Sort:  

enig med deg, bra post osv, neida :p
jeg har ikke noen direkte spørsmål til lommeboken, den fungere greit, ikke like bra som min trezor, men det er den beste cryptowallet på nettet.

en ting jeg lurte litt på var hvordan dere klarer å skrive i blå skrift, men jeg fant fort ut at det var et bilde og ikke tekst når jeg prøvde å markere noe av teksten.

ellers ser jeg folk lurer på å downpower'e, dette kan jeg ikke helt forstå vitsen med, ser heller ingen vits å holde på Steem og SBD, det er kun SteemPower som gjelder. enn vil tjene mer på SP enn på å spare i savings, men er jo kjekt å ha litt flytende steem i form av Steem eller SBD i tilfelle enn har tenkt å kjøpe noe (som t-skjorter e.l.)


more power.jpg

Jeg tror det er forskjellige årsaker til at andre kjører down power @Flatman

Hvis vi ser på de som bor feks i Asia så vil jo noen få dollar for dem være en dagslønn. Så at de spamer og tar ut det de klarer å få tak i hjelper nok helt sikkert masse på økonomien fra dag til dag.
Men, hadde de innsett hvor mye de faktsik taper på lang sikt ved å selge unna alt hadde de kanskje ikke solgt unna så raskt.

For de som ikke trenger penger fra dag til dag, som oss her i Norge, tror jeg down power komme litt av uvitenhet av hvor mye en STEEM faktisk kan bli vært om noen år. Skulle vi være så heldige at STEEM stiger til 1000 dollar pr stykk så tror jeg det er mange der ute som river seg litt i håret.
Jeg har i vert fall ingen planer om å kvitte med med STEEM, hos meg er det kun power up som gjelder.

power up flammer.jpg

Mvh
@Gyldenhorn
for
@Onebitnews

Lurer litt på det samme som @K3nb0b. Om det kan lønne seg og ta powerdown for og reinvistere. Kan detter vere lønnsomt?


STEEM POWER IS THE NAME OF THE GAME @JOKLAHOMA

Nei, nei og atter nei Power Down er ikke lønnsomt. Det er morsomt og lærerikt å se folk spekulere i slike ting her på Steemit.

Når det er sagt så er jeg beviset på at det er Steem Power som er tingen. Sjekk min lommebok og min Steem Power og spør deg selv følgende: ville jeg hatt en slik lommebok ?
Hvis svaret er ja, så oppdater min lommebok for å se at beløpet øker hver gang du oppdaterer siden. Det heter utbytte i nåtid. Dette er bare en av alle fordelene med Steem Power, høyere Curation Reward er en annen osv.
Sats på Steem Power så blir også dette deg

For dere som vil se og lære her hos Steemit academy hvordan det gjøres fra bunnen av engang til, følg med på lommeboken til @OneBitNews Vi er helt nye så nå er lommeboken kun 145 STEEM. Det blir den ikke lenge for vi forstår Power Up og Steem Power.

Steem Power gjør deg sterk og glad og pengene vokser!

Steem Power hilsen
@Ramta Reddington
En av gutta hos @OneBitNews


Har ikkje tatt power down enda. Og går for og høre på deg @Ramta og @OneBitNews

This comment has received a 1.46 % upvote from @booster thanks to: @joklahoma.

I have to agree the steem wallet is the easiest to use and is very fast and the service that at @blocktrades makes it so easy to convert so many coins into steam or steam dollars. There's a new chrome extension That I would like to mention here that helped me,
SteemPlus 1.7.2.0 Lightweight toolbox for Steemit that even let's you delegate steam power right from your wallet and has many other neat tools also. Here's a shout out to the developer @stoodkev!

Hey har Ike vært annet enn plaget med lommeboken. Treg som f**n har den vært. Det har blitt bedre i de siste ukene og den oppfører seg som jeg forventer. Men en periode måtte jeg bruke chainbb for å hente ned den minste ting.

Hei @Funkit
Det har vært noen tregheter i hele Steemit systemet for noen uker siden. Dette førte til at også lommeboken oppførte seg treigt og lastet veldig sakte. Men, i den siste tiden har den kommet tilbake til normalen, heldigvis.
Vi må huske på at Steemit fortsatt kjører beta, så noen ting kan jo skje som feks at systemet går litt saktere.
I slike tider pleier jeg bare å smøre meg med tolmodighet og heller sette pris på at jeg er såpass tidlig med på en sosial platform som jeg tror kommer til å bli blant de størst i løpet av noen år.

takk.jpg

Mvh
@Gyldenhorn
for
@Onebitnews

Hva vil være mest verdt på sikt - ha mange steem dollars, eller mange steem? Jeg merker meg at jeg får SP og SD i belønning, mens steem må aktivt konverteres. Er det vits i å gjøre det, fra et økonomisk perspektiv?

du trenge kun Steem hvis du skal kjøpe noe og selgeren kun tar steem. hold steem'en din i steempower, det vil nok være mest lønnsomt da du gir mer nå du upvote'er dine og andre sine ting.
du kan også velge å få rewards i 100% steempower, så slipper du å konvertere SBD til SP (dette gjelder kun poster ikke kommentarer, kommentarer vil fortsatt bli betalt i begge deler)

Jeg tenker nok mer på steem-kursen; er det f.eks. slik at man kan få mye mer steem for en steem dollar nå enn man regner med å få om f.eks. et år, slik at det lønner seg å veksle nå, heller enn å vente? Steem power holder jeg utenfor dette regnestykket, jeg prøver å forstå forskjellen på og forholdet mellom steem og steem dollars.

Klart du skal forstå forskjellen mellom STEEM og SBD (Steem Dollars),
kjære @Alvheid

Tenk deg at det finns to typer norske kroner:

  • Prisen på den ene norske kronen vi har i dag NOK (sammenliknet med STEEM) bestemmes av etterspørsel og tilbud. Prisen flyter i forhold til andre valutaer.
  • Den andre norske kronen, la oss kalle den EOK (sammenliknet med SBD) er derimot bundet til kursen på Euro. 1 EOK er alltid ca. 1 Euro
    Dette har med stabilitet å gjøre. Hvis du skal kjøpe deg hus i Spania om et halvt år og har nok penger til det i dag vil du kanskje veksle fra NOK til EOK slik at du vet at du helt sikkert har penger til å betale om 6 måneder.
    SBD er bundet (pegged) til US Dollar. 1 SBD er alltid ca. 1 US Dollar

Du kan også studere følgende video. Du kan slå på tekst.

Med vennlig hilsen
@Ramta Reddington
En av gutta hos @OneBitNews

PS. Valutaen STEEM skrives med store bokstaver da det også er ticker på børsene, akkurat som NOK for norske kroner.

Takk for forklaring og video! Jeg ser at jeg nå kan presisere mitt opprinnelige spørsmål - kan man dermed spekulere i at kursen mellom STEEM og SBD kan svinge?

Du har forstått det @Alvheid !

Ja, man kan spekulere i at kursen mellom STEEM og SBD svinger.

Personlig tror jeg at man tjener mest på å ha de samme pengene i SP (Steem Power) da dette øker hva du tjener hele tiden, økt Curation Reward, utbytte osv.


made by @LordOfTruth

Med vennlig hilsen
@Ramta Reddington
En av gutta hos @OneBitNews

Jeg vet ikke hva de regner med å kunne få for steem eller SBD i fremtiden men kursen akkurat nå er:
Steem - $1
SBD - $1,77

Takk for fine grafer! Jeg ser at det er litt å sette seg inn i her, ja. Men bare for å være helt sikker - det er bare SP som ikke kan veksles i «vanlige penger» (kroner, dollar) på en exchange? (Jeg har merket meg at folk bruker uttrykket fiat-penger, men kryptovaluta går vel strengt tatt under den definisjonen også?)

Hei @Alvheid

Er ikke helt sikker på hva du mener med at SP (Steem Power) ikke kan veksles i "vanlige penger" fiat-penger. SP er å sammenligne med aksjer i for eksempel Statoil. Du får de samme fordelene som utbytte, del i verdiøkningen, større innflytelse i de demokratiske prosessene osv. Akkurat som med aksjer kan du veksle dem i penger dersom du ikke vil ha dem lenger, vekslingsforholdet er alltid 1 SP = 1 STEEM

Ja, kryptovaluta går strengt tatt under definisjonen fiat-penger det også, selv om mange bruker ordet for å skille mellom krypto og fiat (les bankpenger).
Ordet fiat betyr "la det skje" Det vil si at verdien bestemmes ved et dekret eller kunngjøring.
Det som ikke er fiat, er penger med en egen iboende verdi slik som for eksempel gullmynter. Hvis valutaen blir verdiløs eller et annet land ikke godtar denne valutaen vil du allikevel få penger etter gullprisen.
Håper dette var oppklarende.

Med vennlig hilsen
@Ramta Reddington
En av gutta hos @OneBitNews

Akkurat som med aksjer kan du veksle dem i penger dersom du ikke vil ha dem lenger, vekslingsforholdet er alltid 1 SP = 1 STEEM

Det er det som heter «power down»? (Jeg er alltid den som stiller de teite spørsmålene, fordi ting ikke fester seg i hodet før jeg forstår det framlengs, baklengs og på vrangen.)

Hei igjen @Alvheid

Power Down er helt korrekt.

For øvrig syns jeg du beskrev forskjellen på hukommelse og viten, det kan da ikke være teit å bli en vis kvinne ;-)

Din Steemit venn
@Ramta Reddington
En av gutta hos @OneBitNews

Vet ikke om det er direkte wallet relatert, men litt nysgjerrig på om du har noen tips til hvor det er best å ha midlene? Vurderer å begynne med systematisk powerdown for å da gjeninvestere i upvotes. Tror du det vil være lønnsomt, eller vil det rente seg mer i lommeboka enn det vil gjøre med en 50% avkastning på en uke?

hvordan gjeninvesterer du i upvotes? desto mer SteemPower du har desto mer upvote gir du til deg selv og andre. hvor får du 50%avkastning? det høres jo utrolig bra ut, kan du sette inn 1000steem og vente en uke å få 1500steem tilbake? det hørest litt for godt ut til å være korrekt.
hadde jeg vert deg så hadde jeg hatt det meste av steem i steempower, da du vil tjene på det når du upvote'er dine egne ting, mer folk vil følge deg når du har mye steempower, og resultatet blir forhåpentligvis at du tjener mest på å ha steempower

Er jo da forskjellige folk som upvoter for en pris og forskjellige typer boter som minnowbooster. Men du får litt mindre sbd tilbake enn originalinvesteringen hver gang, men mer alt i alt, så det er avhengig av å kjøre powerdown eller å fortsette med kjøp av sbd. Desverre ser det ut som de fleste av disse tjenestene nå har gått på en liten smell og overskuddet til kunden er mye mindre enn 50% etter at kuratorene har fått sitt.

eller bare ikke bruke upvote tjenester som koster penger. har du prøvd SteemFollower? der inne kan du upvote andre folk sine poster, så får du ca 5 ganger så møje upvote tilbake fra andre brukere på den siden. dette koster ingenting.

Skal sjekkes ut :)

Finnes det en annen måte å oppbevare SDB enn på walleten som er her på Steemit?

Hallo @Meldesixym

Ja det finnes mange måter å oppbevare SBD utenfor lommeboken som er her på Steemit.

"Norske" @Bitspace jobber med noen heftige løsninger som blant annet involverer Bank-ID.
Her er en artikkelserie fra dem om oppbevaring av kryptovaluta og sikkerhet rundt dette: https://steemit.com/bitspace/@bitspace/are-your-cryptocurrency-tokens-safe-part-1-of-3-the-basics

Ha en fortreffelig uke
@Ramta Reddington
En av gutta hos @OneBitNews

Takk for linken, veldig informativ post.

Hello, I have a question regarding my balance in Steemit, I would like to know if I can turn my SDB balance into Steem and vice versa? can we remove our balance steem power or not?

Hi @Redouanemez
I am not sure if I understand your question, but I will give it a try:

Yes, you can turn your SBD balance into Steem and vice versa by cliking on your amount of SBD or STEEM in your wallet. Here you will get a pulldown menu, here choose market. Then you will see a stock exchange where you can buy either SBD or STEEM for the opposite value.

And to remove your Steem Power you can choose power down, and after 13 weeks you will have draind every steem power and converted them into STEEM
Hope this was the correct answere to your question.

power up flammer.jpg

Regards
@Gyldenhorn
for
@Onebitnews

Yes it's the right answer :) you have understood my question very well and your answer is really clear, thank you very much.

Best Regards,
@redouanemez

Kanskje litt på sida, men er det fy fy å bruke tenester som randowhale, sleeplesswhale etc for å auke "inntekta" ? Eg ser jo at på postar som eg kanskje ikkje får særleg upvotes, så sprett jo dollaren inn med slike. Er det "skadeleg for samfunnet"...? Bedre å la det gro naturleg eller benytte seg av muligheitane som fins? Kva er dykkar synspunkt på dette?

Hei @Driftnerd
Det er vel ikke fy fy helt ennå, men slik jeg føler det har det blitt en liten dragning mot en liten f her på samfunnet.
Jeg har testet ut noen av disse "upvotetjenestene" tidligere. De koster en del SBD og det er ikke alltid du får mer tilbake en det du betaler. Noen ganger mindre faktsik.
En grunn til å bruke slike tjenester er at de gir deg en del reputation eller rykte. Så jakter du på å øke ryktetallet ditt kan det være en vurderings sak å "kjøpe" seg litt oppover.
Så foreløpig er det fritt frem og bruke disse og hver enkelt av oss må ta en vurdering på om dette er noe man ønsker å gjøre.
Håper det var svar på spørsmålet ditt.

ja, nei.jpg

Mvh
@Gyldenhorn
for
@Onebitnews

Så lenge det er ok, og ein ikkje blir hata for det... hmm...

Nope, ikke hata for det ennå i vert fall :)

Mvh
@Gyldenhorn
for
@Onebitnews

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.16
JST 0.030
BTC 59956.07
ETH 2524.56
USDT 1.00
SBD 2.49