You are viewing a single comment's thread from:

RE: RR -RamtaReward - Steemitskolen som betaler deg - Forretningsideer - Utgave 5

in #norway7 years ago

Wow! Her var det mange ideer jeg kunne tenkt meg å dele :) Men jeg får begrense meg til det jeg har mest tro på: Smart Media Tokens.

Jeg tror at fremtiden vil bære stort preg av åpen innovasjon og "co-creation", der mange bidrar med smått og stort til å skape nye ting. Jeg ser for meg at de fleste produkt og tjenesteleverandører har forumer som ligner litt på steemit der kunder som har ideer til hvordan produkter kan bli bedre, eller dekke deres behov på en litt ny måte, kan dele deres ideer og få innspill og tilbakemeldinger fra andre brukere, entusiaster og gjerne ansatte hos selskapet som leverer produktet.

Slike forum har jo lenge eksistert for ting som onlinespill der spillerene finner og rapporterer bugs, diskuterer balansen i spillet og nye oppdateringer (patcher), og ellers hvordan spillopplevelsen kan bli enda bedre.

Det som gjerne har manglet er gode insentiver for å delta, og rettferdige belønninger utover "kreds på internet"til dem som bidrar konstruktivt. Jeg ser for meg at oppnådde tokens, tjent på samme måte som på steemit, får sin verdi ved at butikkjeden aksepterer dem som betaling mot varer og tjenester (eller i det minste at de kan brukes som rabattkuppinger), og kanskje til og med bytte tokens mot små eierarandeler/aksjer. En måte å invitere gode og engasjerte kunder til å ta en liten eierandel og dermed ønske å heie produktet og selskapet frem ytterligere.

Jeg kan se for meg at dette blir adoptert hos mange store selskaper som ønsker å 1. Få/Beholde lojale kunder. 2. Drive ny produkt og tjenesteinnovasjon som er sentrert rundt brukernes behov (kan jo i stor grad erstatte mye arbeid innen markedsanalyse av hva kunder foretrekker og ønsker da en får dem til å si dette selv. + Kan evt også være et supplemant til, eller delvis erstatter av, folk som jobber med tjenesteutvikling når en får kunden til å jobbe for seg selv) 3. Få økt positiv markedsføring da mange små fornøyde kunder som stakeholders / tokenholders blir ambassadører for næringen.

Ser jeg godt kunne skrevet et eget steemit-innlegg om dette her :P (noe jeg også vil!) men kort fortalt: Smart Media Tokens will be big!!
Smart Media Tokens Steemit.png

Sort:  

Thank you very much guys. You are very good, because you have told me about the post @ramta

Coin Marketplace

STEEM 0.27
TRX 0.12
JST 0.031
BTC 57654.82
ETH 2888.30
USDT 1.00
SBD 3.60