La oss samle oss - Norge

in #norway7 years ago (edited)

Siden jeg laget profil på steemit, har jeg prøvd å bruke taggen "norway", for å samle oss nordmenn her inne.

Så om du er Norsk, upvote og restreem denne posten, så flest mulig kan se den.
Skriv gjerne en kommentar også

Jeg vil gjerne vite hvem dere er, og hvor mange vi er

Takk for meg
@jonas91

Sort:  

Hallo @Jonas91
Jeg er veldig glad for å se deg her.
Du skriver at du har prøvd å bruke taggen "norway" hva var det som gjorde at du ikke fikk det til?

Det er veldig mange nordmenn her på Steemit, men de er på villspor når det gjelder å bruke Steemit riktig for sin egen del.
Det var jeg også i starten.
Denne linken viser at det er så mange nordmenn på Steemit at selveste Ned Scott (grunnleggeren) kom til Oslo Telenor Arena og holdt et tre dagers seminar.
https://steemit.com/steemit/@bitspace/oslo-steemit-hackathon-with-ned-scott

Så hva gikk galt med nordmennene?
Vel, det er et for stort tema i en kommentar men jeg skal prøve å forklare noe her.
Når noe er helt nytt og ukjent blir det ofte stor forvirring og alle skulle bli rike med en gang. Da kommer skuffelsen veldig fort og mange skylder på at det ikke fungerer istedenfor å analysere litt.

Den andre store feilen var at alle skulle bruke de store internasjonale taggene som da skulle gjøre dem rike i en fei. Det resulterte bare i at de druknet i mengden.

La oss analysere litt nå, denne posten du har laget her har gitt 400,- kroner til nå. Hva ville du fått på facebook, twitter osv ? Blir du rik av 400,- kroner? Nei selvfølgelig ikke men det er da veldig godt betalt for å prøve seg i ett marked?

Denne videoen ble laget i de tidlige dager og selv om den er ment å være morsom så legg merke til hva han sier på slutten. Han skal kjøpe facebook med det han tjener på Steemit på bare et par måneder (en av verdens største firmaer). Da har alt gått helt av skaftet, men folk trodde slike ting. Alle skulle redde verden kjempefort helt alene uten engang å tenke på at så mange verdener har vi jo ikke engang. Det er jo egentlig enda morsommere en videoen:


Ha en god dag uten å ta helt av som vi sier!

PS. Jeg har 700 ville historier til om hva som skjedde på Steemit i starten, men det får bli en annen gang.
Likevel er jo Steemit det beste som har skjedd til nå!

Hei @ramta

Å markedsfører seg selv på sosiale medier er vanskelig. Har selv studert markedsføring på nett, men det er fortsatt mye jeg ikke skjønner. Jeg kan anbefale og lese denne boken https://www.universitetsforlaget.no/nettbutikk/skriv-for-nettet-uf.html
Hun som har skrevet den, er min tidligere lærer, og meget dyktig i hva hun driver med.

Mye business, med høye lønninger i norge, så jeg forstår hvorfor ned velger å ta turen hit.

Det som gjør at jeg ikke får det til er at ikke mange nok for det med seg. Vi er også veldig skeptiske av natur, og nesten redd for å prøve det som er nytt. Jo eldre vi blir, jo verre blir det.

Du kan bli rik på denne siden om du jobber bra, men det tar nok 6 måneder før men kan forvente de store relutane. Jeg har selv prøvd å bygge opp Instagram kontoen min, men denne siden er lettere

Jeg vil si det er noe galt med oss nordmenn, det er mere det at vi ikke har blitt lært denne kunnskapen og hvordan sosiale medier fungerer, og vi forventer et resultat med en gang

En av de mest kreative måtene og tjene penger på nettet var en kar som prøvde å Crowd funde et prosjekt gjennom kick starter for å lage potetsalat. Gode presentasjonsvideoer, mye humor og kreativitet tror jeg var grunnen til at han klarte og samle inn over 55 tusen dollar.
https://www.kickstarter.com/projects/zackdangerbrown/potato-salad

400kr er bra, og penger hjelper, men det jeg er mest ute etter en nettverk. Har vel tjent en 5-600 dollar nå på 3 uker, og det er jeg veldig fornøyd med. Andre jeg kjenner begynte før meg, og har ikke oppnådd de resultatene enda, så noe riktig må jeg gjøre.

Facebook kommer nok til å eksistere noen år til, men kommer nok til merke en stor nedgang. Flere og flere logger seg av. Det er alt for mye dritt der. reklame og ads. De klarer ikke filtrere ut den dårlige informasjonen. Klickbate er nok kansje det verste. Hadde det ikke vært for at alt for mange er avhengige, så ville nok flere logget av. Facebook har nådd sin topp.

Bra at vi har funnet Steemit da, før alle andre finner den.
Ha en god dag

Hei. Norsk her også! :)

Hei @scandinavianlife

Takk for sist (her inne på Steemit)!

Bare ett tips, dersom du bruker "norway" som første tagg tjener du mye mer penger.
Alle gjør jo som de vill ;-) Det er bare ett forsøk på å hjelpe folk som er nye her inne Steemit.

Det neste som er veldig lurt er å stemme på dem man snakker med, det er slik man får følgere (followers) her inne.
Siden dette er et forum hvor det er penger involvert virker det litt rart at man vill snakke med noen men ikke la det følge med en slant når en stemme er gratis å gi bort.
Det krever litt mer jobb å gjøre ting riktig, men her på Steemit betaler det veldig godt. Jeg tjener 1000,- kroner hver dag syv dager i uken hele året og har aldri skrevet en post så langt, bare kommentarer.

Hei! Så dere gir høy upvote til alle som bruker norway som førstetagg? Skal huske det :) Jeg har brukt norway som tagg på mange av postene mine (men ikke først) og ikke fått noe igjen for det..så jeg har ikke brukt den på alle, spesielt ikke de jeg har tenkt det ikke er så relevant.

Jeg gir ikke upvote til alle jeg replyer, fordi jeg har ikke en sånn "slider" hvor jeg kan velge hvor mye jeg skal gi enda. Derfor bruker jeg opp all min voting power på bare 10 upvotes. Så inntil jeg får slideren kan jeg ikke gi upvote til alle jeg interagerer med :)

Jeg er også litt her inne for å møte folk med samme interesser. Så om jeg skriver om f.eks entreprenørskap eller crypto så vil vel veldig få se det jeg skriver om jeg bruker norway som første tag? Det er gøy å få 20$ av dere..men jeg er også interessert i å bygge opp et publikum som setter pris på det jeg skriver, og ikke bare upvoter meg fordi de vil tjene penger. Jeg antar at dere oppfordrer til at vi poster på norway og gir oss 20$ for det av en grunn..For dere virker mest interessert i at vi poster på norway, og ikke så interessert i innholdet. Misforstå meg rett..jeg vil tjene penger også. Men jeg vil også bidra med bra content og ha det morro. Mulig jeg misforstår litt, så forklar jeg gjerne igjen. Jeg misforstod nok litt tidligere også, fordi jeg trodde det holdt at norway bare var EN av taggene og ikke den første.

Hei igjen @Scandinavianlife

"Det er gøy å få 20$ av dere..men jeg er også interessert i å bygge opp et publikum som setter pris på det jeg skriver, og ikke bare upvoter meg fordi de vil tjene penger. Jeg antar at dere oppfordrer til at vi poster på norway og gir oss 20$ for det av en grunn..For dere virker mest interessert i at vi poster på norway, og ikke så interessert i innholdet."

Her har du missforstått noe så bort i granskauen, men det gjør jo ikke noe. Jeg skal prøve å forklare. Du fikk stemmer av oss fordi vi skrev med deg og du fikk bare 10% Voting Power https://steemd.com/@scandinavianlife Nei, du fikk det ikke for at du skal bruke "norway" som første tag. Jo vi er veldig interessert i innholdet, vi har fått priser for kvalitetsinnhold her på Steemit.

Forklaring til tagger og poster:

Alle poster kommer på "new" uavhengig av hvilke tagger man har valgt når man skrev posten. Det er her de aller fleste velger eller ignorerer posten din. Det skjer mellom ca. 28 - 35 minutter etter at du skrev posten. Grunnen til at det er slik er at det er da folk får mest Curation Reward.
Første inntrykk er veldig viktig i de syv minuttene du er i rampelyset. Her er det 3 ting som gjelder: 1. Et tydelig bilde som sier noe om posten din. 2. En klar og tydelig overskrift og den første linjen i posten din. 3. Hvor er du fra og det er her "norway" kommer inn fordi her syns den første taggen din i de 7 viktige minuttene. Det er mye lettere og orientere seg om den posten man leser når man vet at dette er "norway" og "norway" er ordet resten av verden forstår.

Hva mer er det med første taggen?

Den første taggen blir målt av systemet. Og hvis verdien av taggen blir høy nok vil den få ekstra eksponering. Hvilket vil gjøre at flere vurderer om de skal lese din post, og her mener vi igjen at ordet "norway" er ordet resten av verden er interessert i. For å gjøre det tydelig "fluefiske" som første tagg vil ødelegge alt hvis du vil at din post skal bli vurdert som interessant de 7 minuttene du er i rampelyset og den vil aldri få ekstra eksponering målt etter verdi.

De 4 siste taggene:

De fire siste taggene du kan velge til din post har en viss historisk søke verdi og ingen økonomisk eller rampelys verdi.
La oss si at du en søndag har lyst til å se på fotografier på Steemit. Da kan du trykke på "photography" som er i høyremenyen på siden "new". Har du lyst til å lese poster om Norge finnes ikke "norway" i menyen. Da må du skrive følgende i leseren din: https://steemit.com/created/norway
En annen god ide er å søke i https://www.asksteem.com/

Hvorfor engasjerer vi oss i dette?

Vi ønsker bare å få "norway" inn i menyen og hvis vi skal klare det må mange bruke den som første tagg. Vi oppfordrer til det fordi det er best også for den enkelte nordmann hvis man ønsker oppmerksomhet på Steemit.
En måte vi oppfordrer på er økonomisk. Vi sier at vi stiller vår Steem Power % litt høyere når vi stemmer på poster hvor vi ser taggen "norway" som første tagg.
Vi selv har ingen økonomisk gevinst av å gjøre dette. Faktisk taper vi litt på det i forhold til hva vi ellers kunne gjort.

Hvis det viser seg at nordmenn ikke har noen interesse av dette så dropper vi det gjerne. Det tjener vi jo bare penger på. Vi tjener våre største penger på kvalitets kommentarer. Hvordan vi gjør det kan jo alle sjekke ut hvis de ønsker, dette er jo blockchain så alt er åpent for alle.

Tusen takk for svar @barbro ! Et spørsmål..jeg skriver mye om anarkisme og fritt marked osv. Det er jo ikke unikt for norway eller spesielt relevant for den taggen. Er det da likevel fornuftig av meg å bruker norway først?

Ja vi mener det @Scandinavianlife og spesielt med det navnet du har laget deg.

Det vi anbefaler deg er at det første bildet i posten din har symbolverdi for det du skriver om. At overskriften sier noe tydelig om anarkisme, fritt marked osv. At den første linjen i posten din er viktig for innholdet. Så kommer navnet ditt @Scandinavianlife og tagg "norway".
Det er jo disse 5 tingene som syns mens du er i rampelyset.

I de 4 andre taggene skriver du "anarkisme" osv.
Grunnen til det er at det hender jo en Anarkist ikke har vært på Steemit på noen dager og søker opp taggen "anarkisme" eller "anarchy" og da ligger posten din der.

Mange mennesker på Steemit vil lese poster fra kulturelt likesinnede. Jeg for eksempel syns det er spennende å lese om anarkisme fra en nordmann, men jeg gidder ikke å lese om anarkisme fra en Pakistaner. Engelsken er for dårlig tankesettet er helt annerledes osv. Men hvis posten er om orientalske tepper og jeg ser at det er en Pakistaner fordi første tagg er "pakistan" så er jeg den første til å lese den posten.

Noen land her på Steemit har skjønt dette og de gjør det gjennomsnittlig bedre enn de som ikke har skjønt det.
Norway er jo ganske pouplært i verden på grunn av mange ting. Jeg ser at utenlandske poster om Norway her på Steemit får veldig mange upvotes og store summer.

Så kommer kanskje det aller viktigste orientering.

Orientering er jo å vite hvor man er. Det er alfa og omega. Hvis en person vet mens han leser at du er nordmann fordi han så norway når han valgte posten. Så blir alt så mye greiere når han leser posten for han skjønner hvor i verden dette hører hjemme.


Jeg er ganske lur, ikke sant?

Sounds pretty pretty pretty good. Smart tenkt. Natta!

Hei @barbro dette var ett meget bra forklart innlegg...

Jeg har vært med fra starten nesten og kjenner Steemit generelt bra inn og ut. Men her er mye nytt fra sisst, så her er jeg i full sving med å lese meg opp på dette. Og tenker dette er noe som virkelig tar fyr i gresset om kort tid.

Jeg prøver få med mest mulig av Nordmenn. Jeg drifter jo Steemit Norway gruppa på Facebook og der er litt aktivitet. Kansje vi skal prøve invitere flere venner inn der, og vise de hvor bra dette faktisk har blitt...

Jeg er litt målløs over hvor mye folk som registreres hver dag, og mer og mer tar Power upp. Noe som fører til mindre og mindre coin i ommløp. Så her tror eg det vokser fortere en det kommer Steem i ommløp...

Stå på og ser fremm til flere slike innlegg @barbro :)
I Stay Tuned

Hei @scandinavianlife. Hyggelig å høre fra deg.
Legger deg til, håper du vil gjøre det samme

Hei @Jonas91

Å forsøke å bytte stemmer her inne er en veldig dårlig ide. Den er så dårlig at en kamerat av deg ga opp Steemit etter at han hadde gjordt det for mye. Ingen ville snakke med ham mer. Jeg vet at fattigfolket eller minows som de kaller seg her inne driver med det nå, men se hvordan det går med dem.
Jeg har aldri sagt til noen at jeg har stemt på dem eller spurt om en stemme. Har aldri skrevet en post, bare kommentarer og har 314 følgere.

Ha en kjempegod dag!

Hei @barbro

Jeg laget min profil her inne for 3 uker siden, og jeg er fortsatt langt i fra å forstå hvordan ting fungerer her. Du har jo vært her inne snart et år så jeg regner med at du har fått en god oversikt over hvordan ting fungerer. Jeg har også forstått det slik at det var større utbetalinger før, kansje jeg tar feil. som sakt, jeg forstår fortsatt lite

Om du mener jeg prøver å bytte stemmer, så er jeg ikke helt med deg. Forstår heller ikke hvem kompis du referer til.

Hva minnowene driver med vet jeg heller ikke mye om. Jeg prøver bare å undersøke hvordan ting henger sammen.

Ha en god natt

Hei igjen @Jonas91

Koselig å snakke med deg!
Jeg bare driver å tipser deg litt, klart det tar tid å lære. Ja jeg har litt oversikt også er jeg lur da vet du. Har jo gått på universitetet i byen din, hvis Oslo er byen din da. Men egentlig så gjør jeg som @Ramta sier. Han har jo blitt geniforklart her inne flere ganger. Kom deg ned til ham og la ham vise deg hvis du er interessert.

Det har aldri vært så store utbetalinger for alle som det er nå. Det som kanskje gjør at folk tror utbetalingene var større før er at det kom inn noen store stjerner som hadde utrolig mange følgere andre steder og kjørte videoshow i posten osv. Den mest kjente er kanskje @dollarvigilante Han tjente $15 000.00 på en post, idag tjener han vel en sånn ca. 7- 8000,- kroner om dagen på Steemit.

Han kompisen din er han som var eller er sammen med onelove. Da vet du vel hvem jeg mener?

Steemit er jo helt annerledes enn alt annet så det er vanskelig å bruke erfaring man har fra før!

Ha en god natt du også!

Hei igjen @barbro

God ettermiddag.
Jeg setter veldig pris på lærdom her inne, og konsutruktiv kritikk. Ja, Oslo er byen min, selv om jeg har bodd rett utenfor store deler av livet mitt. Har litt studer jeg også, Og har bagrunn fra markedsføring. kommunikasjon, porsjektutvikling og kunst.

Det er det jeg leste, men jeg antar at alle har en unlik mening om alt. Håper det @ramta fortalte meg at prisen på steem kommer med stor sannsynlighet til å nå $100 i løpet av året.

Jeg hadde tatt turen ned til fredrikstad i dag om jeg kunne, men siden jeg er ferdig med å studere, og ikke er helt igjen med prossen å finne en jobb enda, så er økonomien trang. Regner med at det vil endre seg snart. Noe sier meg også at jeg har møtt deg før.

I forhold til han karen så er det en jeg ikke ser på som en kompiss. Han stakk fra kollektivet vårt, og skapte en del problemer for oss for snart to år siden. To av oss var studenter, og det ble vanskelig økonomisk pga det, men det er en annen historie. Har ikke hørt noe fra han siden.

Du skrev at det å bytte stemmer er en dårlig ide, og når du sier det på den måten, får det meg til å tro at du mener jeg har gjort det. Jeg vil bare understreke at det ikke er tilfelle.

Ha en strålende dag.
@jonas91

Følger jeg vet du! :)

Takk skal du ha :)

Norsk :)

Mye å sette seg inn i. Får starte med å prøve å finne ut hva upvote er. Hos meg er det bare en "pil opp"-knapp.

Hei @deismac. Hyggelig å høre fra deg.
Det stemmer, er de samme hos meg. Skriv Gode poster, så vil flere trykke på den, som vil gi deg penger. Jeg tror du vil forstå det ganske fort.

Velkommen

Hei.
Ny på steemit og skal prøve å ta med meg alle tips og triks jeg finner her inne. Bra initiativ @Jonas91 for å lage denne posten. Jeg skal resteeme den videre.

Hei @balder261. Hyggelig å høre fra deg, og velkommen til Steemit

takk, jeg gleder meg til jeg klarer å få kontroll på alt her inne.

Det kommer etterhvert. Ta et sted av gangen. meldte meg inn i starten av juni, så er fersking selv.

Foelgt!

Hei hei.
Gøy å se at nordmenn også er representert her :)

Keep posting :)

Hei @vannfrik

Godt å se deg her, og glad for at noen har fått med seg posten jeg la ut.
Koreanerne og spanskere er vel de to gruppene som er flinkest til å samle seg her inne. Hvorfor kan ikke vi det? Jeg håper vi kan få til det i fremtiden.

Godt å se deg her.
Følger deg nå

Takk for follow :)
Er helt ny her selv, og liker meg allerede :)

Vi sees og tastes :)

Det er godt å høre @vannfrik.
Anbefaler deg å bruke taggen "norway." Les postene til @barbro ovenfor.

Ha en god natt

Veldig bra post. Resteem'ed og upvoted.

Hei @fsten80

Setter pris på å høre det. Vi samler oss sakte, men sikkert.
La deg til

hepp hepp, nordmann her også! Kult å se s flere landsmenn :D Jeg er ganske ny her inne og setter pris på tips om ting man bør og ikke bør gjøre. Må si at jeg virkelig ser potensialet til steemit men vil gjerne lære mer og forstå det bedre. Finnes det noen norsk discord server for folk på steemit sånn at man kan dele erfaringer?

Hei @oneup. Jeg er også veldig ny her. laget meg profil her for litt under en måned sia. Jeg bruker også mye tid her, og deler de erfaringene jeg kan, kjenner dog ikke til hva en discord server er. Er ikke så oppdatetet på slikt.

Hyggelig å høre fra deg, og velkommen i klubben.

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.14
JST 0.030
BTC 68140.53
ETH 3250.90
USDT 1.00
SBD 2.65