You are viewing a single comment's thread from:

RE: The history of the teams in norway`s top & second division part 4

in #norway7 years ago

Hei @clutchy. Jeg representerer fotografen og nettstedet som har tatt nattbildet fra Sparebanken Sør Arena, og dermed også eier rettighetene. Dette bildet er beskyttet av åndsverkloven, og du har ikke bedt om tillatelse til å bruke dette. Regner med at dette skyldes uvitenhet rundt copyright-
og norsk lovgivning framfor vond vilje, så denne forespørselen dreier seg enkelt og greit om at du fjerner dette bildet fra denne artikkelen så fort du ser denne meldingen.

Jeg har ingen ting jeg skulle ha sagt i forhold til de andre bildene, men ser jo at disse i stor grad er hentet fra Fædrelandsvennen samt en annen lokal fotograf i Kristiansand. Du kan i utgangspunktet kreves for to, tre tusen i betaling for bruk av hvert enkelt av disse bildene, og jeg vet ikke om de er like greie å ha med å gjøre som undertegnede. Ser også at du har andre bilder tatt fra diverse nettsteder i andre artikler. Samme gjelder der. Det er et antagelig et tidsspørsmål før også andre eiere oppdager disse, like enkelt som jeg gjorde det.

I lovens øyne dreier seg om tyveri, da på samme måte som om man skulle stjele et hvilket som helst fysisk produkt, så råder deg til å være forsiktig med hva du "copy-paster". Jeg skjønner som sagt at du ikke har tenkt på det slik, så derfor jeg som sagt ikke har planer om å sende faktura, men bare ber deg om å fjerne.

Gi meg gjerne en tilbakemelding når det er gjort.

Fortsatt fin kveld.

Sort:  

Hei igjen @clutchy. Ser at du velger å ignorere den forrige forespørselen min vedrørende bildetyveri. Derfor: Bildene blir enten fjernet innen søndag morgen 08.00 - 29.10.17, ellers blir dokumentasjon på bildebruken din samt personalia-informasjon videresendt til dem du har stjålet bilder fra, slik at de to fotografene og Fædrelandsvennen selv kan sende deg sine respektive fakturaer. Må huske at du ikke er annonym, selv bak et brukernavn, når du blant annet velger å legge ut portrettbilder av deg selv.

Du vil ikke motta flere meldinger fra meg. Bildene er fjernet eller ikke innen det gitte tidspunkt. Your call.

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.14
JST 0.029
BTC 67333.38
ETH 3247.21
USDT 1.00
SBD 2.65