker på for eksempel Streemian eller Steemauto og finne seg en curation trail man liker. Disse får da muligheten til å stemme på vegne av deg. Når den utvalgte personen stemmer på en post fra sin egen konto vil det automatisk gis en tilsvarende stemme fra din konto hvis du følger trailen.

@curie er en av de mest kjente curation trailene som har folk som leter aktivt etter undervurdert innhold, men jeg nevnte egentlig bare denne trailen tilfeldig. Det er flere kjente trails som @ocd eller @qurator (men disse stemmer vel i utgangspunktet på medlemmer).

Hvorvidt det lønner seg å bli med i en curation trail eller ikke er opp til hver enkelt person, men jeg pleier i alle fall å aktivere @curie når jeg vet at jeg ikke har mye tid til å bruke på Steemit om dagen, for jeg synes det er bedre at stemmekraften min brukes på godt innhold selv om jeg ikke finner det selv, enn at den står på 100 %. En fordel er jo at de som er med ofte får en grei mengde med curation belønning uten å måtte jobbe noe for det, men det er jo noe man ikke trenger å tenke så mye på før man har en del Steem Power.

Takk igjen @valth!
Jammen er det myekje underfundigt å lære her. Går heilt i spinn eg.
Takk!

Å jada, Steemit kan være fryktelig vrient å sette seg inn i, spesielt når man begynner å gå litt dypere inn i hvordan ting fungerer her. Men det er bra å spørre slik som du gjør: da kommer du til å forstå det raskt :)

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.16
JST 0.033
BTC 64167.02
ETH 2769.14
USDT 1.00
SBD 2.67