Hasj reklame på TV

in #norway7 years ago (edited)

Tenkte jeg skulle skrive min første norske post:-)

Tar denne på norsk da det er ett tema jeg gjerne vil ha litt av deres syns punkt på dette.

Jeg har den siste tiden lagt merke til hvor utrolig mye det «reklameres» for hasj røyking på amerikanske serier og filmer. Jeg vil påstå at av alle filmer/ serier jeg ser på totalt er det fåtallet som ikke inneholder noen som benytter seg av dette rusmiddlet og som oftest blir det presentert på en positiv måte som gjør at ungdom kan bli mer fristet til å teste ut dette. Ja jeg vet alkohol har samme type «reklame» men alkohol er lovlig i Norge og de fleste andre land.
Hvordan har det blitt slik at det fremvises og aksepteres så mye hasj røyking på TV ?
Hvem står bak og godtar dette?
Mange Hollywood filmer inneholder en positiv attityde til Hasj, har dette noe økonomisk bakteppe? Eier Hollywood eierne noe i hasj produksjons verden?
Jeg har i det siste postet litt om frimurer losjene i verden og en kommenterte der at Hollywood eies av ulike frimurere, er det da slik at de også kan ha fingrene med i produksjonen av hasjen og derfor bruker det aktivt i filmer for å påvirke oss dødelige til å bli nysgjerrige på dette???
Jeg vet det er ekstremt mye penger i sirkulering og vil anta at de som produserer dette legalt eller illegalt tjener veldig mye penger på det.

Jeg ønsker ikke med dette å ha noe synspunkt på om jeg synes hasj er bra eller ikke. Jeg har alt for liten kunnskap til å kunne uttale meg på dette punktet, da jeg har lest litt rundt det og ser at medisinsk kan mange ha fordeler av det, og andre mener det gjør mindre skade enn å drikke alkohol.
Men jeg vil gjerne høre hva deres tanker er rundt dette og om @nippel66 har noen synspunkter tar jeg gjerne å lytter til det.

Ha en flott lørdag uten fordommer😁
Mvh @EveryDayCoach
9AF4B275-AA91-4B40-A5B7-9FC54DE4A4A1.jpeg

Sort:  
Loading...

skulle gjerne sakt min mening om dette men ser at @deeprabbithole har kommet meg i forkjøpet og oppsummert det meste jeg skulle sakt. stiller meg bak hans kommentar.

Det er en skam at det norske folk ikke har tilgang på ordentlig medisin som cannabis, men heller må benytte seg at syntetisk fremstilt medisin som alltid har ringe bivirkninger.

og bare for å ha sakt det, cannabis industrien er mest sannsynlig ikke styrt av illimunati, frimurere eller andre gutteklubber, men selfølgelig så har noen viktige folk plassert seg godt i cannabis industrien og får godt betalt av at cannabis blir brukt, dette har dog ikke noe med cannabis bruken i andre land som i nederland, da det meste der er lokalt produsert.

Ja jeg ser oxo at de ulike organiseringen ikke står bak alt, men tror vel at det ligger noen penger i deres felt også.
Ja @deeprabbithole hadde en meget god forklaring der og jeg tror vel at legemiddel industrien vil kjempe med nebb og klør for å unngå at det skal bli legalisert. Men poenget med at staten kunne regulert og tjent på dette skjønner jeg ikke helt hvorfor ikke staten skjønner. Da ville de fått kontroll på markedet, fått inntekter i form av skatt, kanskje investert penger for å finne flere bruksområder og vurdert sterkere å bruke det som drivstoff som også var ett poeng der. Oljen vi henter opp er ett dyrt men lønnsomt prosjekt. Dyrt i forhold til at det skader miljøet. Vil det skade miljø å ha planter? Kan man bekjempe sykdom med noe som er gratis å produsere, ja trenger frø, sol og vann men eller gratis. Burde det vel være i alles innteresse. Ett morsom eksempel på holdinger kommer frem i serien Iron Fist på Netflix. Hvor Daniel, en hovedeier i ett stort firma finner ut at ham vil selge en livs viktig medisin til kost pris for at flest mulig skal kunne bruke denne. Gjett om det slo bra ut i styret:-)

Hvis vi en gang får dette lovlig så skal du se et land som blir rikt!
Det lille olja vårs skaper av inntekter i året er bare smuler for cannabis industrien, denne industrien vil tjene millioner i skatte penger bare det første året, årene etter kan vi tjene milliarder på dette, vi burde faktisk lovlig gjøre det og starte et fond sånn som med oljefondet vårt, og se hvor mange år det tar før Cannabisfondet skyter forbi olje fondet som vi har holdt på å bygge gjennom mange år.
så kan vi bruke hele oljefondet på det norkse folk, alt kan være gratis, ikke bare tannhelse, men buss/tog og alt annet- så lenge som du røyker eller bruker cannabis i en eller annen form da selfølgelig, så får staten inn skatte pengene sine gjennom cannabisen.

Det var nettopp et farmasøyt ektepar i canada som ble drept for de solgte medisin til en slikk og ingenting, dette er en industri du ikke legger deg ut med uten videre.
Har hørt noe lignende i kriminelle miljø her i norge, der hvis du selger narkotika til under "markeds pris" så kan du få besøk av hells angels eller bandidos.

en annen ting du kan sjekke ut nå som vi snakker om medisin og sånnt, det er MMS, dette er et stoff som visst nok skal kunne hjelpe mot så mangt, har ikke 100% oversikt selv enda, men hverfall så blir dette brukt til å kurere malaria, ja kurere, noe som norske leger sier at ikke er mulig. Rødekors bruker MMS i afrika, da det klarer å kurere malaria over natten.
se her:

Fun fact from deep inside the rabbitehole:
Røde Kors stammer fra røde bjørn som stammer fra Tempel Ridderne

Enig. I visse tilfeller er det ikke tvil det er riktig medisin. Misbruks messig er det plus minus. Blen tåler det. Andre ikke. Jeg endte på heroin kjøret. Hadde kanskje gjort det uansett. Jeg veit ikke. Liker ikke skylde på hasj. Ville bli rusa å vekk så hadde nok skjedd om jeg begynte med noe annet tenker jeg.

Men det er jo sunnere enn det meste annet så lenge man tåler det.

Med det i mente. Heroin er faktisk sunnere for hjernen og kroppen en hasj. Men det er så avhengigskapendd og livet rundt det og jaget med å skaffe det ødelegger deg helt.

Loading...

Dear @everydaycoach, I am one of your followers, I do not understand the Norwegian language, but your post attracted me because of its image and that is why I translated your post to try to understand. and because I live in a country that produces cannabis (hash), I will contribute if I understand your post even if the translation has never been faithful.

I believe that cannabis is a very widespread product in the world in different forms and types and the legal status of countries also differs from whether to allow its consumption, production and sale.

in many countries it is strictly forbidden to smoke it, and in others it is allowed (Holland).

as far as commercials are concerned, in my opinion I think it's not wise at all to publish on TV something that promotes cannabis for the simple reason for me is that TV is watched by all categories of society and the family: adults, children, men, women, and children, and that the quality of cannabis due to its long chain of marketing is being modified by adding chemicals that are more dangerous than its components. may have adverse effects on the health of its consumers.

Hi @aminekad. Thank you for following me and doing the effort to translate this post. It looks like you have caught the essence of the post:-) yes some countries have allowed the use of cannabis, while others have very strict rules and hard punishment for using it. Norway is one of them. And as you write, when they have a lot of usage of cannabis on the tv, it will most likely motivate or at least give an expression of that the use of it is a normal thing that many people in there daily life, in all social settings and classes, everything from cops/ lawyers smoking it at work to the drug addicted criminals. This will in my mind give an statement that the use of the drug is normal and that everyone can be users and that it is acceptable to do. Is this what we want to teach our children. In my mind I think this is something I don’t think they (producers) have given enough thought on how they will affect the viewers. Either it is children, youths or adults. We alle know that comercial adverts works. Coca Cola an Apple i.e spends a ton of money to get their products used in movies.

Thanks again for your comment and for following me
Best regards @everydaycoach

you deserved new votes and new followers :)

Har reagert på akkurat det samme.

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63350.70
ETH 2595.60
USDT 1.00
SBD 2.85