Skogstjerne
Skogstjerne (Lysimachia europaea) er ein vakker blom når du ser han åleine, men når den dekkar den mørke skogbotnen som eit teppe med sine lysande kvite stjerner, ber den namnet sitt med rette.
Dersom du tel kronblada på desse skogstjernene, som er avbilda i denne bloggen, vil du finna at ei av desse skogstjernene har seks kronblad.
Det er sju kronblad som er det vanlege og som plar stå i planteflora. Difor vert blomen somme stader kalla sjustjerneblom. Å ha berre seks kronblad, som er vist på eit par av bileta her, er ein sjeldan variant. Men eg var heldig å koma over eit slikt eksemplar som eg fekk fotografera. Elles er sju kronblad sjeldan i planteverda.
Chickweed wintergreen (Lysimachia europaea) is one beautiful flower when you see him alone, but when it covers the dark forest as a carpet with its bright white stars, it is also a beautiful sight
If you count crown blades on these forest stars, as pictured in this blog, you will find that one of these forest stars has six petals.
Seven petals are familiar and written in flower books. Having only six petals, shown in a couple of pictures here, is a rare variant. But I was fortunate to come across such a copy that I photographed. Otherwise, seven petals are unusual in the plant world.
Du kan jammen meg mye om blomster!
Fortsett med disse kjempe bildene!
Bra jobba, gleder meg til neste post fra deg!
Takk for gode og fine ord bileta min om blomar @Flatman
Det er alltid hyggeleg å få slike tilbakemeldingar.
Slike vennlegeord oppmuntrar meg å halda fram med slike innlegg.
Med vennleg helsing
@Siggjo
Flower with leaf look so beautiful,,
You are a good photographer,,,
Thanks for sharing @siggjo
Yup ... beautiful
Thanks for your comments about my pictures of flowers @Nishuxr
Best regards
@Siggjo
He's beautiful! And true as a star!
Yes, and glitters and shimmers in the sun.
Very beautiful photos.
Thanks for showing it to @siggjo
And I found this image of him )
...but your photos are several times more beautiful and brighter.
Best wishes from @singa
Thanks for your acknowledgement of my pictures @Singa
I appreciate your comments.
Best regards
@Siggjo
a very charming white flower,truly a remarkable photography of a friend,@siggjo
Thanks for your friendly comments about my picture of this flower @Love-peace
Best regards
@Siggjo
What a beautiful flower
Pretty Flower !!!!!
Awesome photography!!!!@siggjo
This is so nice, thank you for this post. beautiful.
This is amazing.