RamtaSnakk - Til informasjon!steemCreated with Sketch.

in #norway7 years ago (edited)

Kjære alle sammen her på tagg "norway".

I forrige RamtaSnakk lovte jeg at jeg skulle gå igjennom alle postene og stemme på det som var bra. Og du verden, jeg holdt nesten på å forlove meg for her var det veldig mye og mye bra. Men jeg klarte det, selv om det ble noen nattetimer og Voting Power fikk en kraftig nedgang. Så nå kan dere gå tilbake i postene deres og se om antall $ har økt. Jeg skriver ikke dette for å skryte eller fremheve meg selv, er bare typen som liker å klare og holde ord når jeg har sagt noe. Tenk om jeg hadde klart det alltid, det hadde vært noe det. Jeg hadde aldri vært noen suksess på Steemit uten dere og tagg "norway" hadde aldri sett dagens lys uten alles innsats.

Så takk skal dere ha ;-)

4C41k5q[1].jpg

Det neste jeg vil snakke om nå er at med fremgang (les: suksess med tagg "norway")kommer alltid nye utfordringer, noen ønsker å kalle det problemer. For meg kan man kalle det hva man vil bare vi snakker om den samme virkeligheten eller realiteten.

Realiteten er at Spamere har funnet oss interessante og hva kan vi gjøre med det?

  • Vi må aldri bli en gjeng som skal handle likt, da risikerer vi å miste vår frihet. Mobb mentalitet har aldri noen gang fungert noen gang i historien.
  • Det som fungerer er forståelse basert på fakta grunnlag, og at enhver tar selvstendige beslutninger.
  • SPAM på Steemit er for eksempel at noen finner på en kommentar som er generell og beveger følelser. Deretter sender de ut den samme kommentaren til så mange poster som mulig. Jeg har sett 600 hundre slike fra samme person på 1 dag i 600 forskjellige poster.
  • Eksempel: Din post gjorde meg glad. Tusen takk for at du skriver så inspirerende poster. Det skal bli spennende å følge deg fremover, derfor har jeg trykket Follow knappen. Kanskje kan vi bli gode venner her på Steemit.

Hva kan man gjøre med dette?

  1. Man kan være OBS. og ikke stemme. Det oppfordrer ikke personen til å fortsette. Får han din stemme vil han jo tenke at dette er lønnsomt la meg gjøre det mye mer.

  2. Hva er problemet med slike kommentarer? Det er ikke noe problem før mange syns det er lønnsomt og det i din post er 27 slike kommentarer som gjør at du må lete etter dine venner som har skrevet ekte kommentarer til deg.

  3. Hvorfor gidder noen å spamme da? Det enkle svaret er at på Cuba er dagslønnen under 1 $ pr. dag. Derfor er 45 cent virkelig mye penger.

  4. Hva kan jeg gjøre hvis jeg er i tvil (ja du vil bli i tvil noen ganger)?
    Trykk på personens brukernavn, deretter bilde eller der bilde skulle vært. Da kommer du til hans konto. Her ser du etter når han ble med i Steemit og hvor mange poster han har (ble med denne måned og har 642 poster, meget mistenkelig). Så trykker du kommentarer og ser om han har like kommentarer mange ganger.

Er det alt vi kan gjøre?

Nei, vi kan gjøre mer men da må man virkelig forstå hva man driver med slik at man ikke kommer ut å kjøre og mister penger, rykte og humøret som jo er så bra på Steemit.
Det finns allerede Steemere som order det meste av disse problemene og jeg skal komme tilbake med mer informasjon senere i RamtaSnakk.

Her kommer viktig informasjon til dere som er samvittighetsfulle.

  • Ikke bruk Down Vote (Flag) knappen for å rydde opp før dere har rykte (Reputation) på over 60 minst.
  • Ikke tenk på det før dere har sett denne video minst 5 ganger:

Avsluttning:

Steemit er et samfunn totalt uten sensur. Sensur er totalt umulig å utføre i Steemit. Alt du noen gang har skrevet blir på internettet synlig for alltid for alle. Dette er friheten! Til og med hvis du redigerer din post vil begge versjonene være der for alltid. Moderatorer kan ikke eksistere. Vi har fått noen verktøy for og lage det som vi vil ha det her på Steemit. En av dem er å la være å stemme som individ. Det finns noen verktøy til som alle har. De kommer vi tilbake til her i RamtaSnakk.

Frihet er en vakker ting så lenge man har den, derfor bør vi ta vare på den.

Jeg har blitt middelaldrende og tør endelig si: JEG LIKER DERE ;-)

Sort:  

Nyttig info. Har ikke flagget noen ennå. Samfunn uten sensur medfører ekstra ansvar. Er veldig mange måter å tjene 'penger' på Steemit. Blir som i samfunnet ellers: Noen rike, noen er fattige, noen er tiggere, noen luringer osv.

Når jeg første gang hørte @xtetrahedron forklare steemit, var jeg i utgangspunktet veldig skeptisk til nettop det med spammere og generell shitposting.

Jeg har tilbragt mer tid enn jeg vil innrømme på bbs'er som 4chan(og derivatsidene) og med tanke på resultatene microsoft hadde med AI-testingen på twitter, så hørtes steemit ut som en oppskrift på undergang.

Derfor er jeg veldig overrasket over kvaliteten som tilsynelatende florerer både på #norway og generelt. Jeg har enda tilgode å vurdere å flagge folk(mest fordi det er mye om steemits funksjonalitet jeg ikke har utforska enda), men det er godt å vite at noen tar på seg litt av byrden mens andre finner trygge vann å svømme i! Takk @ramta ! Jeg liker deg og!

I have noticed just a few spammers around here, but according to what you write it looks like there is much more of them then I thought.. Well I guess nothing perfect exists on this world, however, Im quite sure that their reputiation go fast down and people flag them, more I guess can not be done for now :) Lets see if it will improve in future, Im curious about it :) According to my understanding Steem developers are very flexible and ready to improve steemit in any direction that is valuable for community :)

Thank you @ramta for being an inspiration and showing your knowledge and explaining Steemit and how to be positive and be successful. I used google translate to read your post. It was nice that video was in english. Very educational. Appreciate it.

Upvoted, because you used google translate as I did.

Great article @ramta.
I have never used the flag / downvote option. Even people are begging for votes and followers, I just ignore them, it does not hurt me in anyway, I would rather comment on their reply and inform them that it's considered rude behavior so they may learn from their errors.

If I ever have to flag something, it would have to be really offensive to me or spam.
If I see stolen content I would rather just report it to Steemcleaners than flagging it, but then that is just me.

Takk @ramta for enda en kvalitets post :) Jeg er enda ny og har ikke sett deg poste veldig ofte, men hver gang du poster ser jeg at det du skriver alltid er av god kvalitet. Du, og mange andre har lært meg så mye og jeg setter utrolig pris på at dere gidder å ta dere tid.

Hver gang jeg upvoter noe er det fordi jeg mener at folk burde se posten og jeg vil at den skal sees av andre, enten det er en post som denne noe jeg og sikkert andre her lærer av, eller at jeg ser at personen har tatt seg tid til faktisk å skrive noe som er morsomt, interessant etc.

En av grunnene til at jeg gidder å henge på denne siden er ikke fordi jeg trur jeg skal bli rik i en fei, men fordi folk som deg og andre tar seg tid til å forklare uten at man trenger å føle seg dum. Noe som gjør dette communityet så utrolig bra. Og at det vokser og blir større, ja det ganger alle. Gleder meg allerede til å lese din neste post :)

Takk for at du @ramta frivillig tar på deg en administrativ rolle i nettsamfunnet vårt! ^_^ Spammere er det mye av på nettet og dette er ett problem vi må finne en løsning på sammen før for mange av dem får snusen på Steemit platformen!

@ramta
I dag hadde jeg min første opplevelse med disse åpenlyse spammerene.
En bruker som kommentert 2 ganger på hver av de nyeste postene mine med "upvoted". Det skal sies at han faktisk ikke engang har gjort det, og når jeg går inn på profilen hans og sjekker kommentar historikken hans ser jeg dessverre at andre mennesker ikke catcher scammen hans. De gir han upvotes på hans "upvote" kommentarer uten at han har upvoted dem... Synd at folk tjener penger på å søpple til nettsamfunnet på denne måten!

Jeg har vært borte i noen slike ja, og skal være obs på dette fremover. Jeg forstår hvorfor dem gjør det men det ødelegger for brukere av norway taggen så er bare å prøve å holde dem på et absolutt minimum.

Keep up the good work!

Takker for det du gjoer for oss her ramta! Ett spoersmaal; hvorfor anbefaler du aa vaere over 60 for aa flagge noen?

Coin Marketplace

STEEM 0.26
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 64678.67
ETH 3086.68
USDT 1.00
SBD 3.87