FF roken Joke, mag dit wel verboden worden???

in #nld7 years ago (edited)

images (13).jpg

Het is alweer een flinke tijd geleden dat ik rookte. Als het weer tijd was voor een sjekkie dan zeiden we altijd ff roken Joke. Wij liepen al te klagen in die tijd als de prijzen weer verhoogd werden. Maar als je ziet wat er tegenwoordig voor neergelegd moet worden dan vind ik het nogal dapper om door te blijven roken.

images (12).jpg

Laatst stond ik bij de kassa en voor me stond een mevrouw die twee pakjes sigaretten kocht. Deze twee pakjes kosten haar $50.00 (€33,33), dat is 84 eurocent per sigaret.

Het is tegenwoordig nogal de omgekeerde wereld, het gaat dan ook niet heel lang meer duren dat roken verboden is.
Onze regeringsleiders verplichten fabrikanten om schokkende plaatjes op sigaretten pakjes te plakken, maar de chemische shit mogen ze er gewoon in blijven stoppen. Hetzelfde geldt voor de voedsel industrie, hoe zal het nu komen dat we steeds jonger ziek worden.

FB_IMG_1490848877192.jpg

Er wordt tegenwoordig alleen maar aan bestrijding gedaan en niet aan preventie. Ga maar eens in een verzorgingshuis kijken, twee keer per dag heb je een medicijnen ronde. Als onze goede ervaren en goed opgeleide verzorgers vragen of aangeven dat deze medicijnen niet de juiste uitwerking hebben op een patiënt dan krijgen ze de wind van voren van iemand aan de andere kant van de lijn (achter een computer). Er is niet voldoende personeel om de ouderen en zieken mee naar buiten te nemen om de weerstand op te bouwen. Nee dit moet door de familie gedaan worden, die zelf een drukke baan een gezin hebben en de rest. Elke maand wordt er 80 miljard euro door de Europese centrale bank bijgedrukt om banken op de been te houden maar de wereld wordt er niet beter en gezonder van (op een aantal rijken na).

Ik ben er 100% van overtuigd dat als ik mijn voeding/leefpatroon een aantal jaar geleden niet had aangepast dat ik gegarandeerd rond mijn pensioen gerechtigde leeftijd ernstig ziek was geworden. Nu is die kans natuurlijk ook aanwezig, maar ik voel aan alles dat ik beter en gezonder in elkaar zit en dan functioneer je simpelweg veel beter. Als ik een keer een virus te pakken heb, dan herstel ik veel sneller. Mijn collega haalt ieder jaar een griepvaccinatie maar was wel een aantal weken zo ziek als een hond, maar hij zei het is nu veel minder erg. Dus mensen zonder griepvaccinatie zijn dus meer dan een maand ziek? Ik kan er niets aan doen, ik geloof er niet meer in.

images (14).jpg

Dit betekend niet dat ik mijn collega’s of vrienden hier in Nieuw Zeeland ga vertellen dat ze moeten stoppen met roken, alcohol drinken en de wereld aan energydrink. Daar heb ik het recht simpelweg niet toe want ik heb zelf gerookt, alcohol gedronken en ongezond geleefd in mijn jeugd. Ik vind dan ook dat de overheid daar helemaal geen recht toe heeft om dit soort dingen te verbieden. Als ze echt zo begaan waren met de gezondheid van de mensheid dan hadden we dat wel terug gezien in de werkelijkheid. Ik zeg werkelijkheid want die cijfers kunnen me gestolen worden, als we realistisch in onze omgeving rond kijken dan zien we dat het anders is.

Ik vind het heel raar dat sinds mensenheugenis cannabis verboden was, terwijl dit een multifunctioneel wonder der natuur is. De mensen die dit de laatste jaren zeiden werden als kwakzalvers neergezet. Nu het merendeel van wereld er van overtuigd is dat de CBD olie (zonder THC) wel heel veel positieve effecten op mens en dier heeft, gaat de overheid het legaal maken en het zelf controleren en verhandelen. Dit was de laatste jaren natuurlijk wel een positief punt van Nederland dat je een aantal planten voor eigen gebruik mocht hebben. Het is en blijft het grootste ongerechtigheid dat een overheid of corporatie een product uit de natuur claimt, terwijl dat wettelijk eigenlijk onmogelijk is. In Amerika zijn een aantal staten die het verbieden om regenwater voor eigen gebruik op te vangen. Dan kun je zeggen (niet mee te maken) dat is aan de andere kant van de sloot, maar Europa is heel goed in het na apen van Amerika. Ja maar de overheid moet de mensheid toch beschermen tegen drugsgebruik, alcohol enz. Blijf dan maar lekker je kop in het zand steken, want je wilt niet weten wat er op de scholen van onze kinderen gebruikt wordt. Het verleden heeft laten zien als iets verboden is, het tegenover gestelde gebeurd!

Wat ik wil zeggen dat we samen kunnen bepalen wat goed en slecht is, we hebben allemaal een sociaal netwerk. Daarnaast hebben we tegenwoordig genoeg informatie en ervaring om onze kinderen eerlijk voor te lichten hoe de wereld in elkaar zit. Als onze jeugd en wij zelf de bewerkte ongezonde chemische troep niet mee kopen dan verdwijnt het binnen de korte keren. Simpelweg door er niet voor te betalen.

Het gebeurd nu ook al dat bijvoorbeeld Facebook en YouTube onze tijdlijnen gaat filteren omdat ze ons willen beschermen tegen nepnieuws. Er wordt ook steeds meer geëxperimenteerd met een uitkering voor iedereen omdat onze baantjes afgepakt worden door de automatisering. Als dit zo doorgaat dan kunnen we de EU binnenkort de USSR noemen, als dit nu nog niet het geval is. Oost en west zijn aan het wisselen (ook financieel)!

images (11).jpg

Ik ben blij dat mijn ouders me vrij hebben opgevoed. Ze hebben niet gezegd dit en dat is verboden en wij bepalen wel wat goed voor je is, ze hebben wel advies gegeven.

Het is mooi dat we in deze tijd leven, want we kunnen leren van het verleden.

Het is wel tijd om er een positieve slinger aan te geven en om onze power terug te nemen en niet door anderen te laten oplossen.

download (2).jpg

Sort:  

Mooi, zou je ook naar het Engels moeten vertalen en nogmaals publiceren.

Zal ik doen, ik heb het idee dat de Nederlandse artikelen beter gaan lopen dat de Engelstalige.

Duurt even voordat momentum kicks inn :-)
Ik heb wel gemerkt dat je hier gewoon het een en ander moet proberen en vasthouden aan dat wat werkt.
Succes, ik ben benieuwd naar de Engelse versie en het aantal votes dat je krijgt. Mooie dag :-)

50,00 dat kan ik me niet voorstellen. zat er goud in ?

Niet normaal, ik heb het er ook met mijn rokende collega's over gehad. Het is echt waar, zonder gouden verpakking.

Ik ga naar de winkels. Alles wat minder is, wil ik graag als STeeM van je.😀 Verder een goed verhaal.

Ik ben speciaal voor jou naar de winkel geweest: een pakje Marlboro 20 sigaretten kost 6,70. Deze prijs komt overeen met de prijs op de website http://www.landenportal.nl/informatie/sigarettenprijzen-per-land.htm. Bij nieuw zeeland staat op die site ongeveer € 12,50 (19,50 $). Het is natuurlijk nog ontzettend veel. Ik dacht trouwens de 50 niet te halen, zoveel rookte ik. Ik zit al in mijn bonustijd.

Die mevrouw had een merk die ik niet ken, ze kocht twee pakjes voor $25 per stuk. Was een kleine lokale supermarkt, je zal ze ongetwijfeld ergens goedkoper kunnen krijgen. http://i.stuff.co.nz/business/80380317/budget-2016-cigarettes-to-soar-in-price

Het hele "anti-roken-beleid" is eigenlijk ook zo tegenstrijdig als het maar zijn kan, want STEL dat alle rokers vanaf morgen zouden stoppen, dan missen ze voor een vermogen aan accijnzen in de schatkist.
En dat tekort gaan ze dan uiteindelijk toch weer in één of andere belastingmaatregel terughalen. Waardoor hoogstwaarschijnlijk zelfs alle niet-rokers aan gaan meebetalen.

Precies net als brandstof, alcohol en de rest.

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.13
JST 0.028
BTC 57497.94
ETH 3099.12
USDT 1.00
SBD 2.32