You are viewing a single comment's thread from:

RE: One Bit News - STEEMIT Academy - Week 8

in #norway7 years ago

Jeg har et forhåpentligvis relevant spørsmål nå i kjølvannet av feiden mellom brukerne @haejin og @berniesanders. De har visst inngått en fredsavtale nå. Uansett, mye av konflikten gikk ut på at @haejin ble anklaget for såkalt «reward pool rape» – han tjente rett og slett «for mye» på postene sine. Er dette en gjennomgående holdning på forumet, eller hva er greien? Dessuten ble han utsatt for en flagge-aksjon, der gjengen til the bern flagget ned alle postene hans. Jeg tror slike feider kan ødelegge moroa her inne! Hvorfor skjer dette, og hva tenker dere om rettferdig fordeling av inntekter?

rettferdig
(Illustrasjonsbilde hentet fra en eller annen nyhetssak, personene på bildet har ingen tilknytning til saken.)

Sort:  

Grunnen til denne feiden i utgangspunktet var fordi @haejin postet 20+ poster hver dag hvor han bare endret noen få linjer med tekst ifra dagen i forveien, og hver av disse tjente $400+, noe @berniesanders og mange andre synes var helt upassende. En annen faktor var at det i hovedsak kun var én hval som sto for 90 %+ av inntektene til @haejin. Men godt at de fant ut av en løsning.

Poenget er vel at alle som har Steem Power kan selv velge hva de vil gjøre med denne, og noen velger å stemme ned personer de mener får en for stor del av kaka. Jeg synes i alle fall det er en god ting at noen velger å bruke stemmekraft på å "rydde opp" plattformen, og jeg synes i alle fall ikke det ødelegger moroa at noen stoppes når de tjener over $15 000 daglig på poster uten veldig bra innhold. Det er greit at godt innhold bør få lov til å tjene en del, men jeg forstår godt at noen er skeptiske til kvaliteten på innholdet når de tjener over $10 000 per dag.

Ja, det ble kanskje litt mye bucks for the bang, som man sier.

Jeg har tatt meg i å stemme ham opp noen ganger selv i en periode, særlig der jeg var tidlig ute, mest for å forske litt på fenomenet curation rewards. Mistenker at mange har tenkt på samme måte, og så har det ballet på seg. Dessuten har @haejin selv postet tidligere om at han synes han har for lite upvotes sammenlignet med hvor mange som leser (og lærer av) postene hans; jeg vet ikke helt hva jeg synes om det.

Han har jo for så vidt et produkt (kunnskap om teknisk analyse), men når kampen om kronene utarter seg mer eller mindre til en retorisk ladet stammekrig, synes jeg ikke det er så morsomt.

fluenes herre
Illustrasjonsbilde: Fluenes herre (1990)

Jeg kan se for meg at det er gode muligheter for curation rewards på postene hans ja, spesielt før hele denne krigen startet.

Men det er ikke alltid lett å finne ut av hva man skal syntes om sånt. På en side er jeg veldig for at man skal kunne bruke stemmekraften sin som man vil, selv om det er til downvotes. På en annen side er det litt kjedelig at noen hvaler skal sitte å avgjøre at visse personer tjener for mye. Det er altså en ganske kompleks situasjon hvor jeg kan forstå begge sider av saken. Personlig prøver jeg å holde meg langt unna drama, så får de finne ut av det på egen hånd ;) Jeg tror ikke oss som tjener langt mer normale summer har noe å frykte fra hvalene.

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 61733.68
ETH 2481.63
USDT 1.00
SBD 2.63